Copacii "ucigași" de pe marginea drumurilor

1338
12
Copacii

Articole de la același autor

Copacii de pe marginea drumurilor din Constanța fac ravagii. De-a lungul anilor, zeci de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere pentru că s-au izbit violent de copaci. Rutieriștii recunosc faptul că dacă nu ar exista acești copaci, numărul accidentelor mortale probabil că s-ar reduce, însă a tăia un copac este un proces anevoios.

De câțiva ani, accidentele rutiere petrecute în județul Con-stanța, soldate invariabil cu zeci de morți și răniți grav, îngrozesc întreaga țară. În cele mai multe dintre cazuri, de vină este viteza excesivă, "datorată" mașinilor de lux pe care unii șoferi le conduc, din nefericire, pentru ultima oară. Însă cu adevărat tragic este modul în care tot mai multe persoane sfârșesc în urma impactului violent cu copacii de pe marginea drumurilor.

"Să tai un copac este dificil, pentru că îți trebuie aviz de la Mediu, iar tăierea este executată de administratorul de drum. Însă sunt anumiți copaci uscați care pun în pericol siguranța traficului rutier, iar Serviciul Rutier solicită tăierea acestora", spune Ciprian Sobaru, șeful Serviciului Rutier Constanța.

Accidente rutiere fatale

"Marea majoritate a coliziunilor se produc din cauza autovehiculelor. A fost însă un caz, în 2006, pe DN22 C, când un copac a căzut peste o mașină, provocând moartea mai multor persoane. Au existat și situații în care, pe o lungime de trei kilometri, se aflau trei copaci, exact acolo petrecându-se evenimentul rutier. Există o forță de atracție către copac, instinctiv simți nevoia de a te opri, chiar dacă acest impact poate fi fatal. Dacă nu ar exista copacii pe marginea drumului, ai intra pe câmp, unde, cel mai probabil, te-ai răsturna cu mașina, însă există posibilitatea ca, dacă porți centura de siguranță, să scapi fără vătămări grave", preci-zează polițistul.

Au pățit-o zeci de persoane în ultimii ani. Ultima tragedie de acest gen s-a petrecut sâmbătă, pe DN22 C, în dreptul localității Nisipari. Lucica Filote, de 20 de ani, conducea un Volkswagen Golf pe DN 22C, dinspre Poarta Albă către Castelu. La un moment dat, ajungând în dreptul localității Nisipari, într-o curbă la stânga, a pierdut controlul volanului și a intrat pe contrasens unde s-a izbit violent de un copac. În urma impactului, șoferița și pasagerul din dreapta, Mihai Spirolari, iubitul fetei, în vârstă de 26 de ani, au murit pe loc.

Se îndrepta spre propria-i nuntă și a ajuns… în pământ

Mihaela Minea, de 23 de ani, se afla într-un autoturism Opel, cu care se deplasa, pe 20 septembrie 2009, dinspre Ciocârlia spre Cobadin. Tânăra se dusese la coafor și se pregătea de propria-i nuntă. Aceasta se afla în mașină împreună cu șoferul, George Bădilă, de 25 de ani, din Ciocârlia, prieten cu ginerică. Acesta a încercat să depășească o autouti-litară de transport marfă. El a forțat însă depășirea și, văzând că din față venea un autoturism, a încercat să intre la loc, în spatele autoutilitarei, dar nu a mai reușit, mașina intrând în coliziune cu aceasta. Ulterior, cele două vehi-cule au ieșit în afara șoselei și s-au izbit de un copac de pe margi-nea drumului. În urma impactului, viitoarea mireasă, aflată pe locul din dreapta față, a murit pe loc. 

Patru persoane au murit carbonizate

O altă tragedie s-a petrecut pe 9 mai 2008, pe drumul dintre Tuzla și Costinești. Totul s-a întâmplat după ce șoferul a pierdut controlul volanului, a retezat un pom de pe marginea drumului, după care mașina în care se aflau cinci persoane s-a răsturnat și a luat foc. Impactul deosebit de violent cu un copac de pe marginea drumului a deschis porțile iadului. Patru din cele cinci persoane aflate în autoturism nu au reușit să iasă la timp din mașina care a fost cuprinsă de flăcări. 

O studentă beată și-a omorât doi prieteni

În noaptea de 28 spre 29 no-iembrie 2007, șapte studenți la diferite facultăți din Constanța s-au înghesuit într-un autoturism Range Rover și au pornit să petreacă în cluburile din stațiunea Mamaia, până târziu în noapte. În jurul orei 2,30, ei s-au decis să se întoarcă la hotelul unde erau cazați, însă, dată fiind viteza mare și faptul că șoferița, Elena Purdel, consumase băuturi alcoolice înainte de a se urca la volan, într-unul din sensurile giratorii tânăra a pierdut controlul direcției, iar autoturismul a intrat pe contrasens. Probabil, pentru a evita impactul cu o altă mașină, fata a tras de volan, iar Range Rover-ul s-a izbit de un copac de pe marginea drumului. În urma impactului, Alexandru Marin, de 19 ani, din Tulcea, și Daniel Vasile Panait, de 20 de ani, din Călărași, doi dintre pasagerii din mașină, care stăteau unul în brațele celuilalt pe locul din dreapta spate, și-au pierdut viața. Alexandru Păun Ivan, un alt pasager, a decedat patru zile mai târziu, la Spitalul Militar Central.

Copacii consolidează solul

Situația, ce poate scăpa ușor de sub control, este complicată. Ar lua ani întregi ca autoritățile să taie toți pomii de pe marginea dru-murilor. În plus, șoselele extrem de prost construite ar avea de suferit. Aproape toate drumurile construite înainte de 1989 au fost făcute de mântuială, nu s-a ținut cont de natura terenului și s-a turnat doar un strat de asfalt. Pomii au fost puși pe marginea drumu-rilor pentru a susține șoselele extrem de prost executate.

"Latura benefică este faptul că acești copaci consolidează solul pe care sunt aplicate straturile de asfalt, iar pe timpul iernii delimitează carosabilul. Ideală este pădurea de arbuști, pentru că aceștia nu au trunchiul gros, iar pe timp de iarnă pot acționa ca o perdea protectoare, însă nu mențin rigiditatea solului de sub asfalt", afirmă Ciprian Sobaru. 

Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
noni
13 august 2013
poate da, poate nu

Poate taierea copacilor ar fi o solutie dar daca ii tai doar trunchiul si lasi ditamai.dihania de ciot cu radacin ain pamant mi se pare fara rost. Ori se scoate tot copacul, cu radacina, ori acoper aradacina, ciotul cu pamant. Daca e s as eintample o tragedie, cu sau fara copac, tot se va intampla. Se vor taia copacii, apoi se va umbla fara centura, unii o vor calca mai tarse, consolandu-se ca daca nu mai sunt copacii, nu se mai poate intampla nimic rau si tot timpul vor fii motive pt tragedii. Numitorul comun al tragediilor ramane soferul si deciziile pe care le ia, acolo trebuie lucrat, la.fițele soferilor, la educarea lor. Eram si eu zmeu pana mi-a dat politia niste amenzi de m-am kakat pe mine...acum port si centura, am scazut si viteza, sunt mai rabdator si toate astea fara sa taie cineva vreun copac pt mine.

iel ie
13 august 2013
lol

Era ironic tipul care a comentat despre copaci, vad ca voi chiar ati facut un articol!

Banu
13 august 2013
Nu tai copacul,amendezi tolomacul!

Copacii sunt de vina ca jignesc soferii si-i fac pe acestia sa se dea la ei, din razbunare. Si alcoolul e de vina ca se furiseaza pe gatlejul unora taman inainte de a se urca omul de regula cuminte,la volan.Centura e naspa ca nu se potriveste cu imbracamintea iar condusul civilizat e depasit,trebuie sa fii cool si smecher,eventual sa ai si pistol cu bile de guma sau o ranga,bata,ceva acolo de spart capul fraierilor.

admirator
13 august 2013
exact povestea

cu supararea prostului pe pat si a vacarului pe sat... daca nu vor fi copaci, vor ramine stilpii... Opriti prostii sa mai goneasca si nu vor mai fi probleme! (Desi s-ar putea gandi un alt tip de vegetatie pe marginea soselelor: garduri vii dese si groase -2-3 m- si apoi copaci, ca sa amortizeze socul prostului cand iese din carosabil; dar costa, e nevoie de viziune si de o lege... )

stejarel
13 august 2013
de unde nu-i...

gandire greoaie de ziarist buhait

un titlu aberant
13 august 2013
cititor

un titlu aberant - vinovati sunt soferii, nu copacii !

copacel
13 august 2013
uite de ce

Daca tai copacul, nu inseamna ca se va respecta regula de circulatie. Tai copacul pentru a nu mai avea morti sau raniti. De ce ai balustrada pe casa scarilor. Sa nu cazi ca prostu. Dar, poti sa o escaladezi, nu? Atunci, hai sa nu mai punem si sa fim atenti. Care din cei de mai sus vrea sa participe la experiment?

Mircea
13 august 2013
Fara copaci pe drumurile nationale sau europene!

Autoarea articolului, a adus suficiente argumente ptr a demonstra pericolul care ne paste de pe marginea drumului, desi unii cititori, in ignoranta lor, se cred intangibili, super soferi, dar uita ca altii au platit cu viata un moment de neatentie, fiindca au intalnit in drumul lor, un copac! Sunt de acord ca pentru a salva o viata de om ar trebui indepartati toti copacii aflati pe drumurile nationale,sau europene, dar ptr asta trebuie luptat cu birocratia si cu mentalitatea de taran a multor conationali. Povestea cu "latura benefica" a consolidarii solului, poate fi valabila pe drumuri comunale, altfel ne putem trezi cu cu idei geniale de a planta copaci pe autostrada, ca sa "delimiteze carosabilul" pe timpul iernii, ori sa asigue putina umbra vanzatorilor de pepeni, vara.

noni
13 august 2013
au dreptate

Copacel si admiratoul au dreptate. Scoti copacul si ramane stalpul, zidul despartitor de pe mijlocul drumurilor, capetele de pod si rigole etc. Soferul trebuie educat !! Spre localitatea Pestera, dinspre Medgidia, au pus pt ca nu erau copaci si tot s-au rasurnat si au murit unii, un fel de gard viu, subtire, elastic, des, verde si frumos tine si zapada si viscolul si prostii. Ar fi o idee buna pt zonele cu probleme.

cristian s
13 august 2013
nesimtit

nu se pensa idiotule, daca nu ai inteles se indrepta spre pensat.... probabil si tu esti un idiot ca toti ceilalti carora li se spala creierul cu televisorul

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7879 secunde