Dacia rămâne o marcă de renume. Vezi vânzările din 2019!

Vineri, 17 Ianuarie 2020
3498
Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a anunțat vineri că în 2019 vânzările sale totale au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, după vânzările record de 3,884 milioane vehicule înregistrate în 2018, în contextul în care închiderea pieței din Iran și dificultățile din Argentina și Turcia au eclipsat succesul înregistrat de ultimele lansări ale grupului în Europa și Rusia, transmite Reuters, citată de Agerpres.

În schimb, vânzările mondiale de autoturisme și utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unități. "Marca Dacia a înregistrat un nou record de vânzări pentru al șaptelea an consecutiv în Europa cu 564.854 vehicule vândute (în creștere cu 10,4%), creștere datorată performanțelor Duster și Sandero", a precizat grupul francez.

În Europa, principala sa piață, vânzările Renault au crescut cu 1,3%, adică mai mult cu 0,1 puncte procentuale decât a crescut pe ansamblu piața, până la 1,945 milioane vehicule. Însă această creștere se datorează în special mărcii Dacia, care a înregistrat un avans de 10,4%, în timp ce cota de piață a mărcii Renault a scăzut cu 0,4 puncte procentuale. În Rusia, a doua mare piață națională după Franța, Renault grație filialei Lada a reușit să crească pe o piață în scădere, consolidându-și poziția de lider cu aproape 509.000 vehicule vândute.

Datele publicate vineri de Renault mai arată că grupul a vândut anul trecut 72.165 de vehicule în România, unde controlează 37,6% din piață. Conform acestor date România ocupă locul 13 în clasamentul celor mai importante piețe ale grupului Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Pagina a fost generata in 0.1271 secunde