Gigi Chiru consideră că ministrul Fenechiu se teme de cineva când vorbește despre Portul Constanța

711
6
Gigi Chiru consideră că ministrul Fenechiu se teme de cineva când vorbește despre Portul Constanța - gigichiru2-1368546674.jpg
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a răspuns interpelării parlamentarului constănțean Christian Gigi Chiru cu privire la Portul Constanța, însă a evitat să dea informații concrete cu privire la acest subiect.

După ce a subliniat importanța Portului Constanța, binecunoscută de oricine, și a enumerat planurile actualei guvernări, ministrul liberal a spus că "inițiativa de trecere a Portului Constanța în administrare locală trebuie luată după analizarea temeinică a tuturor factorilor care contribuie la asigurarea resurselor de finanțare, inclusiv cele europene, astfel încât să fie asigurat un nivel ridicat de finanțare pentru alinierea Portului Constanța la rețeaua europeană de transport multimodal".

"Consider că răspunsul ministrului Transporturilor nu este decât o tentativă de a se eschiva pentru a nu-i supăra pe Mazăre sau pe Ponta. Însă, constănțenii merită un răspuns mai bun, un răspuns sincer, trebuie să știm ce se va întâmpla cu portul, care reprezintă o inimă economică pentru Constanța. Angajații din port ar trebui să primească asigurări că nu își vor pierde locurile de muncă, deși sunt de părere că trecerea sub comanda USL-ului îl va transforma în Oltchimul Constanței. Așa cum bine știu cei mai mulți dintre constănțeni, Mazăre nu a reușit să reducă gigacaloria, de ani de zile nu a reușit să reabiliteze Cazinoul și centrul istoric, cum aș crede că va putea să îmbunătățească activitatea portuară. Aducerea portului la mâna lui nu înseamnă o gigacalorie mai ieftină, ci mii de disponibilizări. În acest sens, voi reveni cu o interpelare pentru domnul Fenechiu, prin intermediul căreia îl voi întreba care a fost profitul Portului Constanța în ultimii doi ani. Așa vom arăta cum, de doi ani, USL-ul vinde gogoși constănțenilor, legându-se de Portul Constanța. În condițiile în care există exemple concrete că în alte părți ale lumii, cum ar fi Olanda, în cazul Portului Rotterdam, municipalitatea nu a avut succesul scontat și nu a fost capabilă să o susțină financiar", a declarat Christian Gigi Chiru.

v v v

La începutul lunii aprilie 2013, senatorul Chiru a adresat o interpelare referitoare la Portul Constanța ministrului Transportu-rilor, Relu Fenechiu.

Interpelarea a venit ca urmare a declarațiilor lui Radu Mazăre la adresa ministrului Fenechiu, dar și a interesului subit pe care admi-nistrația publică locală l-a arătat pentru preluarea Portului Constanța.

"Cea mai importantă poartă economică de intrare și de ieșire din România a devenit, în ultima vreme, pentru primarul Constanței, Radu Mazăre, subiect de dispute și de șantaj politic. Subiectul delicat al trecerii Portului Constanța din administrarea Ministerului Transporturilor sub cea a Primăriei Constanța ar trebui să fie prilej de dezbatere, de consultări, nicidecum de amenințări. Așa cum probabil ați observat, primarul Radu Mazăre, colegul dumneavoastră din USL, folosește portul ca armă și obiect de șantaj în relația cu primul ministru Victor Ponta și chiar cu dumneavoastră.

Domnule ministru, subiectul portului este foarte important pentru Constanța, mii de constănțeni având locuri de muncă acolo. Totodată, importanța stra-tegică și economică a Portului Constanța ar trebui să transforme acest subiect într-unul arzător și de maximă importanță pentru Guvern și implicit pentru România", i-a spus Christian Gigi Chiru ministrului Fenechiu.

Totodată, la acel moment, Chiru i-a adresat ministrului mai multe întrebări cum ar fi: "Este adevărat că, așa cum spune Radu Mazăre, nu cunoașteți problemele din Portul Constanța sau cum ar trebui manageriat acesta? Credeți că Primăria Constanța ar avea puterea financiară și personalul necesar pentru a administra eficient Portul Constanța? Cum vedeți dumneavoastră, ca ministru al Transporturilor, cedarea Portului Constanța către administrația publică locală?"

Comentează știrea

constantean
15 mai 2013
ideal

Cand controlezi tot din oras si statiune nu-ti lipseste decat o usa deschida larg pt contrabanda cu tot ce e necesar intretinerii atmosferei: droguri, bautura, etc, etc...sii cum portul ofera solutia, iata si raspunsul. Ai transformat Constanta intr-un bordel, pazit si sustinut de pensionarii cu sacosa in mana. Tocmai ei nu vor lasa nimic mostenitorilor lor, au preferat sa traiasca ei acum, decat copii si nepotii lor intr-un viitorai bun. NU AM CUVINTE SA SPUN CAT VA URASC, PE TINE PORCUSOR SI PE PASTAIE CU PROGENITURA LUI.

@ideal
15 mai 2013
ar fi fost bine

daca pensionarii traiau -ei, acum-, bine... chiar si in detrimentul urmasilor; partea proasta e ca ei o taraie de la o zi la alta, anesteziati de amintirile glorioase cand se bateau la cozi pentru produse alimentare, pastrandu-si retelele de informare/procurare de bunuri, desi nu mai e nevoie. Ei mentin sistemul revolut pentru ca nu mai sunt capabili sa gandeasca si sa se readapteze. Iar PZD a sesizat acest lucru si ii tot trage cu culoarea rosie si ideile de stinga, desi toti liderii lor sunt capitalisti sadea... Oricum, PZD e partidul celor mai numerosi si mai mari oameni de afaceri din tara... Ce stinga? Demagogie pe fata, care exploateaza prostia mosilor si babelor... Si culpabilitatea lor, caci toti au turnat pe cate cineva in tinerrete... pentru o bucata de paine... Sunt amenintati cu represalii daca voteaza altfel... Strategia pentru a scapa orasul si tara de mafiotii din PZD trebuie sa fie mult mai larga si eficienta... Si dusa cu oameni competenti si hotariti, nu cu santajabili si nestiutori!

Angela
15 mai 2013
Varianta

Se va face regionalizare si apoi discutiile despre port se vor stinge de la sine. Prefectura regionala cu siguranta nu va fi de acord sa cedeze portul administratiei locale.

Marin
15 mai 2013
Oprea,mai oameni !

Mai constantene si tu ideal,voi chiar credeti ca veti fi vesnic tineri ? Va informez ca portul si tot ce a ramas fara sa fie vandut sau distrus a fost construit de cei care acum se tarasc plini de umilinta si se milogesc pentru o bucata de paine.Urmasii acestor pensionari au devenit rai,plini de gunoi in capete si in loc sa infiereze pe adevaratii banditi cu curaj,se rafuiesc cu niste umili neputinciosi batrani.Toti imbatranesc,si desteptii si prostii.E adevarat,saracia materiala si intelectuala poate genera reactii demente rau,in urma carora populatia se autodistruge,lasand liberi tocmai pe cei care merita s-o ia in bot...

ideal
15 mai 2013
corect

Pt Marin , nu vreau sa par lipsit de respect, am si eu parinti si bunici. Sustin pe deplin ce spuneti dvs., ce nu inteleg este de acesti inaintasi care cu truda au cladit baza acestui oras, au acceptat umilinta acestor indivizi si de atatia ani ii tin in brate ! Tocmai pt viata sacrificata pt constructia acestui oras, nu trebuiau da dea nas acestor scursuri. Am, 30 de ani, am doi copii, in ce mediu vor creste ? Curve, droguri, usl-isti ? Nu, multumrsc, am alta viziune pt viata lor si a mea.

MIRUNA
15 mai 2013
problema nu e varsta pensionarilor-desi pensionar nu e egal cu batrani in romanicaca unde unii se pensioneaza in mod fals la 40 sau 50 ani

eu am toata admiratia pt batranii si pensionarii car e au trait si imbatranit onorabil;problema e ca acesti batrani/pensionari voteaza si se vand ca niste prostituate ieftine pe NIMIC(un pui,un ulei,un orez, culmea, toate platite din banii celorllati nu din ai lui mazare sau ai psd ) si vand viitorul orasului si al judetului

Răspuns la: Oprea,mai oameni !
Adăugat de : Marin, 15 mai 2013
Mai constantene si tu ideal,voi chiar credeti ca veti fi vesnic tineri ? Va informez ca portul si tot ce a ramas fara sa fie vandut sau distrus a...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6477 secunde