Cum îți ridici carnetul de muncă de la ITM
Articole de la același autor
Peste 37.000 de carnete de muncă se mai află în prezent la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă. Acestea trebuiau ridicate încă de astă vară de către angajatori, pentru a le distribui salariaților, spre păstrare.
"Aproximativ 7.000 de carnete sunt abandonate. Nu s-a mai interesat nimeni de ele. Pentru alte 30.000, așteptăm agenții economici să vină să le ridice. Conform procedurii, ei ar fi trebuit să intre în posesia lor încă din luna iunie, dar le avem și acum depozitate. Nu avem ce să le facem și absența sancțiunilor justifică delăsarea angajatorilor", a declarat, pentru "Cuget Liber", jr. Eugen Bola, inspectorul șef al ITM Constanța.
Verificați cartea de muncă!
Dacă firma la care lucrați nu v-a înmânat încă vechiul carnet de muncă, puteți să îl ridicați singuri de la sediul Inspectoratului de Muncă. "Angajatul trebuie să depună o cerere și o fotocopie a cărții de identitate. De regulă, cartea îi este înmânată în aceeași zi. Apoi este bine să verifice dacă sunt trecute toate locurile de muncă unde a lucrat și stagiile efectuate, pentru a putea face modificările necesare, dacă s-au strecurat erori", a mai precizat Eugen Bola.
Toate job-urile trebuie trecute în carnet
În cazul în care aveți cartea de muncă acasă, dar de mai mulți ani, trebuie să mergeți cu ea la ITM și să precizați, într-o cerere scrisă, unde anume ați lucrat. "Noi căutăm în arhivă și înregistrăm toate perioadele respective. Este bine ca oamenii să nu le țină acasă și să treacă toate stagiile, căci va veni o vreme când vor avea păr alb pe cap și vor avea nevoie de anii respectivi pentru calculul pensiei", a mai adăugat șeful ITM. Conform legii, nu sunt acceptate la pensionare situațiile în care titularii prezintă cartea de muncă deținută, dar și adeverințe de la alte slujbe, care nu au fost menționate în acest act și se impune ca toate locurile de muncă să fie trecute în carnet.