Reguli noi pentru medici și pacienți. Cum vom beneficia de asistență medicală

483
Reguli noi pentru medici și pacienți.  Cum vom beneficia de asistență medicală - fondcontractcadru2-1470760233.jpg

Articole de la același autor

Noul Contract Cadru ar fi trebuit să intre în vigoare din luna aprilie, dar, pentru că au fost mai multe nemulțumiri din partea medicilor de familie, acest contract a fost revizuit.

De la 1 iulie, a intrat în vigoare noul Contract Cadru, iar săptămâna trecută, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Constanța a finalizat activitatea de contractare, ceea ce înseamnă că lista cu furnizorii de servicii medicale a fost făcută publică. Astfel, CJAS a încheiat în total 1.082 de contracte cu furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale.

"Pentru asistența medicală primară, sunt încheiate 397 de contracte cu 408 cadre medicale, 9 contracte pentru 3 centre de permanență, 199 de contracte pentru asistența medicală ambulatorie de specialitate cu aproximativ 400 de specialiști, 29 de contracte pentru asistență ambulatorie de recuperare, 58 de contracte de asistență ambulatorie pentru specialități paraclinice, 130 de contracte pentru medicina dentară (251 medici, dintre care 48 în mediul rural), 31 de contracte pentru asistență spitalicească, 149 de contracte cu furnizorii de medicamente, 4 contracte cu sanatorii de reabilitare, 4 contracte cu furnizorii de îngrijiri la domiciliu, 67 de contracte cu furnizorii de dispozitive medicale și 5 contracte cu furnizorii de transport neasistat", a declarat directorul interimar al CJAS Constanța, George Mirel Cristescu.

Medicii de familie vor fi avertizați, nu sancționați

Noul Contract Cadru conține modificări importante, cu privire la sancțiuni, dar și la anumite obligații pe care le au cadrele medicale.

"Din cauza opoziției medicilor de familie, s-au făcut numeroase modificări la Contractul Cadru și la normele de aplicare, un important punct, care s-a modificat, este regula celor 72 de ore de la momentul acordării serviciului, când medicii de familie au reclamat faptul că în zilele de vineri se pierdea legătura cu serverul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, treceau cele 72 de ore, iar luni, nu-și puteau bifa serviciile respective", explică reprezentanții CJAS.

Acum, aceste 72 de ore s-au transformat în trei zile lucrătoare, timp în care, chiar dacă se întâmplă să se întrerupă legătura vinerea, este timp suficient pentru a-și urca serviciile prestate, mai ales că amprenta cu cardul rămâne în sistem. Astfel, medicii nu mai pierd acel serviciu, cum se întâmpla anterior.

Nu în ultimul rând, au fost revizuite unele sancțiuni aplicabile furnizorilor aflați în relație contractuală cu Casele de Asigurări de Sănătate, coroborând nivelul sancțiunii cu gravitatea nerespectării de către aceștia a unor obligații (sancțiuni graduale, începând cu un avertisment, precum și diminuarea procentelor aplicabile în cazul sancțiunilor, în cazul nerespectării obligației de a transmite în platforma informatică a asigurării sociale de sănătate a prescripțiilor offline, în termen de 30 de zile calendaristice de la data prescrierii), pentru toate segmentele de asistență medicală la nivelul cărora se regăsesc medicii prescriptori.

Alte modificări relevante

Potrivit noului Contract Cadru, s-au schimbat și grupele de vârstă, pentru examinarea și înregistrarea parametrilor de dezvoltare pentru pacienții minori.

Normele de aplicare prevăd și majorări ale tarifelor pentru unele servicii medicale. Astfel, pentru asistență medicală primară, valoarea minimă garantată a punctului "per capita" a crescut de la 4 lei, la 4,3 lei, iar valoarea garantată a punctului pe serviciu a crescut de la 1,9 la 2 lei. Valoarea minimă garantată a punctului de serviciu, din asistența medicală ambulatorie pentru specialitățile clinice, s-a majorat de la 1,8 la 2 lei.

"Pentru optimizarea transparenței în sistemul de asigurări sociale de sănătate, actul normativ menționat conține însă și obligații noi pentru furnizori, precum și obligativitatea afișării informațiilor privind pachetele de servicii medicale și a tarifelor corespunzătoare, în formatul stabilit de CNAS, implementarea unui sistem de management al listelor de prioritate la nivelul asistenței medicale paraclinice în ambulatoriu și al asistenței spitalicești. Pentru că este un contract, trebuie respectat de ambele părți. Dacă nu vor fi respectate obligațiile, vor urma și sancțiunile", explică reprezentanții CJAS. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8877 secunde