Demnitarii și aleșii trebuie să-și depună noile declarații de avere până la 3 noiembrie

720
Demnitarii și aleșii trebuie să-și depună noile declarații de avere până la 3 noiembrie - a9f9ef04f6c8bcc449084e0cc4183cf7.jpg
Agenția Națională de Integritate (ANI) și Societatea Academică din România (SAR) au finalizat ieri Ghidul de completare a declarațiilor de avere și de interese, realizat în conformitate cu Legea nr. 176/2010 care modifică și completează versiunea anterioară a Legii ANI.
Potrivit informațiilor publicate pe site-ul ANI, ghidul va fi editat și în formă tipărită și va fi distribuit tuturor instituțiilor și autorităților publice.
Astfel, persoanele care aveau obligația de a depune declarații înainte de modificările intervenite prin Legea 176/2010 trebuie să depună noi declarații de avere și interese până la 3 noiembrie 2010. De asemenea, toți cei care nu au avut obligația să depună declarații trebuie să le depună până la data de 4 octombrie 2010.
În mod obișnuit, declarațiile se depun anual până la data de 15 iunie, în termen de 30 de zile de la data numirii sau alegerii în funcție ori de la data începerii activității sau în termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii mandatului sau a încetării activității.

Noi categorii
În conformitate cu prevederile Legii nr. 176/2010, au fost introduse noi categorii de persoane care au obligația de a depune declarații de avere și de interese, respectiv membrii în Comisia Europeană din partea României și membrii Consiliului Economic și Social, precum și personalul instituțiilor și autorităților publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncă care administrează sau implementează programe ori proiecte finanțate din fonduri externe sau din fonduri bugetare.

Elemente de noutate
Ghidul aduce o serie de elemente de noutate ca urmare a modificărilor legislative. Declarațiile vor fi completate la toate rubricile, însă la postarea lor pe pagina de internet a Agenției nu vor fi făcute publice adresa imobilelor declarate (cu excepția localității unde sunt situate), adresa instituției care administrează activele financiare, codul numeric personal, precum și semnătura.
Toți cei care completează astfel de declarații trebuie să precizeze valoarea exactă a fiecărui venit realizat, fără a face trimitere la alte documente justificative (cum ar fi, de exemplu, fișa fiscală).
În plus, demnitarii și aleșii trebuie să precizeze în declarația de interese informațiile privind contractele, inclusiv cele de asistență juridică, consultanță și civile, obținute sau aflate în derulare în timpul exercitării funcțiilor, mandatelor sau demnităților publice finanțate de la bugetul de stat, local și din fonduri externe ori încheiate cu societăți comerciale cu capital de stat sau unde statul este acționar majoritar/minoritar, încheiate în mod direct de către declarant, soțul sau soția acestuia, de către rudele de gradul I ale declarantului.
De asemenea, vor fi declarate contractele încheiate cu persoane juridice la care persoanele în cauză au participații.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.1137 secunde