Programul "Marco Polo II", un ajutor nesperat pentru traficul naval

493

Articole de la același autor

În completarea Programului Operațional Sectorial (POS) pentru infrastructură, Uniunea Europeană derulează, în perioada 2007 – 2013, și programul Marco Polo II. Cu un buget de 400 milioane euro, progra-mul finanțează proiectele de îmbu-nătățire, transferare sau evitare a traficului comunitar, acordând granturi de 250.000 – 2.000.000 euro.
Beneficiarii eligibili sunt consorțiile de companii comerciale (publice sau private) sau societățile de grant, compuse din companii din două state diferite.
Printre proiectele care pot fi sprijinite prin Marco Polo II se numără cele de eliminare a barierelor structurale prin crearea de rute de transport modal sau cele de evitare a traficului. În primul caz, UE finanțează 35% din costurile eligibile ale proiectului, acordând un grant minim de 2.000.000 euro, pe o perioadă de 60 de luni.
În al doilea caz, finanțarea europeană este de cel puțin 1.000.000 euro, pentru proiecte de evitare a unor module rutiere suprasolicitate. Iarăși, cofinanțarea comunitară este de 35%, pe 60 de luni.
Mai sunt finanțate și acțiunile de transferare a traficului pe alte rute, caz în care alocațiile financiare minime sunt de 500.000 euro.
"Important este ca proiectele depuse să nu se suprapună peste altele similare, deja existente. De asemenea, nu sunt acceptate proiectele de interes național, ci doar cele care vizează spațiul co-munitar", explică Luminița Mihailov, directorul Agenției de Dezvoltare (ADR) Sud-Est Brăila.
Pe lângă beneficiarii direcți ai granturilor, transportul naval pe canalele navigabile, pe Dunăre și prin portul Constanța va avea mult de câștigat, ca urmare a imple-mentării Marco Polo II. Astfel, în prezent, țările din centrul Europei vor să ajungă cât mai repede la mare. De aceea, Cehia, Slovacia, Austria, Elveția, Luxemburg sau Ungaria vor trimite din ce în ce mai multe convoaie pe Dunăre, spre Constanța, transportul pe apă fiind cel mai ieftin.
"Ungaria, mai mult decât orice altă țară, este interesată să aibă acces la mare. Transportatorii ungari se pot orienta spre două mări, Adriatica și Marea Neagră. Către Marea Adriatică nu se pot duce decât pe șosea. Se va implementa însă proiectul «Marco Polo II», care prevede reducerea traficului auto prin localități și prin marile orașe și nu vor mai putea recurge decât la autostrăzi. Însă nici acestea nu pot fi lărgite la infinit, pentru că se pune în pericol mediul înconjurător. De aceea, autostrăzile din Ungaria vor fi suprasaturate în viitorul apropiat", spun reprezentanții Administrației Canalelor Navigabile (ACN) Constanța.
În acel moment, transportatorii vor folosi din ce în ce mai des Dunărea și canalul Dunăre – Marea Neagră, ca să ajungă la Constanța.

În completarea Programului Operațional Sectorial (POS) pentru infrastructură, Uniunea Europeană derulează, în perioada 2007 – 2013, și programul Marco Polo II. Cu un buget de 400 milioane euro, progra-mul finanțează proiectele de îmbu-nătățire, transferare sau evitare a traficului comunitar, acordând granturi de 250.000 – 2.000.000 euro.
Beneficiarii eligibili sunt consorțiile de companii comerciale (publice sau private) sau societățile de grant, compuse din companii din două state diferite.
Printre proiectele care pot fi sprijinite prin Marco Polo II se numără cele de eliminare a barierelor structurale prin crearea de rute de transport modal sau cele de evitare a traficului. În primul caz, UE finanțează 35% din costurile eligibile ale proiectului, acordând un grant minim de 2.000.000 euro, pe o perioadă de 60 de luni.
În al doilea caz, finanțarea europeană este de cel puțin 1.000.000 euro, pentru proiecte de evitare a unor module rutiere suprasolicitate. Iarăși, cofinanțarea comunitară este de 35%, pe 60 de luni.
Mai sunt finanțate și acțiunile de transferare a traficului pe alte rute, caz în care alocațiile financiare minime sunt de 500.000 euro.
"Important este ca proiectele depuse să nu se suprapună peste altele similare, deja existente. De asemenea, nu sunt acceptate proiectele de interes național, ci doar cele care vizează spațiul co-munitar", explică Luminița Mihailov, directorul Agenției de Dezvoltare (ADR) Sud-Est Brăila.
Pe lângă beneficiarii direcți ai granturilor, transportul naval pe canalele navigabile, pe Dunăre și prin portul Constanța va avea mult de câștigat, ca urmare a imple-mentării Marco Polo II. Astfel, în prezent, țările din centrul Europei vor să ajungă cât mai repede la mare. De aceea, Cehia, Slovacia, Austria, Elveția, Luxemburg sau Ungaria vor trimite din ce în ce mai multe convoaie pe Dunăre, spre Constanța, transportul pe apă fiind cel mai ieftin.
"Ungaria, mai mult decât orice altă țară, este interesată să aibă acces la mare. Transportatorii ungari se pot orienta spre două mări, Adriatica și Marea Neagră. Către Marea Adriatică nu se pot duce decât pe șosea. Se va implementa însă proiectul «Marco Polo II», care prevede reducerea traficului auto prin localități și prin marile orașe și nu vor mai putea recurge decât la autostrăzi. Însă nici acestea nu pot fi lărgite la infinit, pentru că se pune în pericol mediul înconjurător. De aceea, autostrăzile din Ungaria vor fi suprasaturate în viitorul apropiat", spun reprezentanții Administrației Canalelor Navigabile (ACN) Constanța.
În acel moment, transportatorii vor folosi din ce în ce mai des Dunărea și canalul Dunăre – Marea Neagră, ca să ajungă la Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2583 secunde