Concurs Publicitatea înșelătoare și comparativă, în dezbatere publică

290

Articole de la același autor

Proiectul Legii privind publicitatea înșelătoare și comparativă are drept scop transpunerea prevederilor Directivei 2006/114/CE a Parlamentului European și a Consiliului Uniunii Europene din 12 decembrie 2006. Prin reglementările propuse se interzice publicitatea înșelătoare în relațiile dintre comercianți și se stabilesc condițiile în care publicitatea comparativă este permisă.
În cazul publicității comparative, regula în materie este că aceasta este în principiu permisă, ea putând reprezenta un mijloc legitim și eficient de informare a consumatorilor, în avantajul acestora, atunci când se compară caracteristici esențiale, relevante, verificabile și reprezentative ale produselor sau serviciilor oferite și nu este înșelătoare.
Principalele aspecte care fac obiectul reglementării se referă la: o mai bună funcționare a pieței interne a Uniunii Europene și asigurarea unui mediu concurențial normal din punct de vedere al loialității competiției; armonizarea dispozițiilor legale naționale privind publicitatea înșelătoare și comparativă; reevaluarea și sistematizarea criteriilor legale minime și obiective pentru a determina caracterul înșelător al publicității; reevaluarea și nuanțarea condițiilor publicității comparative permise; reglementarea mai clară a procedurii de sesizare a încălcărilor reglementărilor în domeniul publicității - înșelătoare și comparative, a modului de soluționare a sesizărilor, precum și a controlului juridic al acestora.
În prezent, în plan național, domeniul publicității este reglementat de Legea nr.148/2000 privind publicitatea, act normativ ce cuprinde, printre altele, dispoziții privind publicitatea înșelătoare și comparativă ilegală. Proiectul Legii privind publicitatea înșelătoare și comparativă se află, în prezent, în dezbatere publică.

Proiectul Legii privind publicitatea înșelătoare și comparativă are drept scop transpunerea prevederilor Directivei 2006/114/CE a Parlamentului European și a Consiliului Uniunii Europene din 12 decembrie 2006. Prin reglementările propuse se interzice publicitatea înșelătoare în relațiile dintre comercianți și se stabilesc condițiile în care publicitatea comparativă este permisă.
În cazul publicității comparative, regula în materie este că aceasta este în principiu permisă, ea putând reprezenta un mijloc legitim și eficient de informare a consumatorilor, în avantajul acestora, atunci când se compară caracteristici esențiale, relevante, verificabile și reprezentative ale produselor sau serviciilor oferite și nu este înșelătoare.
Principalele aspecte care fac obiectul reglementării se referă la: o mai bună funcționare a pieței interne a Uniunii Europene și asigurarea unui mediu concurențial normal din punct de vedere al loialității competiției; armonizarea dispozițiilor legale naționale privind publicitatea înșelătoare și comparativă; reevaluarea și sistematizarea criteriilor legale minime și obiective pentru a determina caracterul înșelător al publicității; reevaluarea și nuanțarea condițiilor publicității comparative permise; reglementarea mai clară a procedurii de sesizare a încălcărilor reglementărilor în domeniul publicității - înșelătoare și comparative, a modului de soluționare a sesizărilor, precum și a controlului juridic al acestora.
În prezent, în plan național, domeniul publicității este reglementat de Legea nr.148/2000 privind publicitatea, act normativ ce cuprinde, printre altele, dispoziții privind publicitatea înșelătoare și comparativă ilegală. Proiectul Legii privind publicitatea înșelătoare și comparativă se află, în prezent, în dezbatere publică.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 4.0619 secunde