Când se va relua programul Casa Verde

709
Când se va relua programul Casa Verde - casaverde-1359899707.jpg

Articole de la același autor

Cum orice minune durează puțin, programul Casa Verde, lansat de Ministerul Mediului în anul 2010, a supraviețuit doar doi ani, din care ultimele luni au fost foarte dificile. Și în prezent, constănțenii încă mai recuperează banii pentru lucrările făcute în urmă cu un an. 

În ultima clipă, chiar înainte de alegerile de la finele anului trecut, Ministerul Mediului a mai găsit niscaiva fonduri și le-a dat bani românilor care aveau deja cererile depuse și aprobate. După care totul s-a încheiat.

Deocamdată, nu se știe soarta programului pentru instalarea sistemelor pentru încălzire care utilizează energie regenerabilă, deși din ce în ce mai mulți constănțeni au devenit interesați de el. Potrivit reprezentaților Administrației Fondului de Mediu (AFM), cel care se ocupă de finanțarea programului, este posibil ca acesta să fie repornit în anul 2013. În perioada următoare, ar putea fi propus un buget, iar acesta va trebui aprobat prin hotărâre de Guvern.

6.000 sau 8.000 de lei de la stat

Programul Casa Verde le dă posibilitatea românilor să primească din Fondul de Mediu 6.000 ori 8.000 de lei pentru a-și dota casa cu sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă.

La finele anului trecut, Agenția Județeană de Mediu Constanța (APMC) încă mai primea cereri de decontare a cheltuielilor pentru cei cărora li s-a aprobat finanțarea în anii 2010 și 2011. Însă pentru 2012 nu s-au făcut deloc înscrieri. În total, pentru sesiunile 2010 și 2011, la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului au fost înregistrate 857 de dosare de finanțare.

Ce trebuie să conțină dosarul

Iată lista cu actele care vă trebuie pentru a vă înregistra pentru Casa Verde:

l cerere de finanțare nerambursabilă;

l declarație pe propria răspundere privind situația imobilului și inexistența unei alte finanțări pentru aceeași lucrare;

l copie de pe actul de identitate;

l extras de carte funciară care să ateste dreptul de (co)proprietate al solicitantului asupra imobilului în care se va realiza proiectul, în original, sau autorizație de construire emisă pe numele solicitantului, în copie legalizată, în cazul imobilelor aflate în construcție, ambele valabile la data depunerii;

l certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanțare, eliberat de către organele competente de pe raza cărora își are domiciliul solicitantul;

l adeverință privind crearea unui cont bancar (pentru decontare), emisă de o bancă comercială, în original;

l un plic pe care vor fi menționate numele și adresa completă a solicitantului, titlul programului și sesiunea de depunere.

Analiza dosarului poate dura câteva luni, după care veți fi invitați să semnați contractul de finanțare nerambursabilă cu Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 07 Decembrie 2011
Stire din Social : Cum faci economie la curent electric
Pagina a fost generata in 0.5993 secunde