Piața Mării Negre se câștigă cu adâncimile din terminalele portuare

332
1
În urmă cu câteva zile, Anca Boagiu, ministrul transporturilor, a declarat că proiectul "Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în portul Constanța" va fi finanțat din fonduri europene și că valoare lui se ridică la 49,5 milioane euro.
Potrivit informațiilor obținute de "Cuget Liber", investiția, promovată la inițiativa Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, va cuprinde:
- lucrări de dragaj pentru aducerea la cota proiectată a bazinelor și șenalelor din Portul Constanța;
- lucrări de adâncire a bazinului "portului de lucru" și a șenalului de acces către acesta, din portul Constanța Sud;
- lucrări de dragaj în dane.
În prezent, se execută studiul de fezabilitate, se pregătesc documentațiile pentru avizare și cererea de finanțare prin POS-T.
Necesitatea creșterii adâncimilor în portul Constanța este determinată de tendințele transportului naval, orientat spre nave de capacitate tot mai mare, care au nevoie de porturi cu adâncimi superioare.
În competiția de pe piața Mării Negre, Constanța a avut multă vreme, printre alte avantaje, pe acela de a putea primi tancuri petroliere, mineraliere și portcontainere cu pescaje mari. Fără proiectul amintit, acest avantaj poate fi pierdut nu doar din cauza tendinței din shipping, cu care trebuie să țină pasul, ci și pentru că mai toate porturile din zona Mării Negre investesc în creșterea adân-cimilor.
Singura limită în "războiul pescajelor", din această parte a lumii, o constituie cea impusă de tranzitarea strâmtorilor Bosfor și Dardanele, care impun condiții dure, costisitoare pentru navele de peste 300 metri lungime.
Aprecierile și previziunile CNAPMC sunt întărite de concluziile recentei conferințe anuale a navlositorilor din Mediterana. Reuniunea a pus în evidență tendința de creștere a capacității navelor care servesc în regiune, mai ales sub impusul pieții Turciei.
John Trenchard, directorul pentru investiții portuare în Europa și Mediterana, din cadrul gigantului APM Terminals, a declarat că este posibil ca navele portcontainere de foarte mare capacitate, de până la 18.000 TEU, să servească liniile comerciale dintre Europa și Extremul Orient, care tranzitează Mediterana prin Canalul Suez. Primele nave de asemenea dimensiuni se află în construcție și vor intra în exploatare în 2013.
La Marea Neagră, APM Terminals derulează investiții de circa 100 milioane de dolari în portul Poti, din Georgia. Compania deține 80% din acțiunile acestui port strategic pentru comerțul dintre Europa și zona caspică.

Comentează știrea

vasile
7 noiembrie 2011
necesitate dragaj in portul constanta

s-a ma dragat de circa 25 milioane euro acum4 ani.adancirea bazinului in prtul de lucru este o absurditate,nu e necesara.sa faca molul 3.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2949 secunde