Capcanele Constanței

1379
Capcanele Constanței - bicicletagf2-1315165935.jpg

Neatenția pietonilor, dar și a șoferilor generează adeseori tragedii. Astfel, de la începutul anului și până în prezent, au fost înregistrate la Constanța 934 de accidente rutiere, soldate cu 59 morți, 92 grav răniți și 1.102 răniți ușor. Multe dintre accidente au avut loc pe trecerile de pietoni nesemaforizate sau în intersecții bine cunoscute.

Potrivit inspectorului principal Ciprian Sobaru, șef al Biroului Poliției Rutiere, "cele mai pericu-loase intersecții din oraș ar fi cele dintre bulevardul Aurel Vlaicu și Alba Iulia, Baba Novac, Ștefăniță Vodă, dar și intersecțiile dintre cartiere, cum ar fi Mihai Viteazu și Călugăreni, Lahovari cu Nicolae Iorga și Portiței cu Frunzelor".
De asemenea, în Faleză Nord, străzile care sunt în paralel și altele perpendiculare cresc riscul de producere a accidentelor. "Șoferii care sunt obișnuiți ca la una sau două intersecții să aibă prioritate uită că, la un moment dat, acest lucru se poate schimba, nu văd indicatoarele rutiere și nu opresc sau încetinesc, merg cu viteză prin acea intersecție și rezultă accidente grave sau, în cazuri fericite, doar tamponări ușoare", a mai adăugat Sobaru.
Soluțiile care se propun nu se potrivesc întotdeauna cu intersecțiile. Astfel, între bulevardul Aurel Vlaicu și strada Baba Novac, nu se poate instala un sens giratoriu, din cauza faptului că ar fi prea aproape de calea ferată. O situație mai fericită pentru șoferi: cazul intersecției dintre bd. Aurel Vlaicu și str. Alba Iulia, unde, în curând, se va monta un sens giratoriu.

Trecerile de pietoni nu oferă siguranță
Nici trecerile de pietoni nu sunt ocolite de pericol. Deși multă lume consideră că atunci când traver-sează regulamentar nu are ce să pățească, inspectorul principal Ciprian Sobaru infirmă acest lucru: "Accidentele pe trecerile de pietoni au fost, din păcate, multe la număr. La cele nesemaforizate, o parte din vină o au pietonii care nu se asigură la traversare, deși aceasta este o regulă esențială".
Printre "zebrele" cu probleme din Constanța, se numără cele de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, de pe 1 Mai și în special de pe bulevardul Tomis, unde circulă și foarte mulți vârstnici.
"Incidentele apar în mare parte seara și în sezoanele toamnă, iarnă, primăvară, când se întunecă mai repede, iar sistemul de iluminat pornește mai târziu. În acest fel, pietonul nu este văzut de către șofer, sau este văzut mult prea târziu", a explicat Sobaru.

Semne de circulație greu de observat
Nu unul singur, ci sute sau chiar mai multe semne de circulație sunt vandalizate, desenate sau chiar îndoite, altele lipsesc de la locul în care au fost puse inițial, iar unele își găsesc sfârșitul la centre de colectare a fierului vechi.
Probabil majoritatea șoferilor sunt deranjați de acest aspect, dar Poliția Rutieră nu are prea multe soluții, deoarece amenajarea și întreținerea acestora este în sarcina Primăriei. Singurul lucru pe care îl pot face polițiștii este acela de a anunța autoritățile competente.

Sancțiunile "pândesc"
În cazul în care șoferii nu acordă prioritate pietonilor aflați în traversare regulamentară sau altor vehicule cu prioritate, atunci polițiștii pregătesc drept "surpriză" suspendarea permi-sului pe o perioadă de 30 de zile.
Dacă neacordarea priorității autoturismelor a dus la o tamponare, permisul este reținut pentru 60 de zile. În cazurile mai grave, când acciden-tele s-au soldat cu vătămări cor-porale, permisul este ridicat pentru 90 de zile, după efectuarea cer-cetărilor, cu posibilitatea de a obține o dovadă pentru circulație din 30 în 30 de zile.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 03 Septembrie 2011
Stire din Eveniment : Gonea ca un nebun, cu 236 km/h
Pagina a fost generata in 0.873 secunde