Protecția Consumatorilor a declanșat o investigație la companiile aeriene

112
Protecția Consumatorilor a declanșat o investigație la companiile aeriene - protectiaconsumatoriloradeclansa-1657112816.jpg
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond, la companii aeriene care activează pe teritoriul României. Cercetarea este necesară ca urmare a sesizărilor primite, referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air, se precizează într-un comunicat de presă.

Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Până în acest moment, începând cu data de 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa și definitiva informațiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat.

Acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit, se precizează în comunicat.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.2929 secunde