România întârzie să ratifice Convenția internațională privind munca pe mare MLC-2006
Convenția internațională privind munca pe mare MLC - 2006 va intra în vigoare în august 2013, după ce a fost ratificată de 30 state membre ale Organizației Internaționale a Muncii. Ultimele state care au ratificat-o sunt Rusia și Filipine. Convenția stabilește un nou set de standarde globale de muncă, pe care armatorii vor trebui să le respecte.MLC-2006 este considerată cel de al patrulea pilon al cadrului legislativ din shipping, alături de convențiile IMO SOLAS, MARPOL și STCW.
Federația Internațională a Transportatorilor consideră că MLC-2006 va aduce o schimbare reală în viața tuturor navigatorilor de pe planetă, indiferent de naționalitate sau de pavilionul navei pe care muncesc. Intrarea în vigoare a convenției va fi punctul culminant a peste 10 de ani de efort colectiv din partea partenerilor sociali din Organizația Internațională a Muncii.
România nu a ratificat convenția până la această oră, în ciuda faptului că deține o poziție importantă pe piața forței de muncă marinărești. Țara noastră are un personal navigant activ de 25.669 de persoane. 15.172 sunt ofițeri, din care: 1.684 comandanți, 1.613 șefi mecanici și 213 șefi electricieni. La aceștia se adaugă: 3.520 nebrevetați activi, 2.569 auxiliari și 4.408 aspiranți.
Cel ce trebuie să facă demersurile necesare pentru ratificarea MLC-2006 este Ministerul Transporturilor. Dar chiar dacă nu va fi ratificată de statul român, convenția va fi obligatorie pentru el.
Federația Internațională a Transportatorilor consideră că MLC-2006 va aduce o schimbare reală în viața tuturor navigatorilor de pe planetă, indiferent de naționalitate sau de pavilionul navei pe care muncesc. Intrarea în vigoare a convenției va fi punctul culminant a peste 10 de ani de efort colectiv din partea partenerilor sociali din Organizația Internațională a Muncii.
România nu a ratificat convenția până la această oră, în ciuda faptului că deține o poziție importantă pe piața forței de muncă marinărești. Țara noastră are un personal navigant activ de 25.669 de persoane. 15.172 sunt ofițeri, din care: 1.684 comandanți, 1.613 șefi mecanici și 213 șefi electricieni. La aceștia se adaugă: 3.520 nebrevetați activi, 2.569 auxiliari și 4.408 aspiranți.
Cel ce trebuie să facă demersurile necesare pentru ratificarea MLC-2006 este Ministerul Transporturilor. Dar chiar dacă nu va fi ratificată de statul român, convenția va fi obligatorie pentru el.
Articole pe aceeași temă
Vineri, 24 August 2012
Luni, 30 Iulie 2012
Luni, 23 Iulie 2012
Luni, 09 Iulie 2012
Luni, 09 Iulie 2012
Luni, 30 Iulie 2012