Bulevard sub semnul morții

1070

Varianta Constanței - Bulevardul Aurel Vlaicu - este cea mai circulată arteră a municipiului și, de departe, cea mai periculoasă. De la începutul acestui an, sângele a zeci de constănțeni a curs pe această șosea. Îngrijorător este faptul că aproape jumătate dintre victime au fost pietoni.

Graba șoferilor și traficul infernal sunt două aspecte ce caracterizează varianta Constanței. Este cunoscut faptul că, odată ajunși pe Bulevardul Aurel Vlaicu, șoferii au tendința să calce serios pe accelerație. Așa se face că, numai pe această arteră, au fost înregistrate numeroase accidente grave, soldate cu pierderi de vieți umane și victime rănite sever.
Statistica ținută de Serviciul Poliției Rutiere Constanța este una însângerată. Astfel, potrivit datelor puse la dispoziție de polițiștii rutieriști, în primele șase luni din 2012, pe acest bulevard au avut loc 42 de accidente rutiere.
Trebuie subliniat că în această evidență sunt menționate numai incidentele rutiere soldate cu victime. Numărul tamponărilor nu este inclus în nicio statistică, dar polițiștii admit că nu trece zi să nu se petreacă un astfel de eveniment pe variantă.
Revenind la accidentele rutiere, menționăm că în urma lor 40 de persoane au ajuns la spital (34 rănite ușor, iar șase cu răni grave, care le-au pus viața în pericol). Pentru alte cinci persoane, medicii ajunși la fața locului nu au mai putut face nimic. Și-au dat ultima suflare în urma unor accidente rutiere stupide.

Cauzele accidentelor
"Una dintre principalele cauze ale acestor accidente este neacordarea priorității pietonilor sau altor autoturisme aflate în trafic. De asemenea, la acest capitol bifăm și traversările neregulamentare ale pietonilor, neatenția în conducere și viteza", a afirmat Cristina Vasile, referitor la cauzele ce duc la însângerarea bulevardului.
Îngrijorător este că, în aproape jumătate dintre situațiile dramatice (20 accidente), au fost implicați pietoni. Fie au trecut pe marcajul pietonal și nu au fost observați la timp de șoferi, fie s-au angajat în traversarea șoselei prin loc nepermis.

Soluțiile găsite de Poliție: sensurile giratorii și reducerea vitezei
Ce se poate face pentru ca varianta să scape de stigmatul pe care varianta l-a căpătat în ultimii ani? Reprezentanții Poliției Rutiere Constanța ne-au declarat că deja au început să ia măsuri. În primul rând, începând cu luna aceasta limita legală de viteză pentru această șosea a fost redusă de la 70 km/oră la 50 km/oră. De asemenea, pentru a evita crearea de ambuteiaje, dar și pentru a-i constrânge pe șoferi să conducă la o viteză prudentă și cu o viteză la care accidentele grave să fie prevenite, se construiesc sensuri giratorii. Nu mai puțin de 11 sensuri giratorii vor fi, până la sfârșitul acestui an, pe această șosea.
Rămâne de văzut, însă, ce măsură se va adopta pentru protejarea pietonilor. Deși sensurile giratorii s-au înmulțit, nu același lucru se poate spune și despre marcajele pietonale. Din contră, sunt kilometri întregi în care acestea lipsesc (nu apar nici măcar în apropierea stațiilor de staționare a mijloacelor de transport în comun!), în ciuda înfloririi economice pe care a cunoscut-o zona. Pe de altă parte, nici "zebrele" care există nu sunt foarte vizibile; marcajul este șters, iar șoferii grăbiți uită adesea să oprească în dreptul lor.
Amenajarea unor pasarele pietonale reprezintă o soluție, dar polițiștii rutieriști arată cu degetul spre autoritățile locale. Este de datoria lor să investească în aceste construcții. Deocamdată, pe lista de priorități sunt pasarelele similare din Mamaia, șoseaua Aurel Vlaicu trebuie să mai aștepte!



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 14 Iulie 2012
Stire din Eveniment : Un car alegoric a luat foc, în Mamaia
Pagina a fost generata in 1.5296 secunde