Buget de 385 milioane euro pentru „Europa creativă”

189
Buget de 385 milioane euro pentru „Europa creativă” - thumb1024x663creativeeurope-1642445055.jpg

Articole de la același autor

Programul „Europa creativă” are alocat un buget de aproximativ 385 de milioane de euro, cu aproape 100 de milioane de euro mai mare decât cel din 2021. Prin intermediul lui sunt sprijinite sectoarele creative și culturale, afectate de restricțiile impuse de pandemia Covid-19 și de concurența tot mai intensă de pe plan mondial.

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Sectoarele creative și culturale sunt sufletul societății europene și știm cât de reziliente au fost în acești doi ani care au trecut. În 2022, «Europa creativă» va beneficia de cel mai mare buget din istoria sa. UE le este alături și le ajută să se refacă, le sprijină procesul creativ și potențialul de inovare. Îi invităm pe artiștii, creatorii și profesioniștii din sectorul cultural să ia în considerare numeroasele oportunități de finanțare oferite de «Europa creativă» și să beneficieze de ele.”

În anul 2022, prin intermediul programului „Europa creativă”, sunt alocate 226 de milioane de euro pentru sectorul audiovizual și 35 de milioane de euro pentru cooperarea transsectorială, inclusiv mass-media de știri. „Europa creativă” va investi în inovarea în tehnologii digitale și în noi tipuri de conținut, de la seriale de televiziune de calitate superioară până la realitatea virtuală. Vor fi finanțate parteneriate în domeniul jurnalismului, vor fi consolidate standardele profesionale și va fi promovată educația în domeniul mass-media.

Componenta culturală a programului va include cereri de propuneri și inițiative noi pentru sectoarele muzicii, patrimoniului cultural, artelor spectacolului și literaturii. În plus, programul va lansa o schemă de mobilitate, oferindu-le artiștilor, creatorilor sau profesioniștilor din domeniul cultural oportunități de a se deplasa în străinătate în vederea dezvoltării profesionale sau pentru colaborări internaționale și pentru a se adresa unui public nou, a deveni co-producători, a crea în comun cu alții sau a-și prezenta operele.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4081 secunde