Drama familiei unui polițist mort: "Niște oameni care stau la un birou au decis soarta mea și a fiului meu"

46655
9
La începutul anului, doi polițiști de la Secția Regională de Poliție Transporturi Constanța - Postul de Poliție Transporturi Navale Hârșova au murit într-un tragic accident rutier. Nenorocirea s-a petrecut pe Drumul Național 3B, între localitățile Stelnica și Bordușani, din județul Ialomița. Sorin Laurențiu Rădulescu și Liviu Gabriel Bălosu se deplasau cu un autoturism marca Dacia 1310, din dotarea IPJ Constanța și la un moment dat, șoferul a pierdut controlul mașinii, a derapat și a intrat într-un autobuz. În urma impactului, cei doi polițiști și-au pierdut viața. Deși la momentul respectiv, superiorii au precizat că Sorin Laurențiu Rădulescu și Liviu Gabriel Bălosu erau în misiune, în urma raportului s-a stabilit că cei doi se aflau în timpul liber. Familiile celor doi polițiști trec prin clipe de coșmar și riscă să rămână în stradă, deoarece nu își pot plăti creditele și nu se mai pot întreține.

Pentru că în România mereu mortul este de vină, asta s-a întâmplat și în acest caz. 


Citește și DRAMA FAMILIILOR A DOI POLIȚIȘTI MORȚI / "Își repară mașinile din banii lor, ca să poată ajunge la intervenții"

Umilită de Poliție

Tănțica Rădulescu este mama unui băiețel de aproape cinci ani și de zece luni simte că a murit. Pe lângă pierderea suferită, femeia spune că este umilită de Poliția Română. În cazul în care, un polițist își pierde viața în timp ce se află în timpul serviciului, familia acestuia are posibilitatea să se angajeze în sistem și primește despăgubiri în valoare de 20.000 de euro. În acest caz, raportul a arătat că cei doi nu erau în nicio misiune, astfel că familiile nu au primit niciun ban.

"La data de 4 ianuarie 2015, ca și în alte nenumărate zile, soțul meu a plecat din sânul familiei, pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu, care impuneau permanenta colaborare între posturile de poliție riverane cursului de apă pentru care avea competență Postul de Poliție Transporturi Navale Hârșova, o stare de vigilență continuă. Este de notorietate, că cel puțin în sezonul rece, asigurarea siguranței transporturilor și evenimentelor de pe cursurile de apă nu se desfășoară conform unei programări, cu atât mai mult cu cât era iarnă, zăpadă, fiindcă a nins abundent, iar infracționalitatea, cu atât mai puțin respectă vreun grafic sau dispoziție a polițiștilor", a precizat femeia.

După tragedie, șefii din poliție au declarat că cei doi agenți se aflau în misiune, mai ales că evenimentul s-a produs cu mașina din dotare. Ca în astfel de situații, familiile au primit promisiuni că vor fi ajutate și vor primi compensații și despăgubiri. Surpriză, însă. La câteva luni de la accident, IGPR anunță că potrivit propriei expertize, cei doi polițiști se aflau în timpul liber și nu li se aplică dispozițiile legale privind ajutorarea polițiștilor morți în misiune.

"Din probele administrate în cauză, comisia de cercetare constată că evenimentul din data de 04.01.2015, soldat cu decesul agenților de poliție Bălosu Liviu Gabriel și Rădulescu Laurențiu Sorin din cadrul I.G.P.R. - S.R.P.T. Constanța - Postul de Poliție Transporturi Navale Hârșova, nu îndeplinește condițiile prevăzute de art.5 lit. g) sau art. 30 alin. 1) din Legea nr. 3l9 I 2A06 a securității și sănătății în muncă, pentru încadrarea acestuia în categoria accidentelor de muncă", se arată în raportul întocmit.

"Timp de 20 de ani i-am suportat meseria"

Femeia a contestat raportul întocmit de Inspectoratul General al Poliției Ro-mâne, însă nu a avut niciun rezultat.

S-a decis să facă dreptate pentru copil și pentru memoria soțului ei și s-a adresat instanței de judecată, iar procesul se află pe rol.

"Niște oameni care stau la un birou au decis soarta mea și a fiului meu. Eu am murit odată cu el. Sunt ca o frunză uscată bătută de vânt. Ne-au umilit în ultimul hal pe mine și pe copilul meu. Deși se afla la muncă, în raportul lor este menționat că era în timpul liber și nu a fost considerat accident de muncă. Și-a dat viața pentru această meserie și acum…

A muncit timp de 20 de ani în sistem și numai eu știu cât am suportat și îndurat această muncă a lui. Niciodată concediile nu erau concedii. Vara alegeam mereu să stăm la mare ca să fie aproape de serviciu dacă se întâmplă ceva, iar iarna întotdeauna ne-am întors mai devreme cu câteva zile pentru că se ivea câte ceva. Iubea munca de polițist și asta l-a băgat în mormânt", a povestit plângând Tănțica Rădulescu.

Premoniții

În ziua respectivă, polițistul s-a întors din drum pentru a-și săruta copilul. Femeia își aduce aminte că în ziua precedentă tragediei au petrecut împreună și s-au distrat de minune. Mai mult, cu numai trei minute înainte de accident aceasta l-a sunat, simțind că ceva este în neregulă.

"De fiecare dată când pleca la serviciu copilul plângea. Atunci a plecat și la un moment dat s-a întors și l-a pupat pe cel mic. La un moment dat l-am sunat și erau pe drum, avea o voce ciudată. La trei minute după ce am închis telefonul s-a produs accidentul", a mai spus Tănțica Rădulescu.


Comentează știrea

george
17 noiembrie 2015
sa dea Domnul sa aveti castig la judecata

Asta e Romania..nu i pasa de oamenii ei.chiar si cand tb sa plateasca.gaseste tertipuri sa nu o faca.Rusine.sper sa gasiti un judecator care sa va faca dreptate.unul cu frica de Dumnezeu.ca si astia mai nou sunt vao de ei

Geo
17 noiembrie 2015
Tipic romanesc

Interesant este faptul ca politistul nu are program; este in slujba cetateanului 24/7 iar cand se-ntampla ceva hopa, era in timpul liber. Nici macar nu erau in drum spre sau de la carciuma ca nemernicul ala de oprea

eu
17 noiembrie 2015
poze aiurea

pozele din galerie nu au nici o treaba cu accidentul, daca loganul ala e dacia 1310!!!

Mendre Marius
18 noiembrie 2015
compensatii banesti in caz de deces

Trebuie sa beneficiati de cele 3 salarii conform Legii nr. 360/2002, precum si de ajutoarele la trecere in rezerva pentru deces (salarii compensatorii), conform Legii nr.284/2010 (2 salarii pt. fiecare an ramas pana la indeplinirea varstei standard de pensionare, precum si cele in finctie dr vechime), chiar daca nu a fost considerat accident de munca. Daca veti dovedi in instanta efectuarea deplasarii in interesul serviciului(ce nu trebuie sa corespunda cu insusi misiunea), puteti beneficia si de asigurarea de viata, conform H.G nr. 1083/2008 si Omai nr. 24/2009. Succes !!! Condoleante familiei

Mendre Marius
18 noiembrie 2015
compensatii banesti in caz de deces

Trebuie sa beneficiati de cele 3 salarii conform Legii nr. 360/2002, precum si de ajutoarele la trecere in rezerva pentru deces (salarii compensatorii), conform Legii nr.284/2010 (2 salarii pt. fiecare an ramas pana la indeplinirea varstei standard de pensionare, precum si cele in finctie dr vechime), chiar daca nu a fost considerat accident de munca. Daca veti dovedi in instanta efectuarea deplasarii in interesul serviciului(ce nu trebuie sa corespunda cu insusi misiunea), puteti beneficia si de asigurarea de viata, conform H.G nr. 1083/2008 si Omai nr. 24/2009. Succes !!! Condoleante familiei

Mendre Marius
18 noiembrie 2015
compensatii banesti in caz de deces

Trebuie sa beneficiati de cele 3 salarii conform Legii nr. 360/2002, precum si de ajutoarele la trecere in rezerva pentru deces (salarii compensatorii), conform Legii nr.284/2010 (2 salarii pt. fiecare an ramas pana la indeplinirea varstei standard de pensionare, precum si cele in finctie dr vechime), chiar daca nu a fost considerat accident de munca. Daca veti dovedi in instanta efectuarea deplasarii in interesul serviciului(ce nu trebuie sa corespunda cu insusi misiunea), puteti beneficia si de asigurarea de viata, conform H.G nr. 1083/2008 si Omai nr. 24/2009. Succes !!! Condoleante familiei

geanta marcel
19 noiembrie 2015
accidental politistilor de LA harsova

orum | Cautare Accidentul de traseu. Când poate fi considerat accident de muncă? 18 Noiembrie 2015, Gheorghe Popa, Specialist SSM Accidentul de traseu înregistrat ca accident de muncă este în avantajul salariatului pentru că face posibilă plata concediului medical pentru incapacitate temporară de muncă în perioada în care salariatul nu poate munci. Totuși, pentru a fi considerat accident de muncă, accidentul de traseu trebuie să îndeplinească mai multe condiții. PUBLICITATE Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/ 14.07.2006 definește la art.5 lit. g) accidentul de muncă ca vătămarea violentă a organismului, precum și intoxicația acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu și care provoacă incapacitate temporară de cel puțin 3 zile calendaristice, invaliditate sau deces. Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/ 2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, definesc la art. 2 pct. 5 accidentul care produce incapacitate temporară de munca (ITM) ca pe un accident care produce incapacitate temporară de muncă de cel puțin 3 zile calendaristice consecutive, confirmată prin certificat medical sau, după caz, prin alte documente, potrivit prevederilor legale. Atenție! Legea securității și sănătății în munca stabilește obligația angajatorului de a ține evidența accidentelor de muncă ce au ca urmare incapacitate de muncă mai mare de 3 zile de lucru, a accidentelor ușoare, a bolilor profesionale, a incidentelor periculoase, precum și a accidentelor de muncă, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. g). În cazul în care încalcă aceasta prevedere, angajatorii riscă amenzi contravenționale cuprinse între 2.000 și 4.000 lei. Cum este definit accidentul de traseu La art. 30 al. (1) din lege se menționează că, în sensul prevederilor art. 5 lit. g), este, de asemenea, accident de muncă și accidentul de traseu, dacă deplasarea s-a facut în timpul și pe traseul normal de la domiciliul lucrătorului la locul de muncă organizat de angajator și invers. Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/ 2006 definesc la art. 2 pct.10 accidentul de muncă de traseu: a) accident survenit în timpul și pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la domiciliu și invers și care a antrenat vătămarea sau decesul, b) acccident survenit pe perioada pauzei reglementare de masă în locuri organizate de angajator, pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la locul unde ia masa și invers, și care a antrenat vătămarea sau decesul, c) accident care a antrenat vătămarea sau decesul, petrecut pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la locul unde își încasează salariul și invers, dacă acesta este organizat de angajator în afara unității. Prevederile legislative privind accidentul de traseu sunt în avantajul lucrătorilor deoarece un accident de traseu înregistrat ca accident de muncă face posibilă plata concediului medical pentru incapacitate temporară de muncă. Pentru cazul în care accidentul s-a soldat cu decesul victimei sau încadrarea într-un grad de invaliditate a victimei, se aplică și prevederile din contractul colectiv de muncă la nivel de unitate/ ramură, respectiv din legea pensiilor publice (după caz – ajutor de deces pentru urmași, de la casa de pensii, ajutor material și ajutor financiar din partea angajatorului pentru victima, respectiv pentru urmași etc.). Prevederile legislative sunt în avantajul angajatorului, dacă acesta a menționat in fișa individuală de instructaj SSM: traseul pe care se deplasează angajatul de la serviciu spre domiciliu și invers perioada totală de timp necesară pentru deplasare (se precizează obligatoriu intervalul orar și timpul total, necesar deplasării de la domiciliu spre serviciu și invers). În cazul în care a completat această fișă de SSM cu datele menționate, angajatorul nu poate fi amendat contravențional sau considerat responsabil din punct de vedere penal pentru producerea evenimentului. În fișa individuală de instructaj SSM, traseul și durata deplasării se menționează de către persoana care efectuează instruirea introductiv generală, la începutul fișei, imediat sub numele angajatului. Semnătura angajatului pe fișa individuală de instructaj SSM atestă faptul că acesta a fost instruit corespunzător de către angajator. Trebuie să știți că, dacă angajatorul asigură transportul angajaților, de la domiciliu spre serviciu și invers, cu mijloace proprii sau cu mijloace de transport închiriate, acest lucru se va menționa în fișa individuală de instruire SSM, precizându-se traseul de urmat și perioada de timp (intervalul de timp) necesară pentru deplasarea de la domiciliu spre serviciu, respectiv de la serviciu spre domiciliu. De asemenea, prevederile din fișele individuale de instruire SSM ale lucrătorilor privind traseul de urmat și perioadele (intervalul) de timp necesare transportului lucratorilor vor fi menționate obligatoriu în contractul de prestări servicii, încheiat de către angajato

craciun
4 decembrie 2015
Fa bani de acasa!

Fa bani de acasa! Te invitam sa testezi rapid acest sistem cu totul revolutionar de lucru acasa! Fa bani de acasa si bucura-te de prosperitate! Noi iti oferim toate instrumentele de care ai nevoie! Fa bani de acasa! Numai dupa ce te hotarasti cu seriozitate, asteptam sa ceri mai multe detalii la adresa de email: catloose15@yahoo.ro

Ioana
31 octombrie 2016
Opinie

Cu o situatie asemanatoare m-am confruntat si eu in urma cu 10 luni, de pe data de 7 ianuarie.Este vorba despre tatal meu,care a facut un accident vascular cerebral cand era la munca,la gazda(apartinand comunei unde lucra si unde isi desfasura activitatea, el avand domiciliul la oras).Chestia cu siguranta privind munca si alte prostii de genul,mi-au zis si mie referitor la cazul tatalui meu.Ceea ce pot spune este ca asa e in Romania,facem cum e mai bine pentru cine trebuie, nu conteaza adevarul si dreptatea.M-am convins de asa-zisa "Politie romana" privind corectitudinea si respectul fata de oamenii care au muncit 20 si ceva de ani pentru ei .Evident, se merge pe premisa" mortul e de vina", ca saracul de el nu mai are dreptul sa se apere si sa lupte pentru dreptatea sa.Mai nou, ca sa fie accident de munca, nu conteaza daca esti la serviciu, daca esti in program...daca nu ti-a dat cineva in cap , sau , altfel zis , daca nu e vatamare corporala,nu conteaza ca ai fost acolo si ca erai in timpul serviciului.Contrar, daca l-ar fi gasit beat in timpul serviciului, mai era aceeasi situatie ? Sa fim seriosi,ce fel de societate este asta ? O societate controlata, o societate care ne invata cum sa ne dezumanizam, o societate in care putini mai sunt corecti si putini se mai gandesc si la ceilalti, o societate derizorie.Cu astfel de oameni nu ai cum sa lupti, ei stiu foarte bine ce demersuri au de făcut si ce trebuie sa urmărească ca sa iasa in favoarea lor.In concluzie,sa le fie rusine pentru faptele marșave si stim cu toti proverbul acela:" fie roata si patrata,tot se-ntoarce ea odata".

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4301 secunde