Ce reclamă constănțenii la Protecția Consumatorilor

498
Ce reclamă constănțenii la Protecția Consumatorilor - reclamatii-1331837535.jpg

Articole de la același autor

Firmele furnizoare de servicii de telefonie și internet sunt fruntea reclamațiilor la Protecția Consumatorilor. Constănțenii se plâng însă și de furnizorul de energie electrică și cel de telefonie.

Cu prilejul Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, Comisariatul Județean al Protecției Consumatorilor (CJPC) a făcut un raport al activității pe anul trecut, recunoscând că oamenii sunt din ce în ce mai informați și încep să își cunoască drepturile.
A scăzut numărul plângerilor vizavi de serviciile financiar-ban-care, dar a crescut cel al plângerilor privind serviciile de utilități. "În anul 2011, au fost înregistrate 3.565 de petiții, din care 3.427 au fost soluțio-nate. Din acestea, mai mult de 60%, adică 2.085, s-au dovedit întemeiate. Consumatorii încep să fie din ce în ce mai informați cu privire la drepturile lor", a precizat comisarul șef al CJPC Constanța, Dionisie Culețu.
Bilanțul a fost prezentat, ieri, cu ocazia sărbătoririi Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor. Ediția din acest an se desfășoară sub tema "Banii noștri, drepturile noas-tre: militează pentru o alegere reală în domeniul serviciilor financiare", iar oaspeții CJPC Constanța au fost chiar reprezentanți ai băncilor și instituțiilor financiare constănțene. Dionisie Culețu le-a atras atenția acestora că există încă foarte multe sesizări și reclamații privind serviciile financiare.

Clauze și comisioane abuzive
"Principalele aspecte reclamate de consumatori în anul 2011 privind activitatea financiar-bancară s-au referit cu precădere la introducerea de noi comisioane, neinformarea corectă a consumatorilor în cazul cedării creanțelor, neexplicitarea calculului algoritmului dobânzii, nestabilirea în contract a unui termen rezonabil în care să se răspundă consumatorilor pentru adresele formulate de aceștia, neluarea în calcul în caz de deces a poliței de asigurare, afectarea intereselor economice ale consumatorilor, încasarea abuzivă a taxei anuale de administrare contract, neoperarea în contul consumatorilor a sumelor ce reprezintă rata, neeliminarea comisionului de administrare conform actului adițional, neeliberarea de documente pentru suma depusă la bancă, specificarea eronată a informațiilor privind numărul de factură la plată, raportarea la CRB a unor restanțe care nu s-au dove-dit a fi adevărate, clauze abuzive privind comisionul de risc. Ca urmare a cercetării celor 185 de sesizări și reclamații, au fost aplicate 45 de amenzi contravenționale în cuantum de 406.000 de lei", a mai adăugat comisarul șef.

Amendă record pentru căldura din Mangalia
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Constanța a dat iarna aceasta și o amendă record.
"Am aplicat amenda maximă, de 100.000 de lei, furnizorului de agent termic din Mangalia. Acolo, oamenii au suferit cel mai mult și se impunea o astfel de contravenție. Avem destul de multe reclamații și pe Constanța, pentru că oamenii nu s-au obișnuit cu tariful nou al gigacaloriei. Îi reclamă și pe cei care citesc repartitoarele, dar și pe reprezentanții asociațiilor de proprietari", a explicat Dionisie Culețu.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Joi, 27 Octombrie 2011
Stire din Social : Țepe cu produse tradiționale
Pagina a fost generata in 1.0338 secunde