Când începe construcția Șoselei de coastă

4441
6
Când începe construcția Șoselei de coastă - falezaplajamodern76-1357313798.jpg
A născut multe scandaluri, a fost tergiversată și amânată ani de zile, a fost desenată și proiectată pe bani frumoși, dar se pare că a venit și timpul ei. Este vorba despre Șoseaua de coastă, visul primarului Constanței, care ar putea deveni, în sfârșit, realitate. A primit în sfârșit, toate avizele și autorizațiile, și în primăvară se vor turna primele betoane. Lucrările vor începe, într-o primă fază, din zona de acces în Portul Tomis.

Șoseaua de coastă va lega, inițial, Portul Tomis de strada Mihai Eminescu și abia peste câțiva ani ar putea ajunge în Mamaia. "Urmează să demareze prima etapă a Șoselei de costă. Aceasta va pleca de la Amiralitate (Comandamentul Marinei), va trece prin față pe la terenul împrejmuit de Fin.Co.Ge.Ro de pe Plaja Modern și va urca până la strada Mihai Eminescu", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul executiv al Agenției Județene pentru Protecția Mediului Constanța, Lavinia Monica Zaharia. De altfel, strada ce va lega Plaja Modern de strada Mihai Eminescu este prevăzută în proiectul investitorilor italieni, dar, conform contractului, ea trebuie construită de Primăria Constanța.

În această primă etapă, Șoseaua de coastă va avea o lungime de aproximativ 2,6 km. Va fi refăcută și infrastructura de acces în Portul Tomis, reabilitându-se drumul deja existent de la Amiralitate, pe o porțiune de 860 de metri, până la zona unde șoseaua se desparte în două bretele, pe sensuri diferite.

Două parcări și iluminat stradal nou-nouț

De asemenea, în cadrul proiectului se va face amenajarea urba-nistică a zonei, constând în amenajarea de spații verzi, reîmpărțirea spațiului existent și crearea unei parcări cu o capacitate de 215 locuri.

Chiar la intrarea în Portul Tomis, lângă Comandamentul Marinei, va fi reamenajată parcarea deja existentă, dar și porțiunea verde, pentru a facilita accesul autovehiculelor. Alte aproximativ 60 de locuri de parcare vor fi dispuse de-a lungul Portului Tomis. Reabilitarea zonei include și înlocuirea iluminatului stradal existent. Pe o distanță de aproximativ 400 de metri acesta va fi înlocuit în totalitate, fiind introduse rețele subterane. Vor fi plantați stâlpi de 6 metri înălțime către partea carosabilă, la o distanță de 25 de metri unul față de celălalt.

Zonă Bellevue la Soleta

Pe al doilea tronson va fi ame-najată încă o parcare și va fi realizată zona Bellevue, pe faleză, între strada Mircea cel Bătrân și bulevardul Ferdinand. De ase-menea, va fi reabilitată zona pietonală, ce va fi restructurată pe zone de interes. Vor fi construite rampe pietonale ce vor face legătura între Plaja Modern și zona Bellevue și un ascensor cu plan înclinat, în dreptul Bulevardului Ferdinand, pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilități. Cel de-al treilea tronson va cuprinde un sens giratoriu și o stradă de legătură cu strada Mihai Eminescu.

Potrivit celor mai recente declarații ale primarului Radu Mazăre, tronsonul al doilea și al treilea vor fi realizate abia după încheierea lucrărilor de refacere a falezei și plajelor, lucrări ce vor fi realizate de Administrația Națională de Apă "Dobrogea Litoral".

Ale cui sunt terenurile de sub Șosea

Este deja de notorietate că realizarea șoselei de coastă a provocat destul de multe controverse. Fostul director executiv al Agenției Județene pentru Protecția Mediului Constanța, Senol Zevri, a refuzat o perioadă îndelungată să acorde avizul favorabil pentru construcția ei. Acesta a susținut că lipsesc din documentația de avizare mai multe documente, dar și că "potrivit datelor de la Oficiul de Cadastru și Pu-blicitatea Imobiliară Constanța, o mare parte a terenurilor pe care se va construi sau din imediata apro-piere a Șoselei de Costă aparține firmei «Habitat și Ambient», cunos-cută în Constanța ca fiind «firma lui Mazăre»".

Comentează știrea

Optimist
5 ianuarie 2013
Sa vedem cum,cand ,cu cine si ce va face pentru oras

Acum nu se mai poate plange va trebui sa treaca la treaba sa faca la Constanta cel putin cat a facut Boc la Cluj . De sarbatori si satele comunele orasele din judet au aratat mai bine decat Constanta sabnunmai vorbim de celelalte orase mai mici sau mai mari ale tari , sa opreasca odata manelizarea Constantei si a statiunii Mamaia ,sa treaca urgent la demolarea constructiilor facute peste tot si fara arespecta legislatia si sa nu mai permita astfel de constructii Readuceti orasul si statiunea Mamaia la stansRdele anterioare fara maghernite fara extinderii ale parterurilor fara blocuri care sa ia lumina celor langa care se construiesc abuziv

haiduc
5 ianuarie 2013
aiurea

Nu va fi nici o sosea de coasta, sunt visele unui fanfaron votat de milogii si pomanagii Constantei. Mai vorbim pe la vara... Singurul lucru de care-i pasa lui Mazare este sa-si conserve baza de votanti. http://www.alegeri.tv/alegeri-locale-2012/constanta http://www.telegrafonline.ro/1343077200/articol/search/206752/49000_de_persoane_beneficiaza_de_pachete_cu_alimente.html Pe scurt : - Mazare a primit in vara aprox 88.000 de voturi - In orasul Constanta sunt 49.000 de beneficiari de ajutoare sociale. Intrucat sunt mai disciplinati decat restul populatiei si de teama sa nu-si piarda privilegiile au mers la vot in numar mai mare decat restul populatiei - cel putin 80% adica cca 40.000 votanti garantati. - La acestia se adauga cel putin 50% rudele lor de gr.I (sot/ sotie, copii) care din aceleasi motive il voteaza pe Mazare adica inca 20.000 votanti - Putem accepta ca din totalul de 130.000 persoane care s-au prezentat la vot un procent rezonabil de 15-20% ( max 26.000 persoane) l-au votat sincer pe Mazare, convinsi ca face lucruri bune. Adunam : 40.000 + 20.000 + 26.000 = 86.000 votanti Sigur, cifrele de mai sus suporta comentarii, dar in mare cred ca ne arata cum reuseste Mazare sa ajunga primar ani la rand, sfidand opinia publica, fara sa-i pese cu adevarat de ceea ce face. De aceea nu are interes sa creeze locuri de munca si sa dezvolte industria. Ar disparea asistatii, votantii lui fideli. Daca si restul constantenilor ar fi iesit in numar mare la vot, Mazare n-ar mai fi fost asa sigur reales primar.

gogu
6 ianuarie 2013
mazare faraonul

cautati pe youtube: radu mazare faraonul constantei execat ce a zis dl haiduc

antonel
6 ianuarie 2013
de acord

Perfect de acord cu cele zise de haiduc. Astfel de informatii ar trebui raspandite cat mai mult in mass media sa vada constantenii si toata Romania cine este de fapt mazare : un golan de doi lei,ahtiat de putere, in stare de orice pentru a-si pastra privilegiile. Si catoi de astia or mai fi prin tara...

Miruna
6 ianuarie 2013
pe mazarica il doare la basca rosie de lamentarile voastre;u vedeti ca desi mazare si psd-usl au castigat cu 70 % in judet psd si usl si cu 60% in oras , si desi e si guvern usl de peste 8 luni, orasul CTA arata mai mizerabi

nu vedeti ca desi mazare si psd-usl au castigat cu 70 % in judet psd si usl si cu 60% in oras , si desi e si guvern usl de peste 8 luni, orasul CTA arata mai mizerabil(plin de gunoaie,maidanezi si constructii peste constructii la limita legalitatii),mai sinistru(fara multe spatii verzi, fara ornamente de iarna ca alte orase) si mai sarac ca altele care acum sunt in opozite(pedelisti sau portocalii sau nu din usl)...individul sio psd-usl al sau a iesit pt ca exista o gloata de pomanagii si pensionari care l-ar vota oricum si in orice conditii ,nu pt a face ceva pt oras si judet ci pt a le da lor de 10 ori pe an punga cu mancare si ajutoare sociale

anatol
10 iunie 2013
propun

Reabilitati cazinoul(parcari,restaurante-invitati americanii din nevada) si atrajetu jucatori din toata europa si rusia.Banii sunt sub picoare aplecativa.

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 21 Noiembrie 2012
Stire din Politică-Administrație : CAZINOUL nu va mai fi vândut!
Pagina a fost generata in 0.7613 secunde