Autobuze noi, dar ce facem cu constănțenii?

17855
16
Autobuze noi, dar ce facem cu constănțenii? - 1-1486991757.jpg

Articole de la același autor

Primăria Constanța vrea ca până la sfârșitul anului să schimbe toate autobuzele RATC din oraș. Mașini noi, moderne, pentru un transport public de calitate, investiția urmând să ajungă undeva la 100 milioane lei, bani luați cu împrumut de la BERD. Inițiativa ar fi chiar lăudabilă și necesară. Un oraș european, modern, ar trebui să trăiască prin calitatea serviciilor publice oferite cetățenilor. O administrație suficient de eficientă, interesată și deschisă ar trebui să poată pune orașul în mișcare, direcționând populația cu precădere spre transportul public. Dar la Constanța nu s-a întâmplat niciodată asta. Ba din contră. Primăria a sabotat cu bună știință transportul în comun. Dacă derulăm firul evenimentelor vedem că a făcut tot posibilul să scoată RATC din competiție, să îl pună pe chituci. Performanța regiei a fost sacrificată de dragul foloaselor electorale și a intereselor de grup.

Primăria Constanța a pus funia de gâtul RATC odată cu primul microbuz maxi-taxi lăsat să zburde nestingherit pe străzile orașului. Primarul și consilierii săi au vândut viitorul transportului public de călători samsarilor cu microbuze, care transportă constănțenii ca pe cartofi. Cu bună știință, administrația locală a aruncat în cârca RATC firme private de transport, care concurează neloial propria regie de transport. De ce? Poate va lămuri actualul primar, moștenitorul de drept al acestei situații. Microbuzele maxi-taxi funcționează după propriile legi și reguli, opresc unde vor, când vor, transportă pasagerii claie peste grămadă. Traseele se suprapun cu cele ale RATC, iar tarifele sunt net defavorabile celor din urmă. Și nimeni nu îi deranjează, de la primărie până la poliție. Doar o tragedie ar putea să trezească la simțire autoritățile, așa cum s-a întâmplat și cu Colectiv.

Apoi, Primăria a transformat transportul public de călători în serviciu social. Zeci de mii de gratuități, decontate din bugetul Primăriei. Autobuzele sunt folosite la ora actuală doar de cei care nu plătesc nimic pentru serviciile Regiei. Unele abonamente sunt meritat subvenționate, însă mult mai multe sunt doar ofrande electorale la picioarele votanților fideli. E greu de crezut că un transport public poate fi atractiv pentru constănțeni când jumătate din autobuz este plin cu cetățeni din Palas, Piața Chiliei sau Henri Coandă care nu plătesc un leu. De aceea vorbim de autobuze insalubre și nesigure, în care hoții de buzunare se simt ca la ei acasă.


Acestea fiind zise, ar putea primarul Făgădău să schimbe parcul RATC și cu autobuze spațiale, că tot degeaba. Transportul în comun trebuie să fie sigur, civilizat și foarte punctual, iar pentru a ajunge la acest nivel Primăria Constanța trebuie să ia și alte măsuri. Să controlezi în permanență cine urcă la bord, să reduci din zecile de mii de gratuități (cel puțin la orele de vârf), să asiguri siguranța și confortul pasagerilor. Dar mai ales, să elimini firmele căpușă și samsarii cu microbuze maxi taxi de pe traseele RATC. Se încumetă oare cineva să facă toate astea?



Comentează știrea

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Sindbad
13 februarie 2017
Autobuze noi

Nu se încumetă nimeni să taie din mocangeli. Dați-le limitat, 20-30 calatorii/lună, între anumite ore, că nu mai ai loc de ei toată ziua. Uni au și pretenția să le dai locul, când vii rupt de spate de la serviciu, și ei umblă creanga după tigăi la promoție. Nu mai zic de alea flaușate și cu fuste roz electric, cu sclipici, plus toți puradei care se urcă încălțați pe scaune. Cu ce să-i educi ? Cu Sarin ? Electric ? Nu mai poți acum. Deci, dacă rămâne la fel ca până acum, investiție proastă, foarte proastă.

geo
13 februarie 2017
RATC privatizat

RATC ul trebuie privatizat. Primaria sa nu mai subventioneze nimic. Sa fie folosite microbuze, nu autobuze de 20 de tone care transporta 5 calatori. Consum inutil de resurse.

Vasile
13 februarie 2017
Geo , nu stii ce vorbesti !

Vino in autobuz in orele de varf......stam ca sardelele , nu vorbi in necunstinta de cauza

Ion
13 februarie 2017
Sindbad

Frumos, curat si la subiect comentariul tau! Nu credeam ca in acest oras mai exista cineva care gandeste! Felicitari!

Nu conteaza
14 februarie 2017
Acelasi

Pai cineva ciupeste de acolo de aia..Tiganii au casa moca.ajutoare,transport moca,nu platesc impozit,moca ca se duc la urgenta,era si cazul ca tb sa se plimbe moca sa fure din buzunarele prostilor de muncesc sau sa stea pe scaun ca sunt obositi de atata stat acasa zilnic.Cine le plateste caldura astora din HC?de ce nu-i scoti la munca Fagadau?sa vezi cand s-a satura paduchele de atata supt sange si va iesi pe frunte..atunci sa te vad cum ii mai tii in frau.Dejq furq de peste tot si distrug masini.Dar camerele alea promise pe strazile de lqnga cartierul HC unde sunt?pune nene masina d etaxat la sofer si camere in autobuz.Cine are interes sa ramana C.ta in evul mediu?Fagadau tu te plimbi in lume.Autobuzele altoe state nu au taxatori,controlori.Soferii au maaina de da bilete pe loc,nu indrazneste nimeni sa ia 1 leu de la oameni ca s aintre in buzunarul lor.Mergeti peste nenea Fagadau si spuneti-i sa nu mai doarma la primarie.Ajunge cu ciupeala soferilor de 1 leu si de motorina AJUNGE CU MOCANGEALA PTR TIGANI.Oameni buni,daca nu va treziti acum,va fi prea tarziu.Mosii sa aiba gratuit intre 10-3 si dupa ora 6,sa nu se plimbe in orele de varf.Sa ma linseze in autobuz si nu alta cand a vvrut copilul meu mic sa stea jos,ca doar ei au drepturi.Pana cand doar pensionarii si tiganii au drepturi in C.ta?de ce?ca doar ei te voteaza?mie mi-ar fi rusine sa zic ca am castigat cu votul spurcaciunilor alora din HC.au niste fete de te sperii..cand ii vezi cum umbla in haite,te cutremuri

Mihai
14 februarie 2017
RATC

Sa ia autobuze mai mici (8.5m fata de standard 12) dar mai multe. Asta ar fluidiza mai bine circulatia lor s-ar putea mentine un orar cat de cat. Angajarea pe o perioada de cel putin 6 luni a unor controlori (cate unul pe autobuz) care sa verifice biletele la urcare. Introducrea biletelor bazate pe timpul de calatorie.

Radu
14 februarie 2017
bravo

In sfarsit un articol care ma face sa cred ca mai sunt ziaristi indeendenti in tara asta..Si ca sa citesc e cineva de mai sus ,Mai gandeste cineva in orasul asta .Bravo tin-o asa Domnul Cosmin si oae cumar si Cugetul intr-o zi .

Alexandru
14 februarie 2017
Ratc like Londra

Eu zic ca ar fi mai bine sa fie cu cartela ca la Bucuresti ,si sa aiba autobusul decat doua usi ,una pe unde intri si una pe unde iesi ,pe aia pe care intri sa dai cu cardul, daca nu ai card soferul sa aiba dreptul sa te dea jos ( asa am vazut ca merge in anglia ,Londra bus-ul)

calator
14 februarie 2017
transportul lui peste

autobuzele si alte mijloace de transport in cta sunt S.F. DORIM ORICE, NUMAI FACE-TI DRACULUI LINII MAI MULTE CARE SA DESERVEASCA SI MULTUMEASCA TOATA LUMEA. SUNT CARTIERE SI 'bucati" DIN CONSTANTA UNDE TREBUIE SA FACI 1,5 KM PE JOS PANA LA PRIMA STATIE.EX:PENINSULA- FALEZA NORD de la zorile pana la PESCARIE-BD. MAMAIA,colt cu 1907PANA IN FERDINANT ETC ETC.IMBECILII ASTIA DE LA PRIMARIE SI RATC DESERVESC CATEVA ARTERE SI BASTA. NICI UN AUTOBUZ REGULAT PT CTA-MAMAIA PE TIMP DE VARA. CUMPARATI DRACULUI BOILOR PREISTORICI AUTOBUZE DE MICI DIMENSIUNI CARE SA CIRCULE USOR PE STRAZILE INGUSTE, FACE-TI O RETEA DENSA CARE SA DESERVEASCA PE TOATA LUMEA. LIPSA ACESTOR DOUA SOLUTII A FACUT MAXI-TAXI INDISPENSABIL. AVEM MANIA SA NE COMPARAM CU VESTUL SI NOI SUNTEM DUPA AFRICA CENTRALA. A VAZUT CINEVA DIN PRIMARIA ASTA DE INCAPABILI CUM SE CIRCULA IN COMUN IN CLUJ, TIMISOARA,ORADEA ETC? TRAMVAIE,TROLEIBUZE,AUTOBUZE MODERNE LA NORMELE EUROPENE. BOILOR!!!!! ACOLO ESTE TOT ROMANIA!!!! P.S. am sa folosesc maxi-taxi atata timp cat imi scurteaza drumul cu 1km. si este doar cu 50 de bani mai scump decat ratc.

PT. ALEXANDRU
14 februarie 2017
??????

ai vazut pe dracu prostule. un autobuz are 3 usi pt. siguranta ta. cel articulat, 5 usi.la Londra, paris etc-etc. soferul tampitule nu are nici un drept sa te dea jos. asta este treaba altui serviciu. soferul este in cabina, protejat de calatori. la Londra ai fost din parti, altfel ai fii stiut ca autobuzele sunt etajate si se intra prin spate.

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4628 secunde