VITEZOMANII NU MAI AU SCĂPARE! DECIZIE IMPORTANTĂ A ÎNALTEI CURȚI, CE-I VIZEAZĂ PE ȘOFERI!
Articole recomandate
Mai multe persoane reţinute pentru înşelăciune. Au obţinut credite bancare în numele unor societăți
13 Octombrie 2024
Amendați pentru braconaj cinegetic. Ce au descoperit polițiștii în urma descinderii
12 Octombrie 2024
Cercetați pentru întreceri ilegale cu mașinile pe șoseaua Industrială a Constanței
12 Octombrie 2024
Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis ca marja de eroare tehnică a aparatelor radar aflate în dotarea Poliției Rutiere să nu mai fie luată în calcul la stabilirea vitezei șoferului contravenient. Înregistrarea făcută de radar e singurul document valabil care nu mai poate fi astfel contestată apelând la calcule și interpretări legate de marjele de eroare în baza cărora radarele au fost omologate și calibrate. Decizia instanței este pronunțată, dar încă nu este aplicabilă pentru că nu a fost publicată în Monitorul Oficial.
Până mai ieri, șoferii știau că pot ataca în instanță o amendă aplicată pentru depășirea limitei de viteză sau decizia polițistului rutier de a le fi suspendat permisul de conducere în baza constatării vitezei de rulare a autovehiculului cu ajutorul aparatelor radar. Aveau de partea lor un mic ajutor: acea marjă tehnică de eroare admisă de +/- 3 km/h la viteze de până la 100 km/h și de +/- 3% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme staționate. Dacă aparatul radar era montat pe o mașină aflată în mișcare din dotarea Poliției Rutiere "ajutorul" șoferilor era de 4 km/h la viteze de până la 100 km/h și de +/- 4% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h. Acum, toate aceste date tehnice sunt istorie.
Ce spune hotărârea Curții Supreme
Marja de eroare – care nu e "prinsă" în nici o lege rutieră și de care judecătorii țineau cont doar în funcție de percepția lor asupra cazului reclamat -, nu mai este acceptată în instanță. Înalta Curte de Casație și Justișie (ÎCCJ) a desființat această mică portiță tehnică a șoferilor grăbiți.
"În interpretarea și aplicarea dispozițiilor pct. 3.1.1 din Norma de metrologie legală NML 021-05 "Aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (cinemometre)", aprobată prin Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 301 din 23 noiembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, erorile maxime tolerate pentru măsurarea vitezei sunt cerințe metrologice aplicabile numai în procedura de atestare a unui cinemometru de către entitățile prevăzute la art. 4 din ordinul susmenționat, respectiv doar la momentul verificării și omologării aparatului. Obligatorie, potrivit dispozițiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă. Pronunțată, în ședință publică, astăzi 19 februarie 2018. După redactarea considerentelor și semnarea deciziilor, acestea se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Marja de eroare a radarelor Poliției Rutiere nu mai e luată în calcul în instanță. E decizia Instanței Supreme
Până mai ieri, șoferii știau că pot ataca în instanță o amendă aplicată pentru depășirea limitei de viteză sau decizia polițistului rutier de a le fi suspendat permisul de conducere în baza constatării vitezei de rulare a autovehiculului cu ajutorul aparatelor radar. Aveau de partea lor un mic ajutor: acea marjă tehnică de eroare admisă de +/- 3 km/h la viteze de până la 100 km/h și de +/- 3% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme staționate. Dacă aparatul radar era montat pe o mașină aflată în mișcare din dotarea Poliției Rutiere "ajutorul" șoferilor era de 4 km/h la viteze de până la 100 km/h și de +/- 4% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h. Acum, toate aceste date tehnice sunt istorie.
Ce spune hotărârea Curții Supreme
Marja de eroare – care nu e "prinsă" în nici o lege rutieră și de care judecătorii țineau cont doar în funcție de percepția lor asupra cazului reclamat -, nu mai este acceptată în instanță. Înalta Curte de Casație și Justișie (ÎCCJ) a desființat această mică portiță tehnică a șoferilor grăbiți.
"În interpretarea și aplicarea dispozițiilor pct. 3.1.1 din Norma de metrologie legală NML 021-05 "Aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (cinemometre)", aprobată prin Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 301 din 23 noiembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, erorile maxime tolerate pentru măsurarea vitezei sunt cerințe metrologice aplicabile numai în procedura de atestare a unui cinemometru de către entitățile prevăzute la art. 4 din ordinul susmenționat, respectiv doar la momentul verificării și omologării aparatului. Obligatorie, potrivit dispozițiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă. Pronunțată, în ședință publică, astăzi 19 februarie 2018. După redactarea considerentelor și semnarea deciziilor, acestea se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Marja de eroare a radarelor Poliției Rutiere nu mai e luată în calcul în instanță. E decizia Instanței Supreme
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 08 Aprilie 2018
Vineri, 06 Aprilie 2018
Joi, 05 Aprilie 2018
Sâmbătă, 31 Martie 2018
Miercuri, 28 Martie 2018
Duminică, 25 Martie 2018
Vineri, 23 Martie 2018
Marţi, 20 Martie 2018
Joi, 05 Aprilie 2018
Joi, 29 Martie 2018