Alertă în shipping!

Trei navigatori români sunt abandonați la bordul a două nave liberiene, la Djibouti

1758
Trei navigatori români sunt abandonați la bordul a două nave liberiene, la Djibouti - treinavigatoriromanisuntabandona-1571259652.jpg

Articole de la același autor

Sindicatul Liber al Navigatorilor a transmis un mesaj de alertă, prin care îi informează pe marinarii români că echipajele de pe bulk-carrier-ele "Arybbas" și "Ptolemeos", aparținând companiei Probulk Shipping and Trading, se confruntă cu probleme de neplată a salariilor și de aprovizionare. 


Cele două cazuri au fost raportate la statul de pavilion Liberia și la clubul de asigurare P&I din Londra, urmând a fi puse în aplicare procedurile de securitate financiară a echipajelor în caz de abandon, conform prevederilor Convenției internaționale MLC 2006. 


La bordul navei "Arybbas" se află un singur navigator român, iar pe "Ptolemeos", alți doi români. Dar acasă, în țară, sunt mai mulți navigatori care au lucrat pe respectivele nave și așteaptă să li se achite salariile restante.
"SLN atenționează personalul navigant să evite angajarea pe aceste nave. Recomandăm evitarea ambarcării pe nave care întâmpină deja astfel de probleme. Pentru o informare corectă înaintea semnării contractului individual de muncă accesați și site-ul www.itfseafarers.org. Informații detaliate se pot găsi și la Sindicatul Liber al Navigatorilor numai pentru membrii de sindicat", precizează comunicatul.


Românul de pe nava "Arybbas" (fostă "Anarchos") este constănțean. Are funcția de electrician. A fost recrutat prin intermediul unei companii de crewing din Constanța. El este cel ce a adus cazul în atenția sindicatului, solicitându-i ajutorul, deși nu face parte din organizație. Marinarul a relatat că a cerut în mai multe rânduri să fie repatriat, întrucât încă din prima lună de voiaj nu a fost plătit, fiind ținut în continuare la bord împotriva voinței sale. 


Angajatorul, neavând interes să îl înlocuiască, i-a solicitat să mai facă un voiaj din Yanbu, Arabia Saudita, la Djibouti, promițându-i că îl va plăti și repatria. Dar nici de această dată nu s-a ținut de cuvânt. La câteva zile după ce nava a ajuns în Djibouti, compania Probulk Shipping and Trading nu a mai răspuns la emailuri, iar telefonul ei este mut.  


Navigatorul susține că agenția de crewing care i-a recrutat pe români "a știut situația acestei companii care nu a mai plătit salariile echipajelor din 2018, sau a plătit un salariu la trei sau patru luni, rămânând cu debite către echipaje care acumulează șapte sau opt luni neplătite, dar a continuat să trimită echipaje acestei companii de shipping."


Cei mai mulți navigatori de pe nava "Arybbas" sunt filipinezi. Ei au acționat prin agenția de crewing care i-a recrutat, anunțând că vasul a fost abandonat de către Probulk Shipping and Trading. Mai apoi, asiguratorul navei a trimis un reprezentant la fața locului, care a luat legătura cu echipajul și a promis că va reveni cu o decizie a companiei de asigurare.


Cei trei români ar fi putut evita necazurile prin care trec în prezent, dacă ar fi fost membri de sindicat. Înainte de semnarea contractului de îmbarcare, ar fi putut obține, de la SLN, informații despre situația navei și, cu siguranță, ar fi refuzat să mai plece în voiaj. 


Având în vedere situația disperată și faptul că nimeni altcineva nu îi poate ajuta pe cei trei români abandonați, conducerea SLN a decis să intervină în favoarea lor, în limitele permise de statul organizației. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9543 secunde