Costurile pentru eliberarea pașaportului în 2024
691
Articole de la același autor
Protest la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Constanța, în fața sediului
22 Noiembrie 2023
Liderii sindicali din serviciile de Ambulanță fac greva foamei! „Suntem nemulțumiți de legea pensiilor”
22 Noiembrie 2023
Copiii centrelor sociale din Constanța, vizitați de Moș Crăciun
21 Decembrie 2023
În 2024, conform Direcției Generale de Pașapoarte, taxele pentru pașaport simplu electronic sunt de 258 de lei pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani și de 234 de lei pentru copiii sub vârsta de 12 ani. Taxa pentru pașaportul simplu temporar este de 96 de lei, indiferent de vârstă.
De la data de 7 septembrie 2020, taxa pentru eliberarea pașaportului se poate achita la casieriile unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay ale CEC Bank sau online, prin platforma de plăţi virtuale Ghiseul.ro.
Documentele de care este nevoie pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic pentru persoanele majore, cu domiciliu în România, în 2024, sunt următoarele: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original; cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original; documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, editat(ă) pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat; paşaportul anterior, dacă acesta există.
Documentele necesare pentru copiii care nu au împlinit vârsta de 14 ani și vor să elibereze pașaportul simplu electronic sau simplu temporar sunt următoarele: certificatul de naştere al copilului, în original; actele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, în original; dovada achitării taxelor pentru paşaport, completate pe numele minorului, în original; paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există; dacă cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte, aceasta trebuie însoţită și de o procură de împuternicire din partea celuilalt părinte sau alte acte, după caz.
Cererile vor fi soluționate de către autoritățile responsabile, în termene care încep de la data depunerii lor și nu pot depăși 15 zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea paşapoartelor simple electronice depuse în ţară. În cazul pașaportului simplu temporar, acesta se eliberează în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la momentul depunerii cererii, dacă nu există situații de urgență.
De la data de 7 septembrie 2020, taxa pentru eliberarea pașaportului se poate achita la casieriile unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay ale CEC Bank sau online, prin platforma de plăţi virtuale Ghiseul.ro.
Documentele de care este nevoie pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic pentru persoanele majore, cu domiciliu în România, în 2024, sunt următoarele: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original; cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original; documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, editat(ă) pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat; paşaportul anterior, dacă acesta există.
Documentele necesare pentru copiii care nu au împlinit vârsta de 14 ani și vor să elibereze pașaportul simplu electronic sau simplu temporar sunt următoarele: certificatul de naştere al copilului, în original; actele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, în original; dovada achitării taxelor pentru paşaport, completate pe numele minorului, în original; paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există; dacă cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte, aceasta trebuie însoţită și de o procură de împuternicire din partea celuilalt părinte sau alte acte, după caz.
Cererile vor fi soluționate de către autoritățile responsabile, în termene care încep de la data depunerii lor și nu pot depăși 15 zile lucrătoare, în cazul cererilor privind eliberarea paşapoartelor simple electronice depuse în ţară. În cazul pașaportului simplu temporar, acesta se eliberează în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la momentul depunerii cererii, dacă nu există situații de urgență.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 12 Iulie 2023
Joi, 02 Iulie 2020
Vineri, 10 Iunie 2022
Joi, 30 Septembrie 2021
Duminică, 26 Septembrie 2021
Miercuri, 23 Iunie 2021
Joi, 06 Mai 2021
Miercuri, 07 Aprilie 2021
Miercuri, 24 Martie 2021
Marţi, 16 Martie 2021