Un deceniu de la tragedia aviatică de la Tuzla. O anchetă fără vinovați și răni fără alinare!

457

Articole de la același autor

Duminică s-au împlinit zece ani de la tragicul accident aviatic de la Tuzla, în care au murit 12 militari, respectiv opt militari din cadrul Grupului Naval de Forțe pentru Operații Speciale și patru militari de la Forțele Aeriene, în timpul unei activități de instrucție prin parașutare.

În cinstea memoriei lor, la monumentul care a fost ridicat la Tuzla a avut loc, ieri, o ceremonie militară și religioasă, urmată de depuneri de coroane de flori, eveniment la care au fost prezente și familiile eroilor.

"Căpitanul (post-mortem) Liviu Antim, aspirantul (post-mortem) Florin Cișmașu, aspirantul (post-mortem) Cătălin Rădoi, aspirantul (post-mortem) Băduț Papuc, aspirantul (post-mortem) Cosmin Furtună, aspirantul (post-mortem) Cătălin Chioveanu, aspirantul (post-mortem) Vlăduț Sărman și aspirantul (post-mortem) Cozmin Florescu sunt cei opt scafandri militari care au devenit, la data de 5 iulie 2010, ancore în timp pentru generațiile următoare de scafandri de luptă, prin sacrificiul lor suprem pe altarul dedicat Patriei noastre", au transmis reprezentanții Forțelor Navale. Cei patru militari din cadrul Forțelor Aeriene care și-au pierdut viața în acea zi erau comandor Nicolae Jianu, locotenent comandor Cătălin Vicențiu Antoche, locotenent Lavinia Guită și maistrul militar principal Răzvan Rîngheț.

Cum a avut loc teribilul accident aviatic

Accidentul aviatic s-a petrecut la data de 5 iulie 2010, în jurul orei 17.40, pe Aerodromul Tuzla, pe o pistă folosită pentru aplicațiile Ministerului Apărării Naționale. Avionul Antonov AN-2, aparținând Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene din Boboc, executa o misiune de zbor pentru antrenamente de parașutare, când s-a prăbușit, la puțin timp de la decolare. Pompierii au stins incendiul care a cuprins avionul, iar după câteva ore au scos din el nu mai puțin de 11 trupuri carbonizate. Echipajul și parașutiștii se aflau la cel de-al șaselea zbor de antrenament, până atunci neînregistrându-se vreun incident ce ar fi putut să ridice semne de întrebare. Numărul final al celor care au murit în accidentul de la Tuzla a fost 12, unul dintre militari murind pe un pat de spital.

Singurii supraviețuitori au fost militarii Marius Nazare și Daniel Bâlsanu.

Rezultatele anchetei au evidențiat că accidentul aviatic (primul din România în care ar fi fost implicat un aparat Antonov AN-2, după cum susțineau procurorii, până la data respectivă în majoritatea accidentelor aviatice fiind implicate MIG-uri) s-a produs din cauza unei defecțiuni tehnice, care nu putea fi prevăzută.

Ancheta demarată la Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție a fost încheiată, dar răspunsurile oferite nu au oblojit rănile. Din contră, a ridicat alte semne de întrebare, care se pare că vor rămâne fără răspunsuri. Din rezoluția Parchetului Înaltei Curți, avionul era "greu de coadă", ceea ce a solicitat lanțul de transmisie a comenzii de la manșă la profundor, după decolare. Drept pentru care, una din pârghiile din lanțul de comandă a cedat, fiind slăbită, din cauza încălzirii date de o serie de descărcări electrice între piesele metalice. Odată balansierul cedat, profundorul a rămas liber și s-a ridicat, drept pentru care nu s-a mai asigurat forța verticală necesară susținerii cozii grele. În consecință, avionul a cabrat, a intrat în limită de viteză și s-a prăbușit de la o înălțime de aproximativ 40 de metri. La impactul cu solul, avionul s-a rupt, ceea ce a generat un incendiu violent. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4103 secunde