Vom mai avea un monitor al prețurilor?
110
Articole de la același autor
Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație
12 Decembrie 2015
"Vrem să reducem stagiul de cadet pe mare și 20% din durata lui să fie pe simulator"
18 Decembrie 2015
Se ia șpagă la Autoritatea Navală Română?
15 Decembrie 2015
RCA va fi mai scumpă decât mașina nouă!
23 Noiembrie 2015
Consiliul Concurenței ar fi trebuit să lanseze până la sfârșitul anului 2015 Monitorul prețurilor, site-ul care va afișa prețurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coșul zilnic al populației.
În august 2015, președintele instituției, Bogdan Chirițoiu, declara: "Vrem să creăm, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platformă online, care va reprezenta un instrument de monitorizare a prețurilor, prin intermediul căreia clienții vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesați. În acest fel, se va crea o presiune concurențială asupra magazinelor pentru a oferi prețuri din ce în ce mai bune".
Proiectul este departe de final, principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurență fiind reticența marilor lanțuri de magazine de a se implica în proiect. Reprezentanții acestora au susținut de mai multe ori că Monitorul prețurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preț pot apărea zilnic și chiar de mai multe ori pe zi. În prezent, marii retaileri dețin aproximativ 60% din piața de comerț din România.
Recent, la un post de televiziune, Bogdan Chirițoiu a declarat că până în prezent, circa jumătate din marile lanțuri de magazine s-au înscris în proiect.
Ideea Monitorului prețurilor a fost lansată în 2015 după reducerea TVA la alimentele de bază de la 24% la 9%, acesta fiind gândit ca un instrument care să arate dacă marii comercianți încearcă să profite de pe urma scăderii fiscalității, menținând neschimbate prețurile. La peste jumătate de an de la marea reducere a TVA, când efectele acesteia se cunosc deja, cât de util mai este un astfel de monitor și pentru cine?
În august 2015, președintele instituției, Bogdan Chirițoiu, declara: "Vrem să creăm, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platformă online, care va reprezenta un instrument de monitorizare a prețurilor, prin intermediul căreia clienții vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesați. În acest fel, se va crea o presiune concurențială asupra magazinelor pentru a oferi prețuri din ce în ce mai bune".
Proiectul este departe de final, principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurență fiind reticența marilor lanțuri de magazine de a se implica în proiect. Reprezentanții acestora au susținut de mai multe ori că Monitorul prețurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preț pot apărea zilnic și chiar de mai multe ori pe zi. În prezent, marii retaileri dețin aproximativ 60% din piața de comerț din România.
Recent, la un post de televiziune, Bogdan Chirițoiu a declarat că până în prezent, circa jumătate din marile lanțuri de magazine s-au înscris în proiect.
Ideea Monitorului prețurilor a fost lansată în 2015 după reducerea TVA la alimentele de bază de la 24% la 9%, acesta fiind gândit ca un instrument care să arate dacă marii comercianți încearcă să profite de pe urma scăderii fiscalității, menținând neschimbate prețurile. La peste jumătate de an de la marea reducere a TVA, când efectele acesteia se cunosc deja, cât de util mai este un astfel de monitor și pentru cine?
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 06 Mai 2015
Marţi, 05 Mai 2015
Luni, 20 Aprilie 2015
Marţi, 08 Iulie 2014
Vineri, 04 Iulie 2014
Vineri, 27 Iunie 2014
Miercuri, 06 Mai 2015
Vineri, 13 Martie 2015
Marţi, 13 Ianuarie 2015
Sâmbătă, 15 Noiembrie 2014