România întârzie să ratifice Convenția internațională privind munca pe mare MLC-2006

517
1
Convenția internațională privind munca pe mare MLC - 2006 va intra în vigoare în august 2013, după ce a fost ratificată de 30 state membre ale Organizației Internaționale a Muncii. Ultimele state care au ratificat-o sunt Rusia și Filipine. Convenția stabilește un nou set de standarde globale de muncă, pe care armatorii vor trebui să le respecte.MLC-2006 este considerată cel de al patrulea pilon al cadrului legislativ din shipping, alături de convențiile IMO SOLAS, MARPOL și STCW.


Federația Internațională a Transportatorilor consideră că MLC-2006 va aduce o schimbare reală în viața tuturor navigatorilor de pe planetă, indiferent de naționalitate sau de pavilionul navei pe care muncesc. Intrarea în vigoare a convenției va fi punctul culminant a peste 10 de ani de efort colectiv din partea partenerilor sociali din Organizația Internațională a Muncii. 


România nu a ratificat convenția până la această oră, în ciuda faptului că deține o poziție importantă pe piața forței de muncă marinărești. Țara noastră are un personal navigant activ de 25.669 de persoane. 15.172 sunt ofițeri, din care: 1.684 comandanți, 1.613 șefi mecanici și 213 șefi electricieni. La aceștia se adaugă: 3.520 nebrevetați activi, 2.569 auxiliari și 4.408 aspiranți. 


Cel ce trebuie să facă demersurile necesare pentru ratificarea MLC-2006 este Ministerul Transporturilor. Dar chiar dacă nu va fi ratificată de statul român, convenția va fi obligatorie pentru el. 


Comentează știrea

Dragan
24 august 2012
Care-i chestia ?!?

"Dar chiar dacă nu va fi ratificată de statul român, convenția va fi obligatorie pentru el". Bai , esti tampit ? Pai de ce sa o mai ratifice, daca tot va deveni obigatorie?!?Chiar trebuie sa ratificam orice inaintea tuturor ?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5367 secunde