MiG 21 Lancer, prăbușit lângă Mihail Kogălniceanu. Pilotul s-a catapultat în ultimul moment

711
2
Locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilot pe o aeronavă MiG 21 Lancer a Forțelor Aeriene Române, s-a catapultat, ieri, în jurul orei 11.00, în apropiere de aeroportul Mihail Kogălniceanu, în zona localității Nazarcea, în timpul executării manevrelor de aterizare. 


Aeronava, aflată în dotarea Bazei 86 Aeriană "Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță" din Fetești, decolase în jurul orei 10.00 pentru a executa o misiune de antrenament în cadrul exercițiului "Thracian Eagle 2017", care se desfășoară împreună cu forțele aeriene bulgare. 


După executarea misiunii, la întoarcerea către Mihail Kogălniceanu, pe timpul executării manevrelor de aterizare, pilotul a raportat o defecțiune majoră la motor, cu deteriorarea parametrilor de funcționare ai acestuia. 


"Conform procedurilor, pilotul s-a catapultat, aeronava prăbușindu-se în zona menționată, în afara ariilor locuite", susțin reprezentanții Ministerului Apărării Naționale. 


Din fericire, pilotul este conștient și se află în stare stabilă. El a fost recuperat, i s-a acordat primul ajutor la fața locului și a fost transportat pe cale aeriană, cu un elicopter SMURD, la Spitalul Județean Constanța. Ulterior, el a fost transportat cu o ambulanță SAJ Constanța la aeroportul Mihail Kogălniceanu și apoi transferat la Spitalul Militar Central din București. 


"Pacientul este conștient, colaborant, echilibrat hemodinamic și respirator. În urma investigațiilor în regim de urgență, s-au constatat leziuni la nivelul coloanei vertebrale și s-a decis de către Ministerul Apărării Naționale transferul cu ambulanța la aeroportul Mihail Kogălniceanu, de unde va fi transportat de un elicopter specializat la București, la Spitalul Militar Central. El ar fi putut fi tratat și la Constanța, numai că așa s-a luat decizia de către minister", a declarat dr. Cătălin Grasa. 


v v v


Cazul este cercetat de Parchetul Militar, conform procedurilor legale, iar circumstanțele accidentului vor fi investigate de o comisie numită de șeful Statului Major al Forțelor Aeriene. 


Potrivit unor surse autorizate din aviația militară, pilotul Adrian Stancu a apucat să se catapulteze, însă procedura a fost declanșată când avionul se afla la o altitudine mică. Mai exact, aeronava s-ar fi aflat în procedură de aterizare când un pescăruș a fost absorbit în motor, ceea ce a dus la deteriorarea bruscă și iremediabilă a parametrilor de zbor. 


"Cel mai probabil, avionul avea o viteză de 400-450 km/h în momentul producerii defecțiunii și se afla la o altitudine joasă. Probabil că de aceea s-a produs și rănirea pilotului. După catapultare, scaunul este împins în sus de două rachete pentru a se desprinde de avion. După care scaunul se desprinde de pilot și se deschide parașuta. Altitudinea fiind mică, e posibil să nu fi existat timp necesar pentru deschiderea completă a parașutei", ne-a povestit un fost pilot pe avioane de vânătoare. 


Comentează știrea

Liviu Chilian
13 iunie 2017
In antiaviatie, civilă sau militarata, adevarul despre catastrofe nu se spune

E o manie generală. Tine de...cur-ajul autoritatziganilor. Sa nu afle sulimea cauzele adevărate ce, in majoritatea catastrofelor, țin de cei ce acționează in antiaviatie. In acest caz, pseudopilotul a fost norocos. A catapultat in ultima secunda. Sigur, problema aerodinamică, sau eroarea de pilotaj, a apărut cu mult înainte de catapultare, si nu are nimic a face cu...pescarusul buclucaș. Din experiența mea, "pilotul" a făcut o manevra greșita pe finala. N'a mai avut timp sa redreseze/corecteze. Motorul avionului de vânătoare nu aspira decât aer. Avionul, aerodinamica pot fi incapacitate de impactul cu stol de păsări, caz in care parametrii motorului nu sunt afectați. Cauza accidentului e cunoscuta deja. Dar voi, sulimea, n'o veți afla niciodată. Doar dacă un...controloco civilabil din Turn, isi va face mila de voi si va...ciripi. E grotescă formularea despre Investigația staulului major ce va urma. Neisprăviții'astia bulibași peste Armatarata, sunt de rasul curcilor. Sa ne imaginam cum vor investiga ei cazurile când F-UGGEDurile Amerikknare pilotate de pilotzigani 'espertzi' precum Stancutza, vor fi fost doborâte de Ruși. Ha! Nebuni precum Maciuka, sigur, cu pumnu' ridikat a amenintare, ii va...speria pe piloții Rusi: "Na-Na, Rusiskkriotzilor! Ați venit sa ne...furați makaroana!" 'R'ati au bizdicului de apărători ai patriei Rromarlane! --- E posibil ca controloco civilabil in Turnul de Control sa fi fost puradelul Bretoteanu, fiul fostului secretar de partid, militarat viteaz Rromarlan ce era sa fie...jugănit cu fierul de plug când fu cu Zavera din Decembrie'nsangerat. Ha!

Pilotaj
13 iunie 2017
Aviatie

Nu stiu de ce Aviatia militara nu cumpara avioane noi, cam multi piloti foarte buni si-au pierdut viata; avem fonduri pentru trandavie dar pentru necesitati stringente nu exista fonduri nici macar europene !!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4893 secunde