2. Vă rugăm să găsiți soluții civilizate în problema câinilor comunitari... nu vrem ca aceștia să fie omorâți de către SRL-ul cărora administrează ecarisajul..vrem să fie promovați în vederea adopției, să se permită adopția la distanță.. ca plătitor de impozite și taxe care se duc la bugetul APL, doresc ca banii mei să fie folosiți pentru sterilizarea și construirea de adăposturi pentru câini, nicidecum pentru omorârea lor și traiul bun al celor de la firma care administrează de ani de zile ecarisajul.
(n.r. - răspunsul este valabil pentru toate întrebările ce fac referire la problema câinilor comunitari)
3. Câți bani aduce stațiunea Mamaia Primăriei Constanța?
Decebal Făgădău - Putem să estimăm, pentru că toată lumea știe ca datele din această industrie a turismului nu sunt cele mai acurate. La bugetul primăriei mă interesează partea de economie a turismului. Vorbim despre două componente: un venit direct și un un venit din cota de pe impozitul global. Din estimările mele, veniturile din stațiunea Mamaia, la un buget de aproximativ 130 de milioane de euro, se cifrează la 25 - 30% din această sumă.
5. De ce se construiesc blocuri pe bulevardul Lăpușneanu pe spațiul verde, înspre satul de vacanță, vis-a-vis de parcul Tăbăcărie? Ce parcuri noi aveți în plan să amenajați în orașul Constanța, în viitorul apropiat?
Blocurile se construiesc pe terenuri proprietate privată. Autorizarea construirii este doar ultima etapă dintr-o serie de autorizări ale tuturor instituțiilor ale statului. Primăria doar ia act de aceste avizări și autorizează construcțiile ce se încadrează în reglementările urbanistice avizate.
(n.r. - răspunsul este valabil pentru toate întrebările ce fac referire la problema parcurilor și a trenului din parcul Tăbăcărie)
Întrucât avem 4600 de dosare de retrocedare. Întrucât am muncit între 3 și 6 luni pentru niște amărâte de stații de pompare (250 m pătrati pentru fiecare), posibilitățile fizice fiind limitate, m-am preocupat să aducem parcurile existente la un nivel minim 2014. Parcul Arheologic, Parcul Tăbăcărie, Parcul Carol I - sunt parcuri care beneficiază și vor beneficia de finanțare europeană și din fondul de mediu. Pentru că nu avem posibilitatea acum de a face parcuri noi, le vom îmbunătăți pe cele pe care le avem. Aceste zone vor rămâne sigilate ca zone verzi.
Vă pot spune că vom avea facilități civilizate în aceste parcuri, că tractorul din parcul Tăbăcărie va fi înlocuit cu un mijloc de transport electric, cu un traseu distinct, nesuprapus cu traseul bicicliștilor, cu cel al pietonilor. Iubitorii de animale vor avea un loc special amenajat și, lucrul cel mai important - la intrarera în aceste parcuri vor fi amplasate panouri cu reguli de conduită.
6. Sunteți singurul din Primăria Constanța (aici mă refer la primar și celălalt viceprimar) care într-adevăr muncește. Știu că sunteți coleg cu Mazăre, dar dacă el hotărăște să nu mai candideze ați dori să candidați la Primăria Constanța? Nu vreau să vă laud sau să vă perii, dar eu cred că meritați să conduceți orașul.
Decebal Făgădău - Nu sunt singurul om care muncește în această primărie. Eu sunt o componentă a unui angrenaj. Nu vă pot spune care rotiță dintr-un ceas elvețian este cea mai importantă rotiță. Contează rezultatul. Nu mi-am dorit și nu-mi doresc nicio ascensiune nemeritată, nemuncită, venită prea repede. Principala mea preocupare este legată de acest mandat de viceprimar, al echipei Mazăre. O decizie politică legată de o candidatură se ia într-un cadru politic. Ca intenție personală îmi doresc să fiu cel mai bun tată din lume.
7. Domnule primar, când vor fi scoase șinele de tramvai de pe podul de la butelii deoarece ne rupem mașinile pe acolo? A rămas singura porțiune de drum din oraș cu șine de tramvai și culmea pe un pod unde iarna e zăpada, gheața.. plus că a devenit și foarte circulat după deschiderea Cora. Nu credeți că trebuie făcut ceva?
Decebal Făgădău - Cunosc foarte bine zona. Podul de la butelii trebuia să intre în revizie capitală în anul 2011, apoi în 2012, apoi în 2013. Întrucât varianta ocolitoare a Constanței nu fusese terminată și podul de la IPMC, nu ne-am permis să blocăm orașul. De îndată ce podul de la IPMC va fi reparat cu bani de la Guvern, ne vom reprograma revizia capitală pentru podul de la butelii. La începutul verii, aporoximativ 15 iunie, cred că vom inaugura podul de la IPMC cu o nouă față.
8. Când se va prelungi linia de autobuz 101C până la poarta 1? Cred că cei care stabilesc traseele nu au circulat cu acestea niciodată!
Decebal Făgădău - Este prima oară când aud despre această propunere sau că există solicitări de modificări a acestei rute. Vă rog să transmiteți propunerea sau solicitarea dvs. pe adresa [email protected] și vă asigur ca veți primi răspuns. În mod cert, după ce municipiul va beneficia de proiecte europene, este necesar un master plan care să reglementeze circulațiile, legăturile în interiorul orașului și orașul cu regiunea. Anul acesta vom începe acest studiu de trafic.
9. De circa 6 ani de zile reclamăm la Primăria Constanța, Polaris și poliție situația ghenelor de gunoi de la intersectia str. Partizanilor cu Delfinului. În centrul Constanței (zona DACIA) avem parte zilnic de cetățeni romi care vin cu căruțele și aruncă de la bălegar până la moloz. Este inadmisibil să nu primim un răspuns concret nici până acum în condițiile în care am trimis și fotografii cu mizeria de nedescris care se creează. Nu mai vorbim de câini maidanezi, de trotuare pline de gropi, decupate de 6 luni pentru nu știu ce racordări?! Și lăsate baltă (am înțeles că lucrează vreo trei firme diferite la acest proiect?!)
Decebal Făgădău - Problema gunoiului este de compentența doamnei Aurora Trașcă - 0241 488 180. Problema căruțelor, a rromilor, Poliția Locală, domul Daniel Bratu: 0241 484 206. Dacă nu se rezolvă această problemă în termen de o săptămână, aștept un e-mail de la dvs. pe adresa
[email protected]
10. Domnule Viceprimar, Constanța este moștenitoarea unei mari metropole antice-Tomis. Nimic din ce s-a făcut până acum, dar nimic! ...Țin să subliniez, nu a arătat ca administrația municipalității se îngrijește de aceasta moștenire. În toate țările civilizate, moștenirea istorică este pe primul plan. La Constanța, cele mai jalnice locuri sunt cele istorice. Nu s-a făcut nimic pentru punerea în valoare a zonei portuare vechi; in Peninsula s-a construit peste edificii publice vechi, lucru inimaginabil pentru o societate modernă (vă aduc aminte numai de construcția Clădirii Tribunalului nou, de cea din spatele Teatrului etc.). Istoria și monumentele sale, care pot fi surse inimaginabile de câștig și pentru acum, dar mai mult pentru viitor, au fost definitiv îngropate. Muzeul de Istorie se zbate în greutăți care întrec orice închipuire. Arheologii au ajuns să facă șantierele după principiul ,,fiecare cum se descurcă,,! Vă întreb, Domnule Primar, cu tot respectul, cu toată considerația pentru funcția pe care o gestionați momentan: are municipalitatea o strategie în privința cercetării, conservării și valorificării moștenirii culturale antice? da? sau nu? Dacă are, în ce consta, ce o să vedem în următorii 10 ani, spre exemplu la Constanța, dacă nu, de ce? Cine se face vinovat?
Decebal Făgădău - Nu avem această strategie, dar fiecare dintre noi avem exact aceeași putere de a crea această strategie. Responsabili pe lege, dar de la care nu aștept să facă, sunt Ministerul Culturii și Ministerul Educației. Dar, întrucât viața noastră este influențată de persoane, nu de clădiri și instituții, fiecare cetățean al orașului trebuie să contribuie la această dezvoltare. Viața culturală a Constanței trăiește cu fluxuri financiare și vizite, număr de intrări in instituțiile de artă și de cultură, nu cu aer. Dacă știe cineva cât costă un bilet complet la Muzeul de Artă, îi promit cî facem împreună un tur al acestui muzeu.