Modă nouă la shopping:

Angajatele de la Primărie își cumpără haine și pantofi, le poartă, apoi le returnează și cer să le schimbe cu alte modele

1325
Din sărăcie, din nesimțire, ori din amândouă, mulți constănțeni au instaurat o nouă modă în rândul clienților magazinelor de îmbrăcăminte și încălțăminte. Vin, își aleg un produs, îl probează, îl cumpără, îl poartă o dată, cu o ocazie, apoi îl returnează. Prezenți la o consiliere a Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, agenții economici s-au plâns că au din ce în ce mai des această problemă în ultima perioadă.
"Cumpără produsul, îl țin câteva zile, apoi îl aduc înapoi, să îl schimbăm sau să le dăm banii. Dacă refuzăm ne amenință că fac reclamație la OPC, fac scandal, strică atmosfera în magazin. Avem cliente de la Primărie care își cumpără o bluză, se duc cu ea la serviciu o dată, cu eticheta băgată în interior, apoi se întorc să o schimbăm. Produsele miros a parfum, deci sigur au fost purtate. Au văzut-o colegele cu aceea, acum vrea alta", a povestit foarte revoltat reprezentantul unui magazin de textile. Aceeași practică este, se pare, și la pantofi. "Vin vineri, de exemplu, să își cumpere pantofi scumpi, din piele, se duc cu ei în club sau la nuntă, după care luni vor să îi schimbăm cu alt model. Se întâmplă foarte des chiar să îi zgârie intenționat pe toc și, sub pretextul că au un defect, vor să le dăm banii înapoi", a explicat un alt agent economic.
Potrivit legii, comercianții nu sunt obligați să returneze contravaloarea produsului, ci doar să încerce să remedieze eventualele defecțiuni. Însă mulți aleg această cale pentru a nu-și strica reputația și a-și goni clienții.

Amenzi pentru agenții economici
La rândul lor, nici comercianții nu sunt fără de greșeală. Recent, CJPC Constanța a efectuat o amplă acțiune de verificare a respectării prevederilor locale la comercializarea produselor textile și de încălțăminte. Au fost controlați 30 de operatori economici, atât în municipiul Constanța, cât și pe raza județului, verificându-se produse în valoare totală de 151.17 lei. La 27 dintre aceștia, pentru deficiențele constatate, s-au oprit temporar de la comercializare produse în valoare de 38.038 lei. S-au aplicat două avertismente și 25 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 48.500 de lei. Principalele probleme depistate de comisarii CJPC au fost comercializarea de produse neconforme, lipsa elementelor de identificare, lipsa modului sau recomandărilor de întreținere și lipsa traducerii în limba română a informațiilor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1141 secunde