Prefectul Ion Constantin, contestație la instanța de judecată pentru CL Băneasa

467
1
Prefectul Ion Constantin, contestație la instanța de judecată pentru CL Băneasa - prefecturaionconstantinprefect1-1426078536.jpg

Articole de la același autor

Prefectul județului Constanța, Ion Constantin, a atacat astăzi în contencios administrativ HCL Băneasa nr.1/26.02.2015 privind încetarea de drept înainte de expirarea duratei normale a mandatului de consilier local a lui Eleonor Blagan și HCL nr.2/26.02.2015 privind validarea unui mandat de consilier local și numirea în Comisia de Specialitate a Consiliului Local, în urma adresei Secretarului orașului Băneasa nr.1831/03.03.2015, înregistrată la Instituția Prefectului Județul Constanța cu nr. 2620/09.03.2015.


Având în vedere acțiunea Instituției Prefectului-Județul Constanța, cele două hotărâri sus menționate se suspendă de drept până la soluționarea cauzei de către instanța Contenciosului Administrativ.


Mai jos redăm în totalitate motivele de nelegalitate care au stat la baza acționării în instanță a Consiliului Local Băneasa de către Prefectura Constanța astfel cum ne-a fost transmisă:

"Prin adresa secretarului orașului Băneasa nr.1831/03.03.2015, înregistrată la Instituția Prefectului – Județul Constanța cu nr. 2620/09.03.2015 au fost înaintate HCL nr.1/26.02.2015 privind încetarea de drept înainte de expirarea duratei normale a mandatului de consilier local a domnului Blagan Eleonor și HCL nr.2/26.02.2015 privind validarea unui mandat de consilier local și numirea în Comisia de Specialitate a Consiliului Local. Actele administrative au fost adoptate cu încălcarea prevederilor legale în materie.


HCL nr.1/26.02.2015 a fost adoptată în temeiul art.9 alin.2 lit.h1, alin.3 și art.12 din Legea nr.393/2004 privind Statutul Aleșilor Locali.


Potrivit art.9 alin.2 lit.h1 "Calitatea de consilier local sau de consilier județean încetează de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului, în următoarele cazuri : (…) h^1) pierderea calității de membru al partidului politic sau al organizației minorităților naționale pe a cărei listă a fost ales;


Potrivit alin. (3) al aceluiași articol "Încetarea de drept a mandatului de consilier se constată de către consiliul local, respectiv de consiliul județean, prin hotărâre, la propunerea primarului ori, după caz, a președintelui consiliului județean sau a oricărui consilier.


Potrivit preambulului actului administrativ, la baza acestuia a stat Adresa nr. 7/24.07.2014 emisă de UNPR – Organizația Județeană Constanța. Prin această adresă se aducea la cunoștința autorității locale faptul că numitul Blagan Eleonor si-a pierdut calitatea de membru al acestui partid politic. 


După cum poate observa, Consiliul Local Băneasa nu a înțeles să pună în aplicare această măsură în prima ședință a consiliului local astfel cum prevede art. 12 alin. 1 din Legea nr. 393/2003.


Ceea ce nu a fost luat în considerare de către inițiatorul proiectului de hotărâre privind încetarea înainte de termen a mandatului de consilier local a fost faptul că, măsura excluderii din partid a numitului Blagan Eleonor, a fost contestată de către acesta. În acest sens, pe rolul Tribunalului Constanța a fost înregistrat Dosarul nr. 5974/118/2014 ce a avut ca obiect anularea Hotărârii luate de UNPR - Oraganizația Județeană Constanța. Data la care a fost înregistrată la Tribunalul Constanța cererea de anularea a măsurii dispuse de UNPR - Oraganizația Județeană Constanța a fost 08.08.2014. 


Potrivit sentinței civile nr. 64/CA/15.01.2015 pronunțate de Tribunalul Constanța în Dosarul nr. 5974/118/2014 se reține că, "lipsa formei scrise a hotărârii înseamna lipsa acesteia", altfel spus instanța a constatat faptul că excluderea din UNPR Constanța a numitului Blagan Eleonor nu a fost materializată printr-un înscris. Prin urmare Adresa nr. 7/24.07.2014 nu a avut la bază nici un act constatator de excludere din partid și nu putea produce efecte astfel cum prevede art. 9 alin. 2 lit h1 din Legea nr. 393/2004.

Urmare intrării în vigoare a OUG nr. 55/2014 – privind reglementarea unor măsuri privind administrația publică locală publicată în Monitorul Oficial la data de 02.09.2014, numitul Blagan Eleonor și-a exprimat în termenul prevăzut de lege, opțiunea de a deveni membru al PSD – Constanța. În acest sens a fost adoptată la data de 05.09.2014 de către PSD – Organizația Băneasa, Hotărârea privind aprobarea solicitării de aderare la Partidul Social Democrat. Această măsură a fost comunicată autorității locale Băneasa prin Adresa nr. 176/16.10.2014 fiind înregistrată la Primăria Băneasa cu nr. 8654/16.10.2014.

Prin urmare, numitul Blagan Eleonor a avut calitatea de membru de partid UNPR Constanța până la data de 04.09.2014, iar începând cu data de 05.09.2014, potrvit OUG nr. 55/2014 numitul Blagan Eleonor a dobândit calitatea de membru de partid al PSD Constanța.

În consecință, numitul Blagan Eleonor a avut permanent calitatea de membru al unui partid politic, nefiind aplicabile în speță prevederile art. 9 alin. 2 lit. h1, articol ce reprezintă temeiul de drept al HCL nr. 1/26.02.2015.


Mai mult, autoritatea locală Băneasa prin Adresa nr. 8645/24.10.2014 înregistrată la Instituția Prefectului – Județul Constanța cu nr. 10166/30.10.2014 aduce la cunoștința Instituției Prefectului Constanța faptul că, urmare apariției nr. OUG nr. 55/2014 numitul Blagan Eleonor și-a schimbat opțiunea cu privire la aparteneța politică, respectiv de la UNPR la PSD. 


Asadar, reiese în mod evident faptul că autoritatea locală a avut la cunoștință că numitul Blagan Eleonor și-a schimbat calitatea de membru al unui partid politic încă de la data de 16.10.2014 și prin urmare Adresa nr. 7/24.07.2014 emisă de UNPR – Oraganizația Județeană Constanța nu putea sta la baza adoptării HCL nr. 1/26.02.2015 de către Consiliul Local Băneasa.

În ceea ce privește HCL nr. 2/26.02.2015 privind validarea mandatului de consilier local și numirea în comisia de specialitate a Consiliului local, fiind un act subsecvent HCL nr. 1/26.02.2015, este de asemenea nelegală. 


Având în vedere cele expuse, solicităm admiterea acțiunii astfel cum este formulată în sensul anulării HCL nr.1/26.02.2015 și HCL nr. 2/26.02.2015 adoptate de Consiliul Local al orașului Băneasa", se spune în acțiunea depusă la instanța de judecată.



Comentează știrea

stan
11 martie 2015
pt. prefect

cum ramane cu celelalte hotarari din ziua respectiva? ele sunt legale? este vorba de bugetul pe 2015, caci doar de aceea s-a facut tot circul povestit in articol.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3867 secunde