Medicii SOTRM Eforie: "Suntem într-o situație critică"

424
1
Medicii SOTRM Eforie:

Articole de la același autor

După ce a încercat în repetate rânduri reluarea activității Spitalului de Ortopedie Traumatologie și recuperare Medicală Eforie Sud, echipa medicală a spitalului face un ultim demers disperat, adresându-se Ministrului Sănătății.

"Colectivul medical al fostului Spital de Ortopedie, Traumatologie și Recuperare Medicală Eforie Sud Constanța - SOTRM - actualmente transformat în Secție Exterioară de Ortopedie a Spitalului Clinic Jude-țean de Urgență Constanța, vă aduce la cunoștință următoarele:

Prin HG nr. 428/26.06.2013 publicată în Monitorul Oficial nr. 406/05.07.2013 SOTRM Eforie Sud a fost desființat ca personalitate juridică și reorganizat ca structură în cadrul SCJU Constanța sub motivația unei mai bune administrări și finanțări.

Măsurile imediate de reorganizare au fost reprezentate de desființarea compartimentului de primiri Urgențe Ortopedice ce funcționa de mai bine de 30 ani și transferarea persona-lului aferent către SCJU Constanța, contrar solicitării medicului actual șef de secție de redistribuire pe secția de Ortopedie din Eforie și întreruperea activității blocului

operator și compartimentului ATI ce funcționează fără întrerupere de aproape 90 de ani, la expirarea avizului anual de funcționare și trimiterea personalului în concediu de odihnă, cu promisiunea de menținere a activității și structurii secțiilor și demararea procesului de reabilitare a clădirii.

Întrucât la 05. 08. 2013 timpul legal menționat în HG 428/26.06.2013 pentru stabilirea structurii organizatorice - 30 zile de la intrarea în vigoare a acesteia a expirat, personalul trimis în concediu de odihnă Bloc Operator și ATI a intrat în panică, solicitând în majoritate transferul SCJU Constanța pe considerentul siguranței locului de muncă, transferurile executându-se, de asemenea, fără acordul șefului de secție Ortopedie Eforie Sud.

Mai mult, inventarul blocului operator a început să fie redistribuit către SCJU Constanța, deși era considerat vechi și depășit.

În urma acestor evenimente, în momentul actual, s-a ajuns la situația critică de imposibilitate a reluării activității blocului operator și terapiei intensive prin lipsa personalului și destabilizarea activității secției de Ortopedie Eforie Sud prin continuarea transferurilor către SCJU Constanța, contrar solicitării șefului de secție. Din anul 2003, spitalul a trecut în administrarea Consiliului Județean Constanța, până în prezent investițiile în reabilitarea structurii, întreținere sau dotare fiind nule, instituția supra-viețuind doar din fondurile plătite de CAS.

În anul 2011, pentru încălzirea spitalului pe timp de iarnă, salariații au cedat 5% din venituri pentru achiziționarea de combustibil.

Ținând cont de cele de mai sus și de eforturile îndelungate a generațiilor de medici ce au contribuit la crearea și dezvoltarea SOTRM, colectivul medical își exprimă în-grijorarea și scepticismul față de intenția autorităților administrative de a mai deschide blocul operator deși, inițial ni s-a promis că structura veche și numărul de paturi vor fi menținute, vă rugăm să binevoiți a ne ajuta în demersurile de redeschidere a blocului operator și de reluare a activității chirurgicale la standardele actuale, precum și de readu-cere a personalului migrat prin transfe-ruri masive în urma situației critice create", transmite colectivul medical.

c. neagoe
21 septembrie 2013
O crima

Este arhicunoscut faptul ca SOTRM , era unitatea fanion a ortopediei constantene , cu un colectiv de exceptie . Daca nu ar fi fost interese si ar fi fost un minim de minte la cei ce conduc destinele sanatatii , trebuia reabilitata aceasta unitate ; cu sumele imense cheltuite pentru reabilitarea sectiei de ortopedie a spitalului judetean se putea rezolva totul , in plus se descongestiona aglomeratia din spital . Decidentii , cu interese imobiliare , nu stiu probabil ca spitalul si terenul este donat de catre Regina Maria localitatii Carmen Silva si ma indoiesc ca primarul de la Eforie va intra intr-un joc murdar ; ce nu inteleg , este faptul ca personalul SOTRM , nu discuta cu Casa Regala .