Reguli noi pentru școlile de șoferi. "Să vedem cine va da banii!"

1207
4
Reguli noi pentru școlile de șoferi.
Școlile de șoferi sunt vizate de noi schimbări adoptate de Guvernul României prin Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2016-2020. În viitorul apropiat, este prevăzută introducerea înregistrării video a examenelor pentru obținerea certificatelor și atestatelor profesionale, iar pe termen lung, școlile de șoferi vor putea să-și prelungească autorizația de funcționare cu condiția ca minim 50% dintre cursanți să promoveze examenul. 


Măsurile adoptate de Guvern sunt văzute în mod diferit de școlile de șoferi. Dacă promovabilitatea de minim 50% pentru prelungirea autorizației este văzută ca o măsură normală, nu același lucru se poate spune și despre introducerea înregistrării video, întrucât tot școlile vor trebui să suporte cheltuielile. 


"Mi se pare a fi o măsură normală și totodată necesară. Eu sunt poate puțin cam drastic cu elevii, iar pe cei care nu învață nu îi bag în examen. Am, în medie, o promovabilitate de 83% și asta pentru că, înainte de examen, elevii fac până la 3 sau 4 teste de verificare", a declarat, pentru "Cuget Liber", Niculae Dicu, directorul Școlii de șoferi DIA Auto. 


Pentru a reduce riscurile de corupție în obținerea permisului auto și având în vedere cazurile mediatizate care au scos la iveală riscuri la adresa siguranței circulației, în scurt timp se va implementa un sistem de monitorizare și verificare a desfășurării examenului pentru obținerea permiselor auto. Proba teoretică se înregistrează video, iar cea practică se va înregistra audio și video.
"Guvernul României să se gândească și să ofere bani pentru achiziționarea de camere de luat vederi, pentru că, personal, nu voi face o asemenea investiție. Ei, dacă cer așa ceva, trebuie să vină cu bani către societăți", a mai adăugat Niculae Dicu. 


v v v


Măsurile gândite de Guvernul României au ca obiective majore creșterea siguranței rutiere și reducerea la jumătate a numărului de decese din accidente rutiere până în anul 2020, față de anul 2010. Asumarea de către România a acestor obiective este în concordanță cu orientările comunicate de Comisia Europeană pentru perioada 2011-2020, pentru un spațiu european de siguranță rutieră și reducerea deceselor cu 50% față de perioada anterioară. 


Totodată, este prevăzută crearea cadrului legal necesar pentru reabilitarea și consilierea conducătorilor auto cu abateri grave și repetate de la normele rutiere, mai ales în cazul șoferilor profesioniști. 


Comentează știrea

Instructorii sunt de vina
14 octombrie 2016
Instructori fff slab pregatiti profesional

Ar trebui mai intai testati si inregistrati instructorii auto. Daca ar fi testati medical de-adevaratelea poate ca nici jumatate nu ar trece examenul psihologic. Apoi inregistrate orele cu acesti instructori. Nu stiu dk cineva a vazut vreun instructor care sa nu fie cu telefonul la ureche si cu paharul cu cafea in mana cat timp merg cu elevii.

zoro
14 octombrie 2016
mare investitie

O camera buna, modesta ca pret este in jurul sumei de 200 de lei cu card de memeorie inclus. Sa nu exageram cu aceste costuri,nu le cumparati zilnic. Eu ca persoana fizica mi-am luat de ani de zile si le-am schimbat in timp, fara sa fac bani de pe urma lor, doar pt siguranta personala si chiar le recomand. Sa nu exageram cu costurile ! Asta e pe principiul: angajez sofer cu masina, secretara cu calculator si gestionar cu depozit, eu doar i-i angajez si fac bani de pe urma lor, fara cheltuiala. Ideal, nu? Mai sariti si cu banul d-lor patroni, lasati vaicareala, nu sunteti mai amarati decat angajatii !

Andrei
17 decembrie 2016
Oricum instructorii sunt la mana examinatorilor

50% promovabilitate? Oare cine are. Este bine știut că nici un instructor din Constanta nu sufla nimic. Un instructor incomod niciodată nu va avea un procentaj mare. Sunt anumiți examinatori care pica că nu le plac instructorii. Înainte să urce i Masina reped cursanții s au îi tratează cu aroganta și este îndeajuns.

Gigi
17 decembrie 2016
Eu instructor

Instructorii trebuiesc testați nu eliminați din cauza procentajului

Pagina a fost generata in 0.3671 secunde