Mihai Daraban - un înfocat susținător al portului Constanța și transportului pe apă

219
Mihai Daraban - un înfocat susținător al portului Constanța și transportului pe apă - mihaidarabanuninfocatsustinatora-1634925445.jpg

Articole de la același autor

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului pe Dunăre și Marea Neagră – soluție pentru comerțul internațional durabil”. Organizatorii și-au propus să identifice soluțiile optime pentru dezvoltarea comerțului pe cale navigabilă, în contextul atingerii neutralității climatice până în 2050.

În cadrul evenimentului au fost prezentate o serie de oportunități pentru mediul de afaceri cu referire la dezvoltarea portului Constanța într-un hub comercial la Marea Neagră și transformarea Dunării într-o alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor către porturile de la Marea Neagră, Marea Baltică și Marea Adriatică din Inițiativa celor Trei Mări (3SI).

„CCIR a organizat, în urmă cu trei ani, prima ediție a Forumului Economic 3SI. Dintre cele 12 țări membre ale 3SI, opt au ieșire la cele trei mări. Cu toate acestea, cele opt state nu realizează în total nici măcar jumătate din volumul comercial înregistrat de portul Rotterdam. Este o realitate care ne spune că țările din Europa de Est au ajuns în mare parte subcontractoare ale economiei Europei de Vest. În ceea ce privește Marea Neagră, aceasta este văduvită de un motor economic puternic, de o economie puternică generatoare de trafic atât ca import, cât și ca export. Green Deal poate fi o oportunitate serioasă pentru ceea ce înseamnă trafic pe Marea Neagra și bineînțeles mai departe pe Dunăre către centrul Europei. Mărfurile care vin din Estul Africii, Sudul Asiei, Australia, sau Extremul Orient care au ca destinație Europa, trebuie să treacă prin Canalul de Suez, iar de aici până la Constanța sunt numai trei zile jumătate de marș. Cu toate acestea, se preferă portul Rotterdam cu o distanță de 11 zile de marș. S-a creat această buclă pe care, mai ales în contextul Green Deal, încercăm să o eliminăm”, a declarat Mihai Daraban.

Stimați cititori, de-a lungul anilor, Mihai Daraban, în calitate de președinte al Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța și președinte al CCIR, a promovat portul Constanța, transportul fluvial și pe canalele navigabile din România în cadrul a numeroase reuniuni interne și internaționale, în întâlnirile cu ambasadorii și oficialii străini. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1363 secunde