DETALII din dosarul CAPTURII ISTORICE din Portul Constanța, de O TONĂ ȘI JUMĂTATE de HEROINĂ

1329
DETALII din dosarul CAPTURII ISTORICE din Portul Constanța, de O TONĂ ȘI JUMĂTATE de HEROINĂ - xdiicotjudecata-1636628226.jpg

Articole de la același autor

Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism au dispus trimiterea în judecată a opt inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup organizat, trafic de droguri de mare risc şi trafic internațional de droguri de mare risc.

Prin actul de sesizare s-a reținut faptul că, pe teritoriul României, s-a constituit un grup infracțional organizat, coordonat de către un cetățean grec, specializat în introducerea în Europa, prin România, a unor importante cantități de heroină, disimulate în mărfuri importate legal, atât în regim containerizat, pe cale maritimă, până în portul Constanța, cât și prin intermediul unor mijloace de transport rutier ce aduceau marfă din Turcia – autotrenuri în care au creat compartimente speciale la nivelul remorcilor, pentru a ascunde drogurile.

Membrii grupului infracțional foloseau mărfuri legale, adesea role de bitum, piatră, lână, drojdie, care nu erau neapărat obiectul tranzacțiilor dintre importator și exportator, dar care aparțineau grupului, pentru a exista o acoperire legală atunci când efectuau transporturile de droguri.

Șoferii ce conduceau autotrenurile şi efectuau curse de transport marfă pe ruta Istanbul – Rotterdam, via România și retur erau coordonați de către un român, care la rândul său le organiza împreună cu liderul grupării.

Același inculpat, cetățean român, s-a ocupat de realizarea formalităților privind importurile maritime de mărfuri în care erau disimulate drogurile şi a ţinut legătura cu comisionarul vamal pentru efectuarea demersurilor de depozitare sau scoatere a mărfurilor din Portul Constanța, apoi de organizarea transportului de mărfuri în care erau disimulate drogurile către destinațiile finale, stabilite de către lider care deținea și controla companii în mai multe state din Uniunea Europeană și pe care le folosea în activități comerciale aparent licite, menite să creeze un paravan pentru circuitul drogurilor.

Pentru transportul drogurilor, la o cursă realizată, transportatorii trebuiau să primească o sumă echivalentă cu un salariu net lunar, de aproximativ 2.000 – 2.250 euro, astfel încât să creeze aparența că banii reprezintă salariul şi nu plata transportului de droguri.

Reamintim că pe 10 mai 2021, procurorii DIICOT împreună cu polițiștii au efectuat o percheziție asupra unor containere aflate în Portul Constanța, în urma căreia au fost depistate și ridicate 1.428,33 kilograme heroină, cu puritate cuprinsă între 54,61% şi 57,93%, având o valoare de piață de aproximativ 71.500.000 euro. Captura a fost una istorică, fiind pentru prima dată când în portul românesc a fost găsită o cantitate atât de mare de heroină.

În cauză a fost instituită măsura sechestrului asiguratoriu asupra sumei de 60.306 euro, a unor mijloace de transport, în valoare totală de 158.180 euro, cât şi asupra a 27 echipamente de „minare” Bitcoin în valoare de aproximativ 500.000 euro.

Cauza a fost instrumentată cu sprijinul autorităților judiciare din Ungaria, Austria, Germania, Regatul Țărilor de Jos, Slovacia, Slovenia, Republica Cehă și Franța și al ofițerilor din cadrul Europol.

Dosarul a fost înaintat spre soluționare Tribunalului București.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3521 secunde