RAR bate toba: „Pe stradă nu e ca în filme! Nu mai modificați mașinile!”

1389
Controalele efectuate în trafic de Registrul Auto Român și polițiști arată că cele mai multe intervenții ale proprietarilor de autoturisme au loc asupra sistemului de evacuare. „Să se audă că are motor puternic!”, este principala explicație. Specialiștii RAR atrag atenția că efectul este invers și, pe lângă amenda considerabilă, motorul va avea de suferit.

Inspectorii din cadrul Departamentului Supraveghere de Piață din cadrul Registrului Auto Român încearcă să atragă atenția pasionaților de autoturisme și de „cai putere” că intervențiile neautorizate asupra vehiculelor pot avea un efect contrar celui dorit. Cum este, de exemplu, și cazul intervențiilor asupra sistemului de evacuare.

Constanța este unul dintre orașele unde, noapte de noapte, pe arterele principale, prin centru și prin parcările din stațiunea Mamaia sau de pe Bulevardul Aurel Vlaicu răsună motoarele turate sau evacuările puse la grea încercare.



„Dar pe drumurile publice nu este ca pe platourile de filmare de la «Fast and Furious» și o spunem ferm, chiar dacă asta poate fi dureros pentru pasionații de mașini modificate. Sunetul evacuărilor care răsună în toiul nopții în marile orașe nu este doar deranjant, ci și produs în urma unor modificări neautorizate și neomologate, care duc la poluare fonică și chimică peste normele admise, dar și la afectarea performanțelor și parametrilor de funcționare ai motorului”, au atras atenția inspectorii RAR.

„Știm că unii dintre pasionații de autovehicule își doresc ca sistemul de evacuare să „sune” cât mai bine, pentru a da senzația că motorul este unul puternic, chiar dacă propulsoarele nu au astfel de performanțe. Ceea ce se omite în această situație, dacă se fac modificări neomologate, este faptul că la un control în trafic, de exemplu, conducătorul auto poate rămâne fără certificatul de înmatriculare și poate fi sancționat contravențional. În urma unui astfel de eveniment, dincolo de amendă, cheltuielile pentru reintrarea în legalitate pot fi destul de ridicate”, au mai precizat reprezentanții RAR.



Faptul mai puțin cunoscut și luat în considerare la modificările sistemului de evacuare, au mai arătat specialiștii, este că acestea influențează și modul de funcționare al motorului, prin modificarea contrapresiunii gazelor de evacuare (forța exercitată de gazele de eșapament pentru a trece prin diferitele elemente ale sistemului de evacuare, înainte de a fi eliberate în atmosferă). De exemplu, în încercările efectuate asupra vehiculelor pentru măsurarea puterii nete a motorului, sunt precizate coordonatele punctului în care se măsoară contrapresiunea de evacuare precum și limitele de toleranță admise în măsurători, fapt ce subliniază importanța acestora.

Având în vedere faptul că sectorul transportului rutier în Uniunea Europeană reprezintă unul din principalii factori de poluare a aerului, conform mai multor studii realizate la nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană contribuie la revizuirea legislației cu prevederi din ce în ce mai stricte privind proiectarea, construcția și omologarea autovehiculelor, în special pe linia poluării. 





Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3852 secunde