Miturile din jurul șoferilor opriți de polițiști pentru viteză. De la ordinul de serviciu, la certificatele radarului
Articole de la același autor
Școală de șoferi gratuită pentru categoriile C și E și loc de muncă asigurat în Danemarca
22 Iulie 2016
Video. S-a lăsat cu istericale! Polițiști înjurați ca la ușa cortului, după ce au încătușat o femeie care a traversat pe roșu
10 August 2016
VAL DE PLÂNGERI! Salariul SUB MINIMUL pe economie, PENTRU POLIȚIȘTI. Oamenii legii se revoltă
08 August 2016
De-a lungul timpului s-au putut auzi tot soiul de povești, despre cum anumiți șoferi au reușit să-i pună "la respect" pe polițiștii care au îndrăznit să-i oprească în trafic. Ordinul de serviciu, graficul cu ordinul de serviciu, radarul fără autotestare sau lipsa manualului aparatului radar reprezintă doar câteva dintre motivele invocate de șoferi pentru a scăpa de amenzi. Polițiștii nu se feresc să vorbească deschis despre acest subiect, dar și despre ce se întâmplă cu contestațiile sancțiunilor în instanță.
Ei bine, aceste metode de a contesta sancțiunile au fost demontate rând pe rând de instanțele de judecată. Mai exact, este o pierdere de timp să contestați o sancțiune contravențională care v-a fost aplicată pentru viteză peste limita legală. Acest fapt nu a fost cunoscut de un șofer tulcean, care este dat exemplu pe site-ul polițiștiiauumor.ro, după ce a făcut o serie de contestații amuzante, asta deși a fost prins conducând cu 108 km/h în localitate, viteză înregistrată de aparatul radar Autovision. Conducătorul auto a fost sancționat cu 9 puncte amendă în cuantum de 675 lei și cu suspendarea dreptului de a conduce pentru 90 de zile. Doar că, șoferul nu s-a lăsat păgubaș și și-a încercat norocul în instanță.
Graficul aprobat de IPJ sau "ordinul de serviciu"
Crezând că va apela la o manevră câștigătoare, un șofer a solicitat în instanță să fie depus graficul aprobat de Inspectoratul de Poliție Județean, cu zonele și intervalul orar de acțiune a polițiștilor pe traseele rutiere. Doar că instanța a apreciat că acest aspect nu este relevant, întrucât nu există nicio dispoziție legală care condiționează posibilitatea constatării și sancționării contravențiilor de către agenții de poliție rutieră de existența acestui grafic. De asemenea, judecătorii au motivat că polițistul rutier este abilitat prin lege să acționeze și că nu este necesară existența unui ordin de serviciu sau a unui grafic aprobat de IPJ cu zo-nele și intervalul orar de acțiune pe traseele rutiere.
Radarul fără autotest
Petentul nu s-a lăsat cu una cu două și a avut mențiuni și la adresa funcției de autotestare a cinemometrului. Doar că, și de această dată instanța a reținut cererea petentului ca fiind nefondată. În acest sens, magistrații au amintit de adresa nr. 10260/10.12.2009 emisă de Institutul Național de Metrologie - Biroul Român de Metrologie Legală rezultă că cinemometrul de control rutier, prin construcție, este conceput astfel încât să-și efectueze autotestul la pornire, în mod obligatoriu, după care trece în regim de măsurare și ca urmare nu este necesar ca înregistrarea să conțină referiri la autotest, acest tip de cinemometru neputând intra în regim de măsurare fără efectuarea autotestului.
Lipsa indicativului "T"
Ultimul "cartuș" al șoferului tulcean a fost faptul că, nu în toate fotografiile apare indicativul "T", ce semnifică ținta, autoturismul, dar și că nu s-ar distinge numărul de înmatriculare al autovehiculului în toate fotografiile, care ar fi dispuse haotic și fără continuitate între ele. Judecătorul a apreciat că viteza precedată de litera "T" reprezintă viteza reală a autovehiculului țintă și se află în primele 5 fotografii. Următoarele două fotografii, cu numerele 6 și 7, conțin numărul de identificare al operatorului radar și o pictogramă cu data și ora înregistrării electronice. Lipsa indicativului "T" din ultimele 2 poze este explicată prin modul de acțiune în meniul radarului.
Ei bine, aceste metode de a contesta sancțiunile au fost demontate rând pe rând de instanțele de judecată. Mai exact, este o pierdere de timp să contestați o sancțiune contravențională care v-a fost aplicată pentru viteză peste limita legală. Acest fapt nu a fost cunoscut de un șofer tulcean, care este dat exemplu pe site-ul polițiștiiauumor.ro, după ce a făcut o serie de contestații amuzante, asta deși a fost prins conducând cu 108 km/h în localitate, viteză înregistrată de aparatul radar Autovision. Conducătorul auto a fost sancționat cu 9 puncte amendă în cuantum de 675 lei și cu suspendarea dreptului de a conduce pentru 90 de zile. Doar că, șoferul nu s-a lăsat păgubaș și și-a încercat norocul în instanță.
Graficul aprobat de IPJ sau "ordinul de serviciu"
Crezând că va apela la o manevră câștigătoare, un șofer a solicitat în instanță să fie depus graficul aprobat de Inspectoratul de Poliție Județean, cu zonele și intervalul orar de acțiune a polițiștilor pe traseele rutiere. Doar că instanța a apreciat că acest aspect nu este relevant, întrucât nu există nicio dispoziție legală care condiționează posibilitatea constatării și sancționării contravențiilor de către agenții de poliție rutieră de existența acestui grafic. De asemenea, judecătorii au motivat că polițistul rutier este abilitat prin lege să acționeze și că nu este necesară existența unui ordin de serviciu sau a unui grafic aprobat de IPJ cu zo-nele și intervalul orar de acțiune pe traseele rutiere.
Radarul fără autotest
Petentul nu s-a lăsat cu una cu două și a avut mențiuni și la adresa funcției de autotestare a cinemometrului. Doar că, și de această dată instanța a reținut cererea petentului ca fiind nefondată. În acest sens, magistrații au amintit de adresa nr. 10260/10.12.2009 emisă de Institutul Național de Metrologie - Biroul Român de Metrologie Legală rezultă că cinemometrul de control rutier, prin construcție, este conceput astfel încât să-și efectueze autotestul la pornire, în mod obligatoriu, după care trece în regim de măsurare și ca urmare nu este necesar ca înregistrarea să conțină referiri la autotest, acest tip de cinemometru neputând intra în regim de măsurare fără efectuarea autotestului.
Lipsa indicativului "T"
Ultimul "cartuș" al șoferului tulcean a fost faptul că, nu în toate fotografiile apare indicativul "T", ce semnifică ținta, autoturismul, dar și că nu s-ar distinge numărul de înmatriculare al autovehiculului în toate fotografiile, care ar fi dispuse haotic și fără continuitate între ele. Judecătorul a apreciat că viteza precedată de litera "T" reprezintă viteza reală a autovehiculului țintă și se află în primele 5 fotografii. Următoarele două fotografii, cu numerele 6 și 7, conțin numărul de identificare al operatorului radar și o pictogramă cu data și ora înregistrării electronice. Lipsa indicativului "T" din ultimele 2 poze este explicată prin modul de acțiune în meniul radarului.
Comentează știrea
marian
23 august 2016
permis de conducere
nu inteleg de ce a vrut acest cetatean sa se puna pe drumuri si pe cheltuiala cand lucrurile puteau fi mult mai simple. Putea sa citeasca putin codul rutier si sa faca cateva chestionare pe http://chestionareauto.odat.ro/redobandire-permis/ pentru redobansirea permisului si in 45 de zile putea conduce fara probleme.
Articole pe aceeași temă
Marţi, 23 August 2016
Luni, 22 August 2016
Vineri, 19 August 2016
Vineri, 19 August 2016
Marţi, 16 August 2016
Marţi, 16 August 2016
Marţi, 16 August 2016
Marţi, 09 August 2016
POLIȚIST BĂTUT DE DOUĂ ORI într-o singură noapte. LOVIT CU PICIORUL ÎN FAȚĂ chiar în sediul Poliției
Luni, 08 August 2016
Sâmbătă, 06 August 2016