Statul trebuie să-i apere pe navigatori de rechinii din shipping!

Articole de la același autor
Bulk-carrier-ul "Asirat" are 172 metri lungime, 25 metri lățime și capacitatea de 25.739 tdw. A fost construit în 1992 la Șantierul Naval "2 Mai Mangalia", după care a intrat în flota CNM "Petromin". Până în decembrie 1992 a purtat numele "Voineasa", apoi s-a numit "Kavo Maleas", până în octombrie 2008. După retehnologizare a fost rebotezat "Ileana", nume pe care l-a purtat până în septembrie 2012, când noul proprietar, o companiei libaneză, l-a schimbat cu "Asirat".
În prezent, nava este înmatriculată sub pavilion Moldova. După cum v-am mai informat și cu alt prilej, acest pavilion se află pe lista neagră a organizației internaționale Paris Memorandum, din cauza numărului mare de nave reținute prin diferite porturi ale lumii. Cauzele reținerilor sunt multiple: nerespectarea standardelor tehnice de navigație, probleme sociale, litigii comerciale.
De regulă, firmele neserioase, certate cu legea își înmatriculează navele sub pavilioane permisive, precum cel al Moldovei, ale căror autorități navale închid ochii la deficiențele existente și nu fac controale privind conformarea la cerințele legislației internaționale.
Pentru evitarea situațiilor de genul celor de pe nava "Asirat", companiile de crewing din România ar trebui să deschidă ochii când furnizează echipaje navelor înmatriculate sub pavilioane aflate pe lista neagră a Paris Memorandum, iar navigatorii ar trebui să evite să se mai îmbarce pe astfel de nave.
Top articole din Economie
Comentează știrea
Dupa parerea mea avem un stat mafiot,CERONAV SI ANR care apartin ministerul transporturilor ,pun bete in roate cu noile cursuri MANILA,au marinarii bani!,sa-i belim si pe astia ca ministerul transporturiloe ne gasesc de munca.Inteleg marinarii ce vreu sa spun.Bafta baieti,poate se sesizeaza si SLN-ul lui Mihalcioiu.
Vrem legi mai bune ! Vrem in tara ca afara ! Asa ar trebui, numai contracte ITF, daca nu, cine l-a trimis pe navigator sa plateasca diferenta si salariile si repatrierea. Dar credeti ca ceea ce este normal in ochii navigatorilor este normal si in ochii statului? Poate acum sa mai fie un morcov ceva ca e lumea in strada dar se va uita cu siguranta. Poate SLN-ul sa puna presiune la minister sa se faca ceva in acest sens. Doamne ajuta
Eu sunt la o companie care semneaza contract cu Sindicatul Navigatorilor din Romania si cursurile sunt platite de companie. Nu stiu dar cred ca noi trebuie sa avem cursurile la zi cand ne angajam prima data, in rest la reinnoire compania trebuie sa plateasca. Vedeti sa nu va insele agentia de crewing, sa vi se plateasca si ei sa bage banul in buzunar.
Da, nici eu nu platesc. Prima data la angajare le-am avut facute si pe urma an de an au platit cei de la companie. Nu stiu dar parca am vazut si stampila SLN pe contractul mare. Feriti-va sa dati chitantele la agentia de crewing. Ei pot deconta suma si sa nu o dea marinarului inapoi.
Eu cred ca Mihalcioiu cu gasca lui ar putea sa faca un pustiu de bine, sa faca un studiu si sa spuna ce companii platesc cursurile IMO si care nu. Si sa ne spuna daca trebuie sa plateasca compania la care lucram sau noi marinarii. De acord cu contractul ITF ca obligatie. Marinarii vor fi cu suguranta protejati. In sfarsit o initiativa buna a sindicatului inafara de a speria mereu marinarii sa le dea cotizatii.
Mihalcioiu asta e draq pe pamantl.De unde le scoate frate... si cand da asta una Titza e acolo si o prinde din zbor. Ba, da nu scapa una. Mai lasa bre si la altii ca te strici.
Noi MT suntem o institutie care vegheaza numai si numai la cum sa le fie mai bine la dragii de transportatori angajati in sector. Avem in portofel porturi, aeroporturi, sosele, poduri, apa, pamant, avioane, vapoare, si cate si mai cate dar omul, ei bine omul este mai presus de toate. Din pacate, pentru ca omul este mai intelegator, il lasam un pic mai in spate dar sa stiti ca nu este asa pentru ca nu sunt importanti. Nuuuu, el practic leaga si desleaga, face si desface, plateste si plateste, Opa, am gresit plateste si rasplateste orice ii iese in fata. ANR, CERONAV, CREWINGARI, SLN, neveste, copii, parinti, masini, case, amante etc si tot mai are bani. Pai in spiritul celor mai bune ganduri, noi, umili MT vom incerca spre bucuria omului transportator sa ii mai gasim ceva astfel incat sa aiba o balanta echilibrata, sa nu dea mai mult decat castiga. Cu speranta ca lucrurile se vor inbunatati, Cu drag MT
care este lista aia neagra cu firmele care nu au contracte cu itf ex moldova? ce firme deconteaza cursurile ?
Castiguri din prima luna! 100-285 de euro lunar! Cautam urgent colaboratori care vor sa castige 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), acum, din prima luna! Oferta este pentru toate localitatile tarii. Lucrati in timpul liber sau full-time, la alegere,exclusiv pe calculator. Activitatea este foarte usoara, necesita cunostinte minime de accesare a computerului. Cerem si oferim seriozitate maxima! Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: any.deac@gmail.com
SOCIETATE COMERCIALA PLATITOARE TVA, COMPLET MOBILATA/ECHIPATA LA STANDARD RIDICAT, IN SPATIU INCHIRIAT IN CLADIRE DE BIROURI SITUATA CENTRAL, OBIECT PRINCIPAL DE ACTIVITATE RECRUTARE SI FURNIZARE PERSONAL NAVIGANT, CU AUTORIZARE A.N.R. VALABILA SI CERTIFICARE MLC 2006 BUREAU VERITAS VALABILA, CONTRACT DE COLABORARE CU PARTENER EXTERN IN CURS DE EXPIRARE (15.03.2015). Pret 15.000 EUR Mobilierul este compus, in principal, din: - 1 birou directorial cu extensie si scaun directorial - mobilier birou directorial cu dulap si rafturi - 1 masa sedinte cu 4 scaune vizitatori - 1 birou executiv cu extensie, scaun directorial si 2 scaune vizitatori - 1 receptie cu scaun secretara - 1 masuta cu 2 fotolii asteptare vizitatori - 3 dulapuri cu rafturi pentru dosare - mobila bucatarie completa si electrocasnice: frigider, cuptor microunde, prajitor, espressor Phillips SAECO - 3 calculatoare HP, fiecare cu monitor HP - server HP si retelistica wi-fi - 1 imprimanta laser HP - centrala telefonica si 2 telefoane interior - 10 tablouri cu nave si platforme marine - 2 aparate aer conditionat - jaluzele Vertiroll:TEL:0743172406