Un lanț de scandaluri la constructorul naval numărul doi al lumii

792
Un lanț de scandaluri la constructorul naval numărul doi al lumii - unlantdescandaluri-1437927900.jpg

Articole de la același autor

Potrivit publicației "Korea Joongang Daily", compania "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co", din Coreea de Sud, al doilea mare constructor de nave al lumii și acționar majoritar al lui "Daewoo - Mangalia Heavy Industries", s-a aflat, în 2013, în centrul unui nou scandal. Ar fi fost vorba de corupție, cu spăgi de milioane de dolari. 


În octombrie 2013, în urma izbucnirii scandalului, se anunțase că va avea loc o operațiune de "curățenie" la vârf, în companie, urmând să fie concediate 59 de persoane. 


O investigație ulterioară a arătat că marea majoritate a celor "demiși" erau încă în funcții, unii dintre ei fiind promovați pe trepte ierarhice superioare, o singură persoană fiind concediată. Presa sud coreeană a considerat că opinia publică a fost înșelată, că povestea cu demiterile a fost doar un show. 


Potrivit publicației amintite, s-a descoperit că mai mult de 20 de membri ai conducerii executive și angajați ar fi încasat 2,9 milioane de dolari mită de la furnizorii de materiale. Cazul a ajuns în justiție și câțiva dintre acuzați au fost găsiți vinovați în 2014. DSME nu era la primul scandal. În august 2010, procurorii sud-coreeni au organizat o descindere la o firmă care îi furniza componente navale, pe care o suspectau că ar deține fonduri obscure. Investigatorii vroiau să verifice, printre altele, dacă șeful executivului de la DSME folosise sau nu o parte din fondul secret pentru a face lobby în vederea realegerii sale în funcție.


În 2013, DSME a fost penalizată cu circa 25 milioane de dolari pentru ceea ce Comisia Coreeană pentru Comerț Corect a etichetat drept "practici comerciale incorecte".


Potrivit unui comunicat al comisiei, citat de presa coreeană, DSME ar fi operat, unilateral, tăieri de prețuri în afacerile derulate cu 89 de subcontractori locali, în intervalul 2008 - 2009. 


Au existat astfel de practici și în relațiile comerciale dintre DSME și Daewoo - Mangalia Heavy Industries? Cel ce ar trebui să răspundă la o astfel de întrebare, fiind direct interesat, este statul român, în calitate de acționar minoritar. 


Dar cel mai mare scandal de la DSME este cel legat de situația financiară actuală. Compania a raportat pierderi de 1,74 miliarde de dolari. 90 de directori și manageri "și-au oferit capul pe butuc", lăsând compania să le decidă soarta, arată presa sud-coreeană. Se așteaptă restructurări și închideri de filiale nerentabile. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1041 secunde