Ce activități au desfășurat pompierii în 2012

198
Ce activități au desfășurat pompierii în 2012 - fotobilantigsu01-1360247021.jpg
Pe parcursul anului 2012, unitățile subordonate inspectoratului general au intervenit la 292.311 urgențe (în medie 800 pe zi), numărul acestora crescând cu 28%, comparativ cu 2011, în special ca urmare a creșterii solicitărilor de răspuns pentru acordarea primului ajutor medical calificat. În funcție de tipurile situațiilor de urgență, structurile operative au intervenit la 232.437 de solicitări de asistență medicală de urgență și descarcerare, 38.077 incendii, 7.794 de acțiuni pentru protecția comunităților, 4.113 cazuri de asistență a persoanelor și 9.890 alte situații de urgență. 

Serviciile mobile de urgență, reanimare și descarcerare au acționat, în medie, la 635 de cazuri pe zi, acordând prim-ajutor și asistență medicală de urgență unui număr de 216.021 de adulți și 22.290 de copii.

Față de anul 2011, identificăm o creștere atât a numărului cazurilor de urgență, la care au participat echipajele SMURD (cu 29%), cât și a celui reprezentat de persoanele asistate (cu 30%).

Incendiile, cele mai frecvente tipuri de risc (în medie 104 pe zi), s-au manifestat în procent de 54% la vegetație uscată, 17 % la locuințe, 8 % la anexe gospodărești, 7% la proprietăți individuale, 4 % la mijloace de transport, 2% în industrie, 2% în comerț și alimentație publică, iar 6 % în alte domenii de activitate. Din totalul acestora, 23% au fost provocate, în principal, de utilizarea instalațiilor și echipamentelor electrice defecte sau improvizate, 15% din cauza coșurilor de fum defecte sau necurățate, 10% - fumatului fără respectarea normelor, 10% - acțiunilor intenționate, 6% - mijloacelor de încălzire defecte / improvizate sau nesupravegheate, 19% - focului deschis și 17% - altor împrejurări. În urma acestora, 222 persoane au decedat, iar alte 498 au suferit diferite traume. Totodată, procesarea datelor statistice a evidențiat faptul că 83% din totalul deceselor s-au înregistrat ca urmare a incendiilor produse la locuințe.

Din totalul celor 7.794 acțiuni derulate pentru protecția comunităților, 6.296 au fost destinate asigurării măsurilor de apărare împotriva incendiilor la accidente de circulație, fisurării conductelor de gaze, evacuării apei, asanării fântânilor, căderilor de copaci sau altor materiale, 1072 salvărilor de animale și 426 protecției mediului.

Din cele 9.890 intervenții în alte situații de urgență, 2.079 au fost misiuni pirotehnice, 1.372 acțiuni pentru înlăturarea efectelor inundațiilor și alunecărilor de teren, 1.303 ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase (altele decât inundațiile), 4.397 acțiuni pentru asigurarea evenimentelor publice și 739 acțiuni pentru sprijin tehnic de protecție (supravegherea conductelor de gaze fisurate, scurgerilor de combustibili, substanțelor periculoase ce pot genera evenimente).

Pe parcursul anului 2012, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență al județului Argeș a fost acreditat un nou centru de pregătire/formare paramedici. În cele 12 centre de pregătire din Argeș, Bihor, Boldești, București, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Iași, Mureș, Sibiu și Timiș au fost instruiți, în acordarea primului ajutor calificat, 1.935 de subofițeri, precum și 15 cadre - ca instructori formatori - la Centrul Național de Pregătire/Formare de la Târgu Mureș.

Totodată, au fost instruite la cursul de pregătire pentru acordarea primului ajutor calificat și 97 persoane din cadrul altor instituții abilitate prin lege de a deține personal instruit.

Pentru eficientizarea și coordonarea unitară a resurselor umane și materiale, au fost înființate 15 dispecerate comune ISU-SAJ, astfel încât, la momentul actual, la nivel național sunt operative 23 de asemenea dispecerate, iar în județul Mureș funcționează singurul integrat, care înglobează agențiile responsabile în asigurarea răspunsului.

Misiunile de prevenire a incendiilor s-au concretizat în 80.952 de controale tehnice, în urma cărora au fost constatate 240.393 deficiențe, 37% fiind înlăturate operativ, pe parcursul derulării acestora. Pentru încălcarea normelor specifice s-au aplicat 10.922 amenzi, în cuantum de 14,33 mil. lei și 53.196 de avertismente.

În domeniul de referință, au fost emise 5.724 avize de securitate la incendiu, 174 avize de protecție civilă, 2.418 autorizații de securitate la incendiu și 20 de protecție civilă, precum și 5.743 alte categorii de avize, iar 3.392 documentații, depuse pentru obținerea avizului și autorizației de securitate la incendiu și protecție civilă, au fost respinse.

Pentru testarea viabilității planurilor de urgență externă au fost organizate și desfășurate 54 de exerciții complexe, fiind executate, totodată, 445 controale pentru verificarea modului în care au fost respectate reglementările specifice obiectivelor, care utilizează, stochează sau vehiculează substanțe periculoase.

Personalul serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență a intervenit în 20.882 de cazuri, numărul acestora înregistrând o creștere cu 30% față de anul 2011. Astfel, se pot enumera 12.551 de incendii lichidate, 539 de acțiuni pentru protecția comunităților, 7122 intervenții SMURD și 614 alte situații de urgență.

În cadrul pregătirii autorităților administrației publice locale, la cursurile Centrului Național de Perfecționare a Pregătirii pentru Managementul Situațiilor de Urgență au participat 201 persoane (141 inspectori de protecție civilă și 60 șefi servicii voluntare), iar la centrele zonale s-au organizat și desfășurat 25 serii de pregătire, unde au fost instruiți 1.316 cursanți aparținând diverselor categorii de personal ale administrației publice, de la prefecți până la secretari de comună.

Segmentul informării preventive a fost susținut de inițierea și derularea a două Campanii naționale de informare și educare preventivă în cadrul Parteneriatului "Împreună pentru siguranță", încheiat cu E-ON România, respectiv F.O.C. – "Flăcările Omoară Copii" și RISC – "Renunță! Improvizațiile Sunt Catastrofale".

Astfel, au fost desfășurate 1.067.169 acțiuni de informare preventivă a cetățenilor, însumând instructaje, mesaje în presa scrisă, emisiuni radio și TV, tipărirea și distribuirea de afișe, broșuri și pliante.

Activitatea de control a structurilor din subordinea inspectoratului general a vizat, în principal, continuarea punerii în aplicare a prevederilor legale și a strategiei de prevenire și combatere a corupției, prin urmărirea aplicării codului de etică și deontologie a personalului.

La nivelul instituției, gradul de încadrare cu personal este de 98,25%. Din totalul posturilor, 97% sunt destinate unităților și structurilor operative, iar 3% structurilor de suport (instituții de învățământ, studii și cercetare, baze, ateliere și depozite de asigurare tehnică, logistică și de reparații).

Activitatea structurilor din domeniul logistic a urmărit, în principal, realizarea cadrului organizatoric și funcțional în vederea asigurării suportului material necesar desfășurării la parametri de performanță a misiunilor specifice serviciilor profesioniste de urgență.

Prin Programul Operațional Regional 2007-2013, la nivelul celor opt regiuni de dezvoltare ale României, au fost achiziționate 168 autospeciale de intervenție și 2 centre de comandă și control mobile, dotări care au contribuit substanțial la îmbunătățirea gradului de asigurare cu tehnică specifică a unităților operative subordonate inspectoratului general.

Donațiile de tehnică și materiale de intervenție primite în luna septembrie de la S.C. PETROM S.A. au contribuit la realizarea, în bune condiții, a misiunilor specifice. Printre acestea se numără și cinci autospeciale cu capacitate de trecere mărită (șenilate), care au fost utilizate cu succes în luna decembrie, pe timpul manifestării fenomenelor meteorologice periculoase specifice iernii, pentru salvarea a 36 persoane blocate, izolate sau cu afecțiuni medicale grave, din zonele afectate.

Managementul financiar a fost orientat spre organizarea, analizarea și monitorizarea execuției bugetare, astfel încât bugetul aprobat să fie direcționat către obiective și rezultate concrete, respectiv să poată asigura translația de la un buget de resurse, la unul de politici economice.

În domeniul afacerilor europene și relațiilor internaționale, au fost îndeplinite obligațiile asumate prin planurile anuale de cooperare privind încheierea/negocierea de acorduri de cooperare în domeniul limitării și înlăturării efectelor dezastrelor, inițierea relațiilor de cooperare în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și acțiunilor referitoare la atragerea fondurilor externe. În anul încheiat, 118 cadre au participat la 103 activități internaționale desfășurate în afara granițelor României, iar la nivelul inspectoratului general au fost organizate 15 vizite ale delegațiilor străine, la care au participat 62 de reprezentanți ai IGSU.

În contextul viziunii: "România – un loc mai sigur și o națiune pregătită", instituția noastră și-a stabilit, pentru anul 2013, următoarele priorități:

Implicarea și responsabilizarea comunităților în gestionarea situațiilor de urgență;

Dezvoltarea și modernizarea structurilor IGSU;

Îmbunătățirea permanentă a performanțelor instituției;

Creșterea contribuției IGSU la consolidarea poziției României ca "furnizor" de asistență internațională.

La finalul expunerii, inspectorul general al I.G.S.U., general de brigadă dr. Ioan Baș, a menționat faptul că "rezultatele misiunilor specifice armei care ne reprezintă se datorează atât personalului propriu, efortului specialiștilor din cadrul autorităților centrale, militare și civile, cu atribuții în domeniu, cât și structurilor deconcentrate, componente ale sistemului local de management al situațiilor de urgență".

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 15 Octombrie 2012
Stire din Fun : Incendiu cu discriminare
Pagina a fost generata in 0.8751 secunde