Microbuzele maxi-taxi, condiții inumane pentru călători. Navetiștii din jurul Constanței cer transport RATC

3033
12
Mai mulți navetiști ce sunt nevoiți să călătorească zilnic pe rutele Constanța, Ovidiu, Lumina sau Năvodari solicită reintroducerea
liniei 22 operată de RATC Constanța sau introducerea de autobuze sau autocare care să-i transporte în condiții decente. Pe lângă plângerile depuse la primăriile din localitățile în care locuiesc, ei au formulat și o petiție în speranța că cineva le va auzi strigătele de disperare.


Semnatarii susțin că autoritățile ar trebui să țină cont de numărul mare al populației care călătorește cu mijloacele de transport în comun în urma dezvoltării localităților Ovidiu, Lumina, Năvodari și împrejurimi, dar și de condițiile inaccep-tabile din microbuze în timpul orelor de vârf, respectiv, 7.00 - 9.00 și 17.00 - 20.00, și neputința firmei particulare de a-și acoperi toate rutele și convențiile care duc la întârzierea nepermisă a timpului de așteptare în stații. De asemenea, oamenii mai reclamă lipsa de respect din partea anumitor șoferi, dar și faptul că stau claie peste grămadă pentru a ajunge la destinație.


"Azi la ora 6.35 eram în stație la Primăria Lumina. La 6.40 trebuia să vină un microbuz de Năvodari, dar nu a venit. Între timp, în stație au ajuns foarte multe persoane. Abia la 6.50 a venit un microbuz de Lumina care era deja plin și nu au urcat mai mult de trei persoane din stație. Ime-diat în spatele lui un autobuz de Năvodari la fel de aglomerat, ușa din spate nici nu a fost deschisă, probabil cădea cineva dacă o deschidea. La 7.00 a venit autocarul de Oituz în care am stat foarte înghesuiți, iar la a doua stație din Ovidiu deja întreba șoferul dacă se coboară ca să nu mai oprească. Din cauza asta nu am ajuns la prima oră și trebuia să dau un test, plus că m-am ales cu absență pe care nu mi-o va motiva nimeni. Să nu mai spun că am stat în frig 25 de minute", spune unul dintre semnatarii petiției. 


În acest context, cei nemulțumiți au cerut ajutor celor responsabili să le rezolve problema, mai exact, primarilor din loca-litățile în care locuiesc, dar și directorului RATC Constanța.


Ce spun autoritățile locale
Directorul RATC Constanța, Ovidiu Tănase spune că știe despre această solicitare de reintroducere a liniei 22, însă, legal, nu poate face nimic. "Cunosc problema pe acele rute, însă, legislația nu ne permite să reintroducem linia 22 deoarece, RATC nu poate opera decât în interiorul orașului Constanța. Problema din acele localități o să fie rezolvată când se va pune în practică proiectul pentru Zona Metropolitană", a declarat directorul RATC Con-stanța, Ovidiu Tănase.


La rândul lor, reprezentanții autorităților publice locale recunosc că există o problemă în acest sens însă, spun că, deocamdată, nu există altă soluție decât cea existentă, adică circulația actualelor mijloace de transport particulare în condiții mult mai decente. 
"Eu am făcut propunerea de reintroducere a liniei nr. 22 în urmă cu trei-patru ani. La acea vreme, am pledat pentru gândirea unui circuit pe ruta Constanța - Ovidiu - Lumina - Năvodari - Mamaia - Constanța și retur. Cum majoritatea locuitorilor din Lumina lucrează în sta-țiunea Mamaia este mai mult decât nevoie de existența unei astfel de rute de transport în comun pentru că astfel se asigură transportul oamenilor care merg la muncă. Voi susține cu tot ce se poate reînființarea acestei linii pentru că odată asigurată această problemă scade automat și numărul șomerilor", a spus primarul comu-nei Lumina, Dumitru Chiru. 


Și viceprimarul orașului Năvodari, Florin Chelaru, spune că are cunoștință despre nemulțumirile navetiștilor.


"La nivelul Primăriei nu există niciun proiect privind realizarea transportului pu-blic între Năvodari și Constanța cu RATC. În primul rând, din câte cunosc, nici nu s-ar putea realiza acest lucru deoarece, RATC nu poate efectua transport public de persoane decât urban și nu interurban. Singura noastră șansă este de a realiza un proiect comun pentru Zona Metropolitană privind transportul public de călători. Până atunci, nu neg că există nevoia de a moderniza transportul de persoane între Năvodari și Constanța, iar la momentul de față lucrul acesta s-ar putea face atât prin suplimentarea numărului de mașini pe acest traseu, dar mai ales prin îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranță. 


În urmă cu o lună, împreună cu pri-marul Nicolae Matei, am avut o astfel de discuție la Prefectura Constanța însă, nu există o finalitate a demersurilor noastre. Atât noi, autoritatea publică locală, cât și locuitorii orașului Năvodari suntem nemulțumiți de cum se desfă-șoară transportul de persoane între Năvodari și Constanța și sper să reușim să reglementăm aceste condiții cât mai curând", a declarat viceprimarul orașului Năvodari, Florin Chelaru. 


Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Bani negri pt partide ?
22 octombrie 2015
Aici e marea coruptie si EVAZIUNE ?!

Pe astia cand or sa ii vada anaful la cata evaziune fac de atatia ani ? Probabil ca din cauza lor nu se instaleaza camere video in oras.

jale
22 octombrie 2015
SE POATE D-NULE DIRECTOR DAR CARE SUNT INERESELE TALE CONTEAZA

cum nu stie ca nu se poate d-nul director de la RATC? unde era in anii 1990 cand mergea autobuz de la Tomis III pana la Lumina .a pai era muncitor la camp sau la strung in cine stie ce fabrica care nu folosea decat caruta sau tramvaiul 102 in zona industriala nu? cum poate sa spuna cu atata prostie ca nu se poate cand autobuzul 22 pleca din Tomis III si trece prin Ovidiu si Lumina si retur? A mai corect sa spuna ca acum aceste cosciuge de microbuze in care misuna purici, paduchi si put a pisat sunt afacerile lor si nu au interes sa repuna in functiune traseele cu autobuze RATC pt ca le scad lor afacerile.........d-nule director RATC nu iti pasa de calatori iti pasa ca iei cota parte de la microbuze, ca in loc sa te bucuri ca poti face angajari la RATC reintorducand trasee noi dar pe mataluta te doare la basca ca angajatii dumitale au salarii mici, ca ii dai afara pe capete ca ti maidanezele alea de muieri soferite pe 102 care conduc ca birjarii injura mai rau decat barbatii si conduc ca pe camp baga autobuzul la stop tot de numai vad nici pietonii stopul si nici masinile mici dar le ti ca au niste maine ca o cazma si barem nu conduc bine.......asa ca d-nule ti se rupe de calatorii de la RATC ca acele soferite pe care le ai angajate opresc autobuzul fix in balta 5 metrii de trotuar, ca conduc haiduceste ca nu au rabdare sa urce calatorii in autyobuz si inchid usile si pleaca ca maidanezel parca le fugareste dracul pe sosea si ca nu le pasa ca un copil e prins la usa sau un batran poate aluneca pe scara autobuzului.pai d-nule Director RATC DUMITALE DE CE ITI PASA IN AFARA DE SALARIU DUMITALE SI ESTI ACOLO COCOTAT PE SCAUN CA SA ITI PESE DE ANGAJATII DUMITALE SA LE DAI DE LUCRU SI DE CALATORII DIN CONSTANTA? DACA CETATENII CER REINTRODIUCEREA RUTELOR DE CE REFUZATI SA FACETI ACEST LUCRU? NU ESTI CAPABIL DATE BAIETICA LA O PARTE SI LASA PE ALTU SA CONDUCA RATC-UL............ce astea is autobuze la RATC harbuite, CE ASTEA IS SALARII LA SOFERII TAI DE II FUGARESTI PE STRASE U CA II URMARESTI PARCA IS INFRACTORI NICI SA FACA PIS LA CAP DE LINIE NU AU TIMP?

Florentina
22 octombrie 2015
Nu uitati nici de microbuzele CT-Palazu Mare

Aceeasi situatie este si cu microbuzele care fac ruta Tomis 3 - Palazu Mare, care nu isi respecta orarele, merg supra-incarcate si evident ca nu sunt fiscalizate. Daca ceri un bilet / dai o fila de abonament unui sofer ai toate sansele sa fii luat peste picior de catre acestia.Se spunel ca patronii celor 2 firme care opereaza au influenta suficienta pentru a nu fi controlati de fisc pentru neacordarea biletelor.

Pintea
22 octombrie 2015
Propunere

In 2010 la Bucuresti s-au desfiintat traseele preorasenesti.Acolo s-a gasit o solutie RATB a incheiat parteneriate-contracte de transport- cu primariile din localitatile limitrofe iar din 2012 traseele preorasenesti au fost reinfiintate. Conducerea RATC Constanta ar trebui sa discute cu cei din Bucuresti sa afle cum a procedat RATB pentru ca locuitorii din localitatile limitrofe sa beneficieze de transport in comun pe cele 11 trasee .Intrebarea mea -exista interes din partea autoritatilor din Constanta sa reinfiinteze traseele preoresenesti ?

Serviciu contra serviciu
22 octombrie 2015
Doctrina,bat-o vina

Sa ne amintim ca la ultimele campanii electorale (2008-2012-2014) toate microbuzele astea au fost inscriptionate cu slogane electorale.(Cu Geoana fac treaba-Ponta presedinte etc.)Puteai sa vezi pe masinile lor, chipul lui Mazare,Constantinescu si al unui parlamentar pesede sprijinit de cei doi sultani ai judetului.Asta inseamna subordonarea politica sau conditionarea politica a intregii vieti sociale si economice intr-un judet.Acum ar fi interesant de aflat daca: -1-inscriptionarea microbuzelor cu slogane politice este legala-2-daca PSD a platit acest serviciu la firma privata care detine microbuzele.-3-ce suma a platit.-4-daca PSD nu a platit serviciul inseamna ca firma care detine microbuzele a intors/intoarce un alt serviciu facut de PSD.-5- ce serviciu a facut PSD unei firme particulere.Cine poate sa verifice ? Numai un procuror de la DNA,bineinteles.Pentru treaba asta avem nevoie de o reclamatie/sesizare la procuratura.Succes !

coman
22 octombrie 2015
nu se poate

Legile parca sunt facute de Dumnezeu. PSD-l nu le poate modifica pentru ca nu castiga nimic ?

duru laurentiu
22 octombrie 2015
salarii de mizerie

Din pacate trăim intro tara de cacat!muncim ca sclavii ca soferi pe gsm la nul Kamy care se plimbă cu limuzine de lux dar noi ca soferi nu avem nici un salariu!! Iau banii pe abonamente si noi ii cârma gratia nici un beneficiu nu avem !! Stam 20 ore la munca pe 50 don !!

duru laurentiu
22 octombrie 2015
gms

Sa vina dna si an ar sa ii înghesuie putin cu primaria din navodari

duru laurentiu
22 octombrie 2015
hotii

Hotel laguna gms primaria cta primaria navodari cu toții la puscărie frate sunt niste infractori fac spălare de bani pe buzunarul cetățeanului !!! Sa se sezize procurorii dna si anaful

In Constanta e liniste, nu se fac arestari sau anchete ca in Bucuresti
22 octombrie 2015
La antena3 intr-o duminica au spus ca se pare ca in Constanta se face un sfert din evaziunea din tara

Institutiile de control se pot autosesiza , dar totul e sa vrea.

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Pagina a fost generata in 0.4751 secunde