Traficul de mărfuri din porturile maritime românești crește spectaculos după anul pandemiei

419

Articole de la același autor

Traficul de mărfuri din porturile maritime românești este în continuă creștere, semn că economia și-a revenit din recesiunea provocată de pandemia Covid-19. Vineri, 2 iulie 2021, se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare 42 de nave, din care: 48 de nave la Constanța și 5 nave în zona Midia. Marea lor majoritate erau nave de capacitate mică și medie. Alte trei nave așteptau să intre la descărcare. Pentru următoarele trei săptămâni și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești 92 de nave, din care 49 de portcontainere.

Aproape de recordul absolut

Stimați cititori, porturile maritime românești au încheiat primele cinci luni din 2021 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 8,01% față de cel consemnat în aceeași perioadă din 2020. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 27.173.992 tone.

Dacă ritmul fluxurilor de mărfuri se va menține până la sfârșitul anului cel puțin la același nivel, porturile maritime românești vor încheia anul 2021 cu un trafic de peste 65,217 milioane de tone, mai mare cu cel puțin 8,0% față de anul 2020 și cu doar 2,08% sub recordul absolut din 2019.

La finalul primelor cinci luni ale anului 2021, traficul maritim s-a ridicat la 20.239.405 tone (în creștere cu 6,02% față de aceeași perioadă din 2020), iar cel fluvial, la 6.934.521 tone (mai mare cu 14,30%).

Cerealele fac legea la Constanța

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 24.089.321 tone de mărfuri, cu 5,12% mai mult față de ianuarie - mai 2020. Au influențat pozitiv creșterea cantitățile de: minereuri și deșeuri metalice (+44,79%), cărbune (+42,47%), produse alimentare (+35,16%), produse chimice (+21,86%), minerale brute și neprelucrate (+29,37%), petrol brut (19,07%), echipamente și mașini (+11,01%). În schimb, cerealele au avut o ușoară influență negativă, cantitățile derulate fiind mai mici cu 0,93% față de primele cinci luni din 2020.

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase continuă să dețină cea mai mare pondere: 41,89% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (13,88%), mărfurile containerizate (12,30%), hidrocarburile (9,82%), îngrășămintele și produsele chimice (8,37%), combustibilii solizi (6,79%) și produsele metalice (3,81%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 2.583.417 tone, respectiv 260.327 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 0,90%, în tone, și cu 1,62%, în TEU.



Portul Midia, salt impresionant


În lunile ianuarie - mai 2021, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 2.964.244 tone de mărfuri, cu 40,73% mai mare decât în aceeași perioadă din 2020. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 90,86% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat o creștere de 48,79%. Diferența de 9,14% de trafic este reprezentată de o varietate mare de mărfuri: animale vii, ciment și materiale de construcții, îngrășăminte, produse chimice, echipamente și mașini.



Portul Mangalia, un pas înapoi


Micuțul port Mangalia a manipulat doar 120.427 tone de mărfuri, cu 10,76% mai puțin decât în ianuarie - mai 2020. În structură, cimentul reprezintă 64,37% din traficul total, produsele petroliere – 28,26%, iar produsele metalice – 3,80%.

x x x

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 102,62 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 3,1% față de perioada ianuarie - mai 2020. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3651 secunde