În primele nouă luni ale anului 2021

Zece nave sub standard au fost reținute de inspectorii Autorității Navale Române

706
În primele nouă luni ale anului 2021, inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut un număr de 127 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă fuseseră reținute 192 nave în 2020 și 142 nave în 2019.

Scăderea numărului detențiilor de la un an la altul demonstrează că exigența sporită a autorităților portuare din această zonă dă roade. Piața Mării Negre începe să se curețe de coșciugele plutitoare, de navele sub standard. Așa se explică și reducerea dramatică a numărului de accidente navale din această regiune.

Marea Neagră își câștigase, în trecut, un trist renume, fiind considerată printre cele mai periculoase din lume. Pentru numărul mare de accidente se dădea vina pe furtunile iscate din senin, care luau prin surprindere hârburile trimise pe mare, la pieire sigură.

În primele nouă luni ale anului 2021, în topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 94 de nave, fiind urmate de: România cu 10 nave, Ucraina cu 9 nave, Bulgaria cu 5 nave, Turcia cu 5 nave și Georgia cu 4 nave.



Evită porturile românești

În porturile maritime românești, inspectorii de Port State Control au verificat în primele nouă luni un număr de 369 de nave, din care: 259 nave în portul Constanța, 44 de nave în portul Midia, 37 nave în portul Galați, 13 nave în portul Tulcea, 10 nave în portul Brăila și 6 nave în portul Mangalia. Faptul că din cele 369 de nave inspectate, doar 10 nave au fost reținute, respectiv 2,71%, este cea mai bună dovadă că navele sub standardele tehnice internaționale evită porturile românești.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Tunisia, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova; Tanzania, Sierra Leone, Ucraina și Insulele Comore.

Scăderea numărului de rețineri în porturile românești, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, de la 62 de nave în 2015, la 48 nave în 2016, la 47 nave în 2017, la 20 nave în 2018, la 20 nave în 2019, la 5 nave în 2020 și la 10 nave în 2021 demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au dat roade. Acestea ocolesc porturile României.



Navele de pe lista rușinii

Printre cele zece nave reținute în primele nouă luni din 2021, de către inspectorii de Port State Control români se numără:

- nava livestock carrier (pentru transportul animalelor vii) „Nabolsi I” (1.259 tone registru brut, construită în 1971, pavilion Panama), în zona Midia;

- cargoul „Anna Maria” (998 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Moldova), în portul Constanța;

- cargoul „Flamuri” (6.508 tone registru brut, construit în 2005, pavilion Panama), în portul Constanța;

- bulk carrier-ul „Akdeniz M” (19.762 tone registru brut, construit în 2002, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „MSC Sheila” (12.392 tone registru brut, construit în 1998, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Orel 3” (2.571 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Ucraina), în portul Constanța;

- remorcherul „Cristos LXI” (638 tone registru brut, construit în 1974, pavilion Panama), în portul Tulcea;

- tancul chimic „Black Fuel” (1.581 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Tanzania), în portul Constanța;

- nava livestock carrier (pentru transportul animalelor vii) „Mariona Star” (1.895 tone registru brut, construită în 1972, pavilion Tanzania), în portul Galați;

- cargoul „Kormoran” (3.957 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Togo), în portul Tulcea.



Noul regim de inspecții

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune, va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3677 secunde