CINE SE MAI SIMTE ÎN SIGURANȚĂ ÎN MAXI-TAXI?

2941
12
CINE SE MAI SIMTE ÎN SIGURANȚĂ ÎN MAXI-TAXI? - fondcinesemaisimteinsigurantamax-1399309883.jpg

Articole de la același autor

Vieți puse în pericol și încălcări flagrante ale legislației - asta înseamnă transportul cu maxi-taxi în Constanța. Unde sunt autoritățile responsabile, de ce nu iau măsuri?

Microbuze vechi, ce par că se vor dezmembra la următoarea curbă, cu flagrante deficiențe tehnice, șoferi care vorbesc la telefon în timp ce calcă hotărât pedala de accelerație și călători înghesuiți, în picioare, precum sardinele în conserve.

Acesta este transportul cu maxi-taxi, în municipiul Constanța. Ca să nu mai amintim de faptul că nu se eliberează bilete de călătorie, de faptul că șoferii fumează, fără pic de considerație pentru călători sau că, din cauza înghesuielii constante, aceste maxi-taxi sunt, în ultima perioadă, preferatele hoților din buzunare.

Dar problemele cele mai mari, așa cum ni le-au semnalat și cititorii ziarului nostru, sunt deficiențele tehnice evidente ale acestor microbuze și sfidarea șoferilor vizavi de tot ce înseamnă reguli de circulație.

"Se așteaptă o tragedie?"

Iată ce ne semnala Andreea P., o cititoare a cotidianului "Cuget Liber": "Luni, 28 aprilie, în jurul orei 17,00, mă deplasam cu mașina pe strada Eliberării, spre str. I. L. Caragiale; un maxi - taxi m-a depășit, pe partea dreaptă, după care a continuat, cu viteză, să facă slalom printre mașini. Șoferul vorbea la telefon, iar în același timp rula de parcă avea cartofi în mașină, nu oameni! Frâna brusc - ocazie cu care am constatat că nu-i funcționa nici sistemul de semnalizare! -, schimba banda, făcea depășiri periculoase, se strecura la milimetru printre mașini! Am vrut să pun mâna pe telefon, să sun pe cineva, să-l tragă pe dreapta și să nu-i mai dea voie nici șoferului să se mai urce la volanul unei mijloc de transport persoane, nici firmei să mai scoată microbuzul pe străzi! Nu am reținut de pe ce traseu era, dar am reținut numărul de înmatriculare al microbuzului: CT - 77 - DCT.

Cum de li se permite microbuzelor, în starea tehnică pe care o au, să iasă pe străzi, să transporte persoane? Se așteaptă o tragedie pentru a se lua măsuri?! Dacă până în prezent s-a evitat producerea unei nenorociri a fost numai datorită celorlalți șoferi participanți la trafic, căci știu deja cum gonesc șoferii de microbuze și se feresc de ei!".

Iar joi după-amiază, 1 mai, a fost cât pe ce să se întâmple nenorocirea: cinci persoane au fost rănite, după ce șoferul unui microbuz de transport persoane a trecut pe culoarea roșie a se-maforului, la intersecția B-dului Ferdinand cu Șos. I. C. Brătianu, și a lovit în plin un Peugeot care circula regulamentar. Ulterior, microbuzul a intrat pe contrasens, după care a ajuns pe trotuar, unde aproape că a lovit un pieton, înainte de a pune la pământ un semafor și a se opri într-o mașină parcată. În urma isprăvii sale, șoferul microbuzului este anchetat penal pentru vătămare corporală din culpă.

Amenzi se dau, dar pericolul nu dispare!

Astfel de incidente, care se pot sfârși tragic, ar putea fi însă evitate dacă autoritățile responsabile ar lua măsuri preventive reale!

Potrivit datelor furnizate de polițiștii de la Serviciul Poliției Rutiere Constanța, de la începutul anului 2014 până în prezent au fost organizate mai multe controale privind transportul public de persoane din municipiului Constanța și implicit privind aceste maxi-taxi. Verificările au fost realizate împreună cu inspectorii Registrului Auto Român și cei ai Inspectoratului pentru Control în Trafic și au avut drept scop "aflarea modului în care se deplasează și preocupările de la volan ale șoferilor", dar și depistarea mijloacelor cu defecțiuni tehnice. În urma controalelor, au fost aplicate 300 de sancțiuni, pentru diverse abateri: șoferi care nu purtau centură, care vorbeau la telefon, pentru deficiențe la sistemul de direcție sau de iluminat al mașinilor etc.

În ciuda sutele de amenzi pe care spun polițiștii că le-au aplicat, în trafic nu s-a schimbat nimic! Ba din contră, prin "preocupările" pe care le au, șoferii de maxi-taxi dovedesc, zilnic, că nu le este teamă de rutieriști.

Care este rolul ISCTR-ului?

Pe de altă parte, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), instituția de stat special înființată, în urmă cu doi ani, pentru a veghea la un transport rutier, de persoane și de marfă, în siguranță, se încurcă în ițele birocrației! Am vrut să aflăm în ce măsură cei care observă, în trafic, șoferi de maxi-taxi ce pun în pericol viața călătorilor îi pot sesiza, pentru o intervenție promptă și sancționarea imediată a vinovaților. Tributari unui sistem depășit, angajații acestei instituții au transmis că singurele reclamații pe care le primesc sunt cele făcute în scris.

"Cei care doresc să ne transmită reclamații o pot face prin Poștă sau pe e-mail. Sesizările ajung apoi la inspectorul șef, care dispune controlul la sediul firmei respective de transport", ne-au informat angajații. De intervenție promptă, nici nu se pune problema!

Mai receptivi au fost, în schimb, polițiștii rutieriști.

"Constănțenii care constată încălcări ale legislației rutiere în trafic pot semnala, imediat, aceste fapte, la Dispeceratul Serviciului Poliției Rutiere, 0241/503.504. Pot apela inclusiv călătorii care se află în microbuz și observă șoferi ce vorbesc la telefon etc. Polițiștii răspund la orice sesizare directă și se preocupă pentru asigurarea siguranței rutiere", ne-a precizat Carmen Șerbănescu, purtător de cuvânt al Poliției Constanța.

E drept, însă, că și personalul Serviciului Poliției Rutier Constanța este redus, astfel că este foarte posibil să nu fie echipaje disponibile care să răspundă imediat!

În aceste condiții, se ridică întrebarea: câți dintre constănțeni se mai simt în siguranță în maxi-taxi?


Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Danâlețul reshapat
6 mai 2014
Rea vointa

Am inteles ca in alte orase,aceste "maxi..." au statii. La noi ,aceste masini sunt pentru puturosi-si daca s-ar putea sa-i ia din fata casei.ITC-ul nu e bun,ca de la statie si pana la locul de munca mai trebuie sa mearga vreo 500 m !!!!.Nu mai facem referire la cum opresc,unde opresc (la acest capitol sunt mai rai/mai nesimtiti decat taximetristii).De vina nu sunt ei,ci primaria care nu le impune niste reguli(nu le convine:retrage-i liicenta si cu asta basta)

toader c
6 mai 2014
capatul lantului

Vedeti cine este la ,,capatul lantului''si atunci aveti si raspunsul .Intr-un oras civilizat primaria nu si-ar capusa propria firma de transport(ITC-ul)care se plinge ca nu are calatori,iar in paralel,primaria da licente de traseu care se suprapun cu cele ITC.Cauza este simpla microbuzele aduc bani cu sacosa ,bani care sunt in zona neimpozitata,asa ca desi epavele care circula pe sosele au produs si produc victime evaziunea ,,e dulce ca mierea;;

carmen
6 mai 2014
traseu gara-navodari

microbuzul pe traseul asta circula ingrozitor...de la gara pana la City Moll merge cu viteza de melc 25-30 minute, prntru ca soferul nu e multumit cu cati pasageri are...trebuie sa fie arhiplin! Oricum, vad ca de atatia ani nu s-a luat nicio masura.

poe
6 mai 2014
autobuzele RATC

Nici autobuzele RATC nu sunt intr-o stare tehnica mai buna, toate troncane de zici ca le cad rotile pe strada in orice moment si vibreaza din toti rarunchii.

Petre
6 mai 2014
Dar despre transportul interurban??

Despre transportul interurban de ce nu aveti anchete si reportaje? Intr-un autobuz se inghesuie persoane de doua autobuze, cu toate ca se stie deja din momentul in care se vinde biletul ca nu mai sunt lcuri. De doua ori a trebuit sa merg de la CT la Tulcea in zile diferite si de fiecare data, cu toate ca am venit chiar si cu o ora mai devreme a trebuit sa stau in picioare, pana s-a eliberat ceva pe traseu. Cand vor fi anchete serioase? Cand vor fi conditii de 2014? Banii stiu sa ii ia, dar sa ofere si calitate e peste mana lor. Dupa iPhone ii sar ochii la patron pentru ca stie ca aia ofera calitate ceea ce el nu are chef.

Petre
6 mai 2014
Las-o mai moale cu RATC ul

Cui crezi ca ii convine sa stea inghesuit intr-un microbuz? Atunci cand RATC circula o data de doua ori pe ora, trebuie sa gasesti ceva sa ajungi unde ti-ai propus. Problema e ca nu se lasa concurenta serioasa. Daca o firma isi permite sa aiba autobuze moderne, sa opreasca din metru in metru si sa aiba si calatori atunci las-o sa ofere serviciul asta calatorilor. Tu PSDistule nu este stapan pe cetatenii constantei sa fii suparat ca nu vrea sa se urce in RATC pentru care tu primesti zeci de subventii din gratuitati. Sa fim seriosi. Numai in Romania cand ceva este de stat iar partidul oricare ar fi el are oameni infiltrati niciodata nu va produce profit. Care e problema? Oamenii circula, vor trasee rapide, ca merg cu RATC sau cu Orient EXPRESS sau TGV care e problema? Lasati sa existe inca o firma particulara cu trasee rapide, cu autobuze curate si chiar mai multe daca se poate. Sa nu fie nevoie sa te inghesui intr-unul.

Răspuns la: capatul lantului
Adăugat de : toader c, 6 mai 2014
Vedeti cine este la ,,capatul lantului''si atunci aveti si raspunsul .Intr-un oras civilizat primaria nu si-ar capusa propria firma de...
Pintea
6 mai 2014
Numai cine nu munceste nu greseste

Sunt juste toate cele afirmate in articol cat si de catre cititori insa de vina sunt autoritatile care nu isi fac traba -cat de usor pot fi prinsi evazionistii -aproape de cap de linie un control la bilete ,in zonele aglomerate control la nr de pasageri din microbuz. In ziua de azi daca incerci sa iei atitudine te trezesti cu o ranga in cap asa ca mai bine iti vezi de traba.Cu toate neajunsurile prefer microbuzele pentru ca lipsesc hotii de buzunare ,traseele sunt lungi, bine gandite ,biletul ieftin .O problema pe care Ratc-ul nu o intelege este problema statiilor .Acestea au fost mutate cat mai departe de intersectii ,si atunci de ce sa mai cobor pentru a lua alta linie cand trebuie sa parcurg 300-400m. Pe langa atatea lucruri rele spuse despre traseele de microbuze trebuie sa stiti ca pe linia 310 patronii firmei vor aduce 20 microbuze noi marca Karsan care au 21 de locuri, dintre care 15 pe scaune. Mașinile au un consum redus de carburanți, sunt sigure și moderne. Ușile acestora se deschid lateral, astfel încât în condițiile traficului intens devin și comode. Mai mult, în microbuz va exista și o rețea de internet, la care călătorii se vor putea conecta gratis.

pasager
6 mai 2014
maxi taxi

Ati zugravit corect situatia acestor maxi taxi. Sunt adevarate cosgiuce pe roti, iar soferii lor lasa mult de dorit. Si in 310 de pe linia Bd. Lapusneanu situatia este la fel. Soferii se cred la NFS, raspund urat calatorilor atunci cand se sezizeaza ca-i inghesuie precum sardinele, iar muzica este data destul de tare cat sa nu poti vorbi la telefon. Pacat ca nimeni nu face nimic!! Nimeni nu ia atitudine!! Dar, asta-i Romania.!!

Adrian
6 mai 2014
maxi taxi

Problema nu este legată de existența microbuzelor...asta este concurența și toată lumea trebuie să înțeleagă acest lucru. Eu am observat că, de multe ori, șoferii de maxi taxi sunt mai atenți decât cei care conduce autobuzele RATC. Să ne amintim numai de frânele puse de șoferii autobuzelor și de faptul că, în apropierea stațiilor, unii șoferi măresc vitează și apoi frânează. Microbuzele merg încet pentru că trebuie să strângă călători. În privința stațiilor, în urmă cu vreo zece ani, poate chiar mai mult, se stabiliseră mai multe astfel de puncte pentru microbuzele GMS (era singură firmă de maxi taxi din oraș), dar oamenii le cereau șoferilor să oprească tot acolo unde le convenea. Recent am văzut cazuri în care călătorul se certa cu șoferul pentru că nu oprise fix în sensul giratoriu de la City Park. Pe de altă parte, pierderile provocate RATC de cei care nu folosesc bilet, sunt acoperite pe spatele celor onești. La microbuze, toată lumea plătește la urcare. În plus, este posibil ca și pe linia 305 să fie introduse microbuze noi.

Adrian
6 mai 2014
corecturi

Eu am observat că, de multe ori, șoferii de maxi taxi sunt mai atenți decât cei care conduc autobuzele RATC. Să ne amintim numai de frânele puse de șoferii autobuzelor și de faptul că, în apropierea stațiilor, unii șoferi măresc viteza și apoi frânează.

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4506 secunde