Constănţenii plâng după piste de biciclete. „Este sinucidere curată să mergi pe unele străzi!”

1553

Articole de la același autor

Constănţenii sunt mari amatori de ieşiri în aer liber, de plimbări cu bicicleta, iar unii chiar au prins curaj şi au început să o folosească zilnic, la serviciu sau la treburile prin oraş. Cu toţii se plâng însă că nu sunt suficiente piste pentru mersul sigur pe două roţi şi că, prin cartiere, să pedalezi este o aventură periculoasă.

Cu câţiva kilometri de pistă pe două bulevarde şi alţi câţiva prin mijlocul staţiunii Mamaia, Constanţa este încă departe de a deveni un oraş prietenos cu amatorii de biciclism. „Este mare păcat că într-un astfel de oraş, cu faleze, plaje, chiar şi câteva parcuri, constănţenii nu au unde să se plimbe cu bicicleta. Adică, tot ce pot face este să le pună în portbagajul maşinii, să se ducă pe faleză, acolo să pedaleze şi apoi să se întoarcă cu bicicleta cocoţată în maşină. Practic, nu sunt străzi pe care să mergi, să treci prin cartier, până în centru, pe faleză sau în parc. Până ajungi pe pistele din centru rişti să fii lovit de 10 ori de maşini. Şi nu doar pentru că nu ar fi atenţi şoferii, ci pentru că pur şi simplu nu avem străzi. Pe Eliberării, de exemplu, o arteră cu două benzi, este un trafic foarte aglomerat şi circulă şi autobuzul. Aşteptăm soluţii pentru această zonă”, ne-a declarat Constantin B., un constănţean din cartierul Inel II.



Situaţia se repetă însă în mai toate cartierele oraşului, inclusiv cele noi, de la periferie. „În Compozitori, abia am început să avem asfalt pe unele străzi. Dacă nu plouă, mai poţi să mergi cu bicicleta, dacă plouă doar cu ea în spinare traversezi zonele neasfaltate. În condiţiile astea, este exclus să mergi cu bicicleta la serviciu, aşa cum ne tot îndeamnă autorităţile. Şi, după ce ieşi din cartier, trebuie să o iei pe strada Baba Novac. Păi acolo de-abia încap maşinile, ce să mai faci şi cu bicicleta. Este sinucidere curată!”, consideră Mihai S., din Constanţa.


Există soluţii, găsite de specialişti



În cadrul Ghidului de regenerare urbană a cartierelor de blocuri, realizat de o echipă de arhitecţi, sub coordonarea fostului arhitect şef al Constanţei, Radu Vânturache, sunt prevăzute mai multe măsuri necesare pentru a îndemna locuitorii municipiului să folosească acest tip de deplasare, însă, deocamdată, acestea sunt doar pe hârtie. Ele s-ar putea regăsi, totuşi, în planurile noii echipe de la Urbanism din cadrul Primăriei Constanţa, şi cât mai urgent posibil, astfel încât mişcarea pe bicicletă să devină un stil de viaţă pentru cetăţeni.


„Constanţa este un oraş bogat cultural, însă o provocare în animarea vieţii socio-culturale şi în atingerea potenţialului turistic maxim o reprezintă distanţa şi lipsa legăturilor pietonale şi de biciclete între principalele puncte de atracţie”, se arată în Ghidul de regenerare urbană, care propune chiar şi cele două zone unde sunt necesare reamenajări ale pietonalului, inclusiv realizarea de piste de biciclete. Este vorba despre zona Mamaia – Parcul Tăbăcărie – Delfinariu şi zona Stadionului şi Centrul vechi – faleza – Portul Tomis – parcurile de la Casa de Cultură şi Gară. De asemenea, specialiştii susţin că este importantă extinderea reţelei de piste de biciclete şi îmbunătăţirea culoarelor pietonale de-a lungul plajelor şi pentru a conecta principalele puncte de interes ale oraşului. Ulterior, reţeaua poate fi extinsă şi în zonele de locuinţe, pentru înlocuirea autoturismelor, dar şi pentru agrement.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6102 secunde