Purtat pe drumuri

"Casa de Pensii așteaptă să mor ca să scape de mine!"

797
1

Articole de la același autor

Ajuns la o vârstă venerabilă, după ce a muncit aproape jumătate de secol, un octogenar din comuna Horia este purtat pe drumuri de Casa de Pensii Constanța. Au trecut mai bine de trei luni și jumătate de când a solicitat instituției recalcularea pensiei și abia ieri a reușit să afle un răspuns, deși, neoficial, grație intervenției reporterilor "Cuget Liber". Nu pentru că situația lui ar fi atât de complicată încât se impunea o analiză îndelungată, ci din cauza stilului pur românesc în care sunt obișnuiți funcționarii să-și facă datoria.

Purtat pe drumuri

Pe 1 aprilie, Gheorghe Coman, un bătrânel de 86 de ani, a trimis o scrisoare Casei de Pensii Constanța prin care solicita schimbarea încadrării într-o grupă superioară pentru 17 ani de muncă. "Am 47 de ani de cotizație, căci am muncit 30 de ani la Poștă, iar 17 ani ca tehnician veterinar, la cooperativă. Eram zi și noapte la dispoziția colectivității, așa că vreau să fiu încadrat în categoria a II-a, nu în a III-a. La tractoriști s-a putut proceda astfel", a afirmat pensionarul.

Lunile au trecut însă, iar angajații instituției întârziau să-i răspundă. Luni, 18 iulie, pensionarul s-a prezentat la Casa de Pensii, hotărât să afle ce s-a întâmplat cu solicitarea lui. "Mi s-a spus să stau liniștit, că au primit solicitarea mea și este în verificare la arhivă și că după 15 august voi primi un răspuns. Funcționara nu s-a uitat pe nicio foaie, nu a verificat nici în calculator, dar mi-a răspuns imediat să mai aștept. Cred că funcționarii de la această instituție caută să scape de oameni, cred că așteaptă să mor să scape de mine", a continuat istorisirea pensionarul.

Răspunsul, transmis prin intermediul presei

La rândul nostru, am luat legătura cu reprezentanții instituției pentru a afla situația adresei trimise de pensionar. Răspunsul primit a fost, însă, cu totul altul: "Petentul solicita ca o parte din vechime să treacă din grupa a III-a în a II-a. Casa de Pensii a formulat deja un răspuns, în care se arată că nu este posibilă modificarea solicitată, întrucât din analiza rutei profesionale rezultă că profesia de agent veterinar nu era încadrată în grupa a II-a, la data schimbării locului de muncă. Acest răspuns a fost trimis prin Poștă pensionarului", ne-a declarat Cristina Mutiș, purtător de cuvânt al instituției. Adresa instituției nu i-a parvenit însă bătrânului.

Dincolo de întârzierea Poștei, ridică semne de întrebare atitudinea angajaților Casei de Pensii Constanța în momentul în care pensio-narul s-a prezentat la sediul instituției. Dacă răspunsul prezentat mai sus exista deja, de ce nu i-a fost comunicat petentului, în loc să fie trimis acasă și pus să revină după aproximativ o lună?!

Din păcate, acesta nu este un caz singular. Birocrația, lipsa de personal sau de interes sunt doar câteva dintre motivele pentru care pensionarii și nu numai sunt purtați pe drumuri de instituțiile statului, primesc răspunsuri cu întârziere sau deloc. De altfel, potrivit Avocatului Poporului Constanța, cele mai multe reclamații primite de la constănțeni vizează lipsa de comunicare a instituțiilor și deficiențele de la nivelul compartimentelor de relații cu publicul. 

Comentează știrea

Anonim
20 iulie 2011
Casa de pensii

Eu de 6 luni tot astept raspuns cu recalcularea pensiei mele si in inca nu am primit nimik

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.423 secunde