Șantierul Naval Constanța construiește o navă de instalat tubulaturi și cabluri submarine
Articole de la același autor
Doi tineri marinari au fost escrocați de o firmă de crewing
07 Aprilie 2014
Compania cu cele mai mari salarii din portul Constanța
12 Aprilie 2014
Afacerile scârțâie de Ziua Femeii; de vină sunt bărbații!
06 Martie 2014
Tragediile care au cutremurat shipping-ul românesc
27 Februarie 2014
Câtă șpagă trebuie să plătești dacă ai barcă?
22 Aprilie 2014
Compania revine pe profil
Numărul locurilor de muncă crește cu 10%, în 2014
Greu încercată de criza econo-mică, industria navală este încă departe de momentul relansării, din cauza conjuncturii nefericite. Flota mondială continuă să înregistreze un excedent de capacități de transport de 10 - 15%, în raport cu cerințele pieții, comenzile de construcții noi sunt puține în raport cu nevoile șantierelor navale, iar prețurile navelor de serie sunt de-a dreptul prohibitive pentru constructorii care nu beneficiază de ajutoare de stat.
Șantierul Naval Constanța (la fel ca alte șantiere din Uniunea Eu-ropeană) a fost nevoit să schimbe structura producției, ponderea lu-crărilor de reparații navale devansând-o, în 2013, pe cea a lucrărilor de construcții noi.
"Anul trecut am înregistrat o pier-dere financiară de circa 2 milioane de euro, pe care am ținut-o sub control, dar cu toate acestea ne-am atins obiectivele stabilite. Cel mai important lucru este că am creat premisele trecerii pe profit în 2014" - a declarat directorul general Radu Rusen, cu prilejul conferinței anuale a Sindi-catului Liber al Navaliștilor din SNC.
În 2013, constructorii navali constănțeni au livrat ultimul tanc chimic de 41.000 tdw dintr-o serie de 21 de nave, o macara plutitoare autopropulsată pentru compania "Nibulon" (Ucraina) și au finalizat lucrări de reparații la 104 nave maritime și fluviale, din care 71 pentru parteneri externi și 37 pentru clienți români.
"Am continuat eforturile pentru a pătrunde pe un nou segment de piață, zona navelor off-shore, cu un prim rezultat în acest an. În februarie, s-a semnat contractul pentru construirea unei nave de instalat tubulaturi și cabluri submarine. Este vorba de o navă complexă, pe care o realizăm de la zero, pentru un client important. Cola-borăm cu societatea noastră de proiectări și cu un partener din Galați. Nava trebuie livrată într-un interval de 12 luni. Sperăm că vom obține și alte comenzi din partea acestui client. De asemenea, sunt în derulare negocieri și tatonări pentru alte proiecte de construcții noi, unele cu o șansă mai mare de realizare. În ceea ce privește proiectul tancului de 50.000 tdw, prețurile practicate pe piață sunt prea mici pentru a acoperi costurile de producție. De aceea, va trebui să mai aștepte. Pe partea de reparații nave, dacă în primul trimestru din 2013 s-a înregistrat cel mai scăzut volum de lucrări din ultimul deceniu, în primul trimestru din 2014, am avut un volum de trei ori mai mare. Astfel s-au creat premisele trecerii pe profit" - a afirmat Radu Rusen.
În domeniul reparațiilor, SNC a reușit să își fidelizeze clienții pe care îi avea și care îi asigură 50% din volumul de lucrări programat pentru acest an. Diferența este asigurată prin atragerea de noi clienți, într-o competiție dură cu celelalte șantiere navale din zonă, în special din Turcia.
Semnificativ este faptul că SNC a intrat în atenția flotelor de portcontainere. În lunile mai și iunie, trei nave portcontainer sunt programate să intre la reparații în șantierul constănțean.
Pe măsură ce crește volumul comenzilor este nevoie de mai mulți lucrători. "Estimăm că numărul locurilor de muncă va spori cu 10%, în 2014" - a anunțat directorul general.
În raportul prezentat în fața invitaților și delegaților la conferință, liderul Dede Perodin a trecut în revistă acțiunile în care s-a implicat sindicatul în intervalul februarie 2013 - aprilie 2014:
- finalizarea lucrărilor de mo-dernizare și întreținere la Clubul SNC și baza nautică;
- protecția socială a membrilor de sindicat (în special prin acordarea de ajutoare sociale și tichete cadou, dar și prin finanțarea căminului, clubului și dispensarului SNC), volumul cheltuielilor ridicându-se la 419.021 lei;
- formarea și perfecționarea pro-fesională a unui număr de 800 de lucrători, în intervalul de referință.
Comentează știrea
hermes replicas handbags
10 mai 2014
hermes replicas handbags
kelly bag size comparison Stiri Economie : Șantierul Naval Constanța construiește o navă de instalat tubulaturi și cabluri submarine | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online hermes replicas handbags http://www.athillshelties.com/hermes.html
qdxhzncck
12 septembrie 2014
nzL37E vbpjsaddsigb, [url=http://ewqjesfedtgp.com/]ewqjesfedtgp[/url], [link=http://tyghkhlwbsfg.com/]tyghkhlwbsfg[/link], http://zjqixaermhzz.com/
nzL37E vbpjsaddsigb, [url=http://ewqjesfedtgp.com/]ewqjesfedtgp[/url], [link=http://tyghkhlwbsfg.com/]tyghkhlwbsfg[/link], http://zjqixaermhzz.com/
jJwzCDGAxBD
12 octombrie 2016
ZyIVfRiNrfijTB
7jXHEC uzepqlpflxme, [url=http://jgqarcgmuuye.com/]jgqarcgmuuye[/url], [link=http://wxbapmgtrutb.com/]wxbapmgtrutb[/link], http://zrnrzohscelz.com/
Articole pe aceeași temă
Luni, 03 Iunie 2013
Sâmbătă, 12 Aprilie 2014
Vineri, 04 Aprilie 2014
Vineri, 13 Decembrie 2013
Miercuri, 11 Decembrie 2013
Sâmbătă, 13 Aprilie 2013
Luni, 03 Martie 2014
Luni, 01 Aprilie 2013