Care sunt cele mai periculoase șosele din Constanța

1655
Care sunt cele mai periculoase șosele din Constanța - fondsoselepericuloase5-1361717316.jpg
Prudența la volan este un lucru din ce în ce mai străin într-o lume a vitezei, a aglomerației, care uneori îți întinde nervii până dincolo de limita suportabilului. Conducători auto, motocicliști, bicicliști sau pietoni, nimeni nu este cruțat de sentința dură, care îi lovește pe vinovați și pe nevinovați deopotrivă. Iată care sunt cele mai periculoase drumuri din Constanța și ce se poate întâmpla în situații tragice. 

Viteza excesivă este una din cele mai mari probleme în siguranța rutieră, mărind cu mult riscul producerii unui accident. Viteza este cauza principală în aproximativ 30% din accidentele de circulație mortale.

Controalele de poliție și radarele descurajează conducătorii auto să circule cu viteze excesive, însă polițiștii constănțeni nu pot acoperi întregul județ din cauza deficitului de personal.

Cum se comportă șoferii constănțeni

"Din punct de vedere al securității, periculoase sunt bulevardele foarte mari, pentru că reprezintă un pericol și pentru pietoni. Aici vorbim despre cei care traversează în mod regulamentar pe trecerile de pietoni și, pe cealaltă parte, reprezintă un pericol și pentru ceilalți conducători auto, care respectă normele rutiere. Pe un bulevard mare, șoferii merg cu viteză, iar unii vor încerca să vireze la stânga, de exemplu, chiar dacă au linie continuă sau dublă continuă. Astfel, aceștia opresc pe a treia bandă, cu intenția de a vira la stânga, ceea ce este total interzis, însă sunt destui indivizi care încalcă semnificația marcajului din varii motive. În acest caz, viteza cu care circuli este definitorie, pentru că una este să faci un accident la 50 de kilometri pe oră, iar alta este să faci la 80 de kilometri pe oră", afirmă comisarul șef Tudorel Dogaru, șeful Biroului Accidente din cadrul Serviciului Poliției Rutiere.

Grabă și teribilism

Polițiștii constănțeni recunosc faptul că viteza excesivă este o problemă mare pentru județul nostru, mai ales în localitățile lungi, unde, pentru șoferi, este plictisitor să mergi cu aceeași viteză. Din varii motive, cum ar fi graba sau chiar teribilismul, șoferii ajung să producă accidente rutiere grave sau chiar mortale.

"De obicei, șoferii ating viteze mari, de 100 de kilometri pe oră sau chiar mai mult în afara municipiului Constanța, în special în localitățile liniare, adică localitățile traversate de la un capăt la altul de drumuri cu două benzi de circulație, cum ar fi 23 August sau Valu lui Traian. Aceste localități sunt extrem de periculoase pentru pietoni, dar și pentru șoferi, iar acolo, tentația de a călca pedala de accelerație crește, mai ales că ai impresia că ai un câmp vizual foarte generos, că nu ți se poate întâmpla nimic. În realitate nu este chiar așa, iar dacă există o anumită limită de viteză înseamnă că există un motiv, aici fiind vorba exact de aceste pericole. Ca atare, multe accidente rutiere grave sau chiar mortale se petrec pe aceste drumuri. În municipiul Constanța, mai rar astfel de situații, cu viteză excesivă, pentru că aici avem semafoare, treceri de pietoni, intersecții cu alte străzi, aglomerație. Pe de altă parte, atunci când este aglomerație, scăpăm de accidentele rutiere grave. Asta nu înseamnă că suntem fani ai aglomerației, însă este un câștig pe de o parte. În municipiul Constanța, problemele apar pe bulevardele largi, cum ar fi Alexandru Lăpușeanu, I.C. Brătianu, 1 Mai, Tomis. Pe aceste bulevarde se circulă cu o anumită viteză, pentru că au mai multe benzi și nu este aglomerație așa mare. Astfel, pietonii au de suferit, dar și alți conducători auto, care circulă regulamentar. Contrar aparențelor, bulevardul Aurel Vlaicu nu este un bulevard atât de periculos față de cele amintite. Pe acest bulevard se petrec accidente puține, însă foarte grave. De asemenea, avem multe tamponări în cartierul Coiciu", explică Tudorel Dogaru.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7835 secunde