Statul trebuie să-i apere pe navigatori de rechinii din shipping!

1696
10
Statul trebuie să-i apere pe navigatori de rechinii din shipping! - statulmihalcioiuadrian9-1447181117.jpg

Articole de la același autor

• Cazul navei "Asirat" readuce în discuție indiferența cu care statul nostru tratează problema îmbarcării navigatorilor români pe navele străine. 


Coșmarul numit "Asirat"
Pe data de 15 iulie, bulk-carrier-ul "Asirat" a acostat în portul Gabes, din Tunisia. Din cauza unui litigiu comercial, nava a fost reținută de autoritățile portuare la 1 august 2015. 


La bordul ei se afla un echipaj românesc de 20 de persoane. Marinarii s-au plâns Sindicatului Liber al Navigatorilor (deși nu sunt membrii organizației) de condițiile de muncă și viață precare și de neplata salariilor (circa 80.000 de euro), începând cu luna iulie 2015. O parte dintre ei sufereau de boli de piele, de rinichi, de inimă și stomac. 


Autoritatea Navală Română și Sindicatul Liber al Navigatorilor au demarat procedurile pentru executarea poliței de securitate financiară, în vederea plății și repatrierii echipajului. La rândul ei, agenția de crewing Sea Wind Shipping a făcut eforturi pentru repatrierea echipajului și, totodată a întrerupt contractul de furnizare a personalului navigant încheiat cu societatea Național Transport Company, din Constanța pentru nava "Asirat", pentru nerespectarea clauzelor, neplata echipajului și a datoriilor față de agenția de crewing.


Totodată a fost informat Ministerul Afacerilor Externe, care a făcut demersuri pe lângă autoritățile tunisiene pentru apro-barea repatrierii echipajului.


Prin efortul comun al SLN, al Autorității Navale Române, al agenției de crewing și al MAE, într-o primă fază au fost aduși 13 marinari acasă. Apoi, din cei șapte rămași, a mai fost adus unul, bolnav. 


"Împreună cu ANR am informat toate companiile de crewing să nu mai trimită români pe nava respectivă. Totodată depunem eforturi pentru aducerea acasă a alți patru marinari, mai puțin comandantul și secundul navei, care au știut unde merg și au acceptat condițiile" , a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor. 


Pe data de 9 noiembrie 2015, o parte din echipajul sosit acasă s-a întâlnit cu conducerea SLN. Marinarii au cerut să fie ajutați să-și recupereze salariile în valoare de 30.000 de euro. Ei au prezentat un contract colectiv de muncă în care, în mod mincinos, se afirmă că este de tip ITF. În fapt, marinarii au fost înșelați, contractul nefiind negociat și contrasemnat de ITF. 


În prezent, singura soluție pentru recuperarea drepturilor salariale este acțiunea în justiție. Deoarece marinarii de pe "Asirat" nu fac parte din sindicat, vor trebui să suporte singuri cheltuielile cu avocații. Conducerea SLN nu are dreptul să folosească banii din cotizațiile membrilor de sindicat pentru a-i ajuta pe cei ce au preferat să stea în afara mișcării sindicale. 


Victimele sistemului legislativ
"Acest caz și multe altele asemenea demonstrează că atât navigatorii români, cât și agențiile de crewing sunt victime ale sistemului nostru legislativ. Constituția țării precizează la articolul 17 că: «Cetă-țenii români se bucură în străinătate de protecția statului român.»Cum i-a protejat statul nostru pe marinarii de pe «Asirat» și de pe multe alte nave abandonate în diferite porturi străine, în ultimii ani? În niciun fel. Ministerul Transporturilor, prin ANR, ar trebui să autorizeze furnizarea de echipaje de către companiile de crewing numai pe acele nave care sunt acoperite cu contracte de tip ITF. Aceste contracte au în spate mecanisme interna-ționale de asigurare și protecție a echipa-jelor împotriva riscurilor care pot apărea pe mare", a afirmat liderul SLN


Totodată, Sindicatul Liber al Navigatorilor face apel către toți navigatorii români și către agențiile de crewing din România să evite furnizarea de personal navigant pe navele neacoperite cu contracte tip ITF sau naționale, deoarece condițiile de la bord nu respectă MLC 2006. 


SLN sfătuiește navigatorii care pleacă în voiaj să se asigure că viitorul lor loc de muncă și contractul semnat sunt conforme cu Convenția internațională privind munca și viața pe mare MLC 2006 și că, în caz de nevoie, au la cine apela. În acest sens, SLN stă la dispoziția tuturor celor ce do-resc informații.


Sindicatul Liber al Navigatorilor sprijină Autoritatea Navală Română, Ministerul Transporturilor și Ministerul Muncii pentru implementarea cât mai urgentă a MLC 2006, astfel încât contractele semnate de navigatorii români să garanteze că minimul condițiilor de muncă și viață de la bord sunt conforme cu prevederile convenției.


Pavilioane pe "lista neagră"

Bulk-carrier-ul "Asirat" are 172 metri lungime, 25 metri lățime și capacitatea de 25.739 tdw. A fost construit în 1992 la Șantierul Naval "2 Mai Mangalia", după care a intrat în flota CNM "Petromin". Până în decembrie 1992 a purtat numele "Voineasa", apoi s-a numit "Kavo Maleas", până în octombrie 2008. După retehnologizare a fost rebotezat "Ileana", nume pe care l-a purtat până în septembrie 2012, când noul proprietar, o companiei libaneză, l-a schimbat cu "Asirat".


În prezent, nava este înmatriculată sub pavilion Moldova. După cum v-am mai informat și cu alt prilej, acest pavilion se află pe lista neagră a organizației internaționale Paris Memorandum, din cauza numărului mare de nave reținute prin diferite porturi ale lumii. Cauzele reținerilor sunt multiple: nerespectarea standardelor tehnice de navigație, probleme sociale, litigii comerciale. 


De regulă, firmele neserioase, certate cu legea își înmatriculează navele sub pavilioane permisive, precum cel al Moldovei, ale căror autorități navale închid ochii la deficiențele existente și nu fac controale privind conformarea la cerințele legislației internaționale. 


Pentru evitarea situațiilor de genul celor de pe nava "Asirat", companiile de crewing din România ar trebui să deschidă ochii când furnizează echipaje navelor înmatriculate sub pavilioane aflate pe lista neagră a Paris Memorandum, iar navigatorii ar trebui să evite să se mai îmbarce pe astfel de nave.


Comentează știrea

marinarul
11 noiembrie 2015
Mafiotii de la transporturi

Dupa parerea mea avem un stat mafiot,CERONAV SI ANR care apartin ministerul transporturilor ,pun bete in roate cu noile cursuri MANILA,au marinarii bani!,sa-i belim si pe astia ca ministerul transporturiloe ne gasesc de munca.Inteleg marinarii ce vreu sa spun.Bafta baieti,poate se sesizeaza si SLN-ul lui Mihalcioiu.

Sefsmec
11 noiembrie 2015
Legi mai bune

Vrem legi mai bune ! Vrem in tara ca afara ! Asa ar trebui, numai contracte ITF, daca nu, cine l-a trimis pe navigator sa plateasca diferenta si salariile si repatrierea. Dar credeti ca ceea ce este normal in ochii navigatorilor este normal si in ochii statului? Poate acum sa mai fie un morcov ceva ca e lumea in strada dar se va uita cu siguranta. Poate SLN-ul sa puna presiune la minister sa se faca ceva in acest sens. Doamne ajuta

Sharkman
11 noiembrie 2015
Cursuri IMO

Eu sunt la o companie care semneaza contract cu Sindicatul Navigatorilor din Romania si cursurile sunt platite de companie. Nu stiu dar cred ca noi trebuie sa avem cursurile la zi cand ne angajam prima data, in rest la reinnoire compania trebuie sa plateasca. Vedeti sa nu va insele agentia de crewing, sa vi se plateasca si ei sa bage banul in buzunar.

Nicut
11 noiembrie 2015
IMO

Da, nici eu nu platesc. Prima data la angajare le-am avut facute si pe urma an de an au platit cei de la companie. Nu stiu dar parca am vazut si stampila SLN pe contractul mare. Feriti-va sa dati chitantele la agentia de crewing. Ei pot deconta suma si sa nu o dea marinarului inapoi.

Nini
11 noiembrie 2015
IMO

Eu cred ca Mihalcioiu cu gasca lui ar putea sa faca un pustiu de bine, sa faca un studiu si sa spuna ce companii platesc cursurile IMO si care nu. Si sa ne spuna daca trebuie sa plateasca compania la care lucram sau noi marinarii. De acord cu contractul ITF ca obligatie. Marinarii vor fi cu suguranta protejati. In sfarsit o initiativa buna a sindicatului inafara de a speria mereu marinarii sa le dea cotizatii.

Mishu
11 noiembrie 2015
mihalcioiu

Mihalcioiu asta e draq pe pamantl.De unde le scoate frate... si cand da asta una Titza e acolo si o prinde din zbor. Ba, da nu scapa una. Mai lasa bre si la altii ca te strici.

MT
11 noiembrie 2015
Legi mai bune

Noi MT suntem o institutie care vegheaza numai si numai la cum sa le fie mai bine la dragii de transportatori angajati in sector. Avem in portofel porturi, aeroporturi, sosele, poduri, apa, pamant, avioane, vapoare, si cate si mai cate dar omul, ei bine omul este mai presus de toate. Din pacate, pentru ca omul este mai intelegator, il lasam un pic mai in spate dar sa stiti ca nu este asa pentru ca nu sunt importanti. Nuuuu, el practic leaga si desleaga, face si desface, plateste si plateste, Opa, am gresit plateste si rasplateste orice ii iese in fata. ANR, CERONAV, CREWINGARI, SLN, neveste, copii, parinti, masini, case, amante etc si tot mai are bani. Pai in spiritul celor mai bune ganduri, noi, umili MT vom incerca spre bucuria omului transportator sa ii mai gasim ceva astfel incat sa aiba o balanta echilibrata, sa nu dea mai mult decat castiga. Cu speranta ca lucrurile se vor inbunatati, Cu drag MT

sile
11 noiembrie 2015
salutare.

care este lista aia neagra cu firmele care nu au contracte cu itf ex moldova? ce firme deconteaza cursurile ?

anydeea
11 noiembrie 2015
anunt

Castiguri din prima luna! 100-285 de euro lunar! Cautam urgent colaboratori care vor sa castige 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), acum, din prima luna! Oferta este pentru toate localitatile tarii. Lucrati in timpul liber sau full-time, la alegere,exclusiv pe calculator. Activitatea este foarte usoara, necesita cunostinte minime de accesare a computerului. Cerem si oferim seriozitate maxima! Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: [email protected]

Firma de Crewing
19 februarie 2016
Vand

SOCIETATE COMERCIALA PLATITOARE TVA, COMPLET MOBILATA/ECHIPATA LA STANDARD RIDICAT, IN SPATIU INCHIRIAT IN CLADIRE DE BIROURI SITUATA CENTRAL, OBIECT PRINCIPAL DE ACTIVITATE RECRUTARE SI FURNIZARE PERSONAL NAVIGANT, CU AUTORIZARE A.N.R. VALABILA SI CERTIFICARE MLC 2006 BUREAU VERITAS VALABILA, CONTRACT DE COLABORARE CU PARTENER EXTERN IN CURS DE EXPIRARE (15.03.2015). Pret 15.000 EUR Mobilierul este compus, in principal, din: - 1 birou directorial cu extensie si scaun directorial - mobilier birou directorial cu dulap si rafturi - 1 masa sedinte cu 4 scaune vizitatori - 1 birou executiv cu extensie, scaun directorial si 2 scaune vizitatori - 1 receptie cu scaun secretara - 1 masuta cu 2 fotolii asteptare vizitatori - 3 dulapuri cu rafturi pentru dosare - mobila bucatarie completa si electrocasnice: frigider, cuptor microunde, prajitor, espressor Phillips SAECO - 3 calculatoare HP, fiecare cu monitor HP - server HP si retelistica wi-fi - 1 imprimanta laser HP - centrala telefonica si 2 telefoane interior - 10 tablouri cu nave si platforme marine - 2 aparate aer conditionat - jaluzele Vertiroll:TEL:0743172406

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4814 secunde