Dispar locurile de parcare de pe bulevardul 1 Mai! „Va fi haos şi pe şosea şi în cartier!”

2918
5
Bulevardul 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei vor intra, în perioada următoare, într-un amplu proces de reabilitare. Arterele vor fi complet refăcute şi modernizate. Vor avea trotuare noi, benzi speciale pentru autobuze şi piste pentru biciclişti. Toate acestea vin cu un preţ: dispar locurile de parcare de la stradă!





Primăria Constanţa a emis luni, 15 noiembrie, autorizaţia de construcţie pentru începerea lucrărilor în cadrul proiectului Îmbunătăţirea mobilităţii în municipiul Constanţa, zona bulevard 1 Mai – Şoseaua Mangaliei. Valoarea totală a proiectului depăşeste 69 de milioane de lei, cea mai mare parte fiind acoperită din fonduri de la Uniunea Europeană.





Investițiile cuprind refacerea tramei stradale, a trotuarelor, amenajarea a 15 stații de autobuz modernizate, montarea de mobilier urban inteligent, cu sisteme de informare cu mesaje variabile, instalarea unei rețele noi de iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete, treceri pentru pietoni iluminat inteligent, canalizație unică subterană pentru comunicații și rețea electrică de iluminat, spații verzi mediane și sistem de irigații. De asemenea, vor fi desfiinţate locurile de parcare de pe bulevard şi de pe şosea.




Constănţenii care locuiesc în zonă sunt îngrijoraţi că nu vor avea unde să îşi lase maşinile, având în vedere că în cartier deja este aglomeraţie mare şi spaţiile sunt insuficiente. „Nu înţeleg ce au cu bulevardul acesta, care este lat şi se circulă foarte bine. Era suficient să îl modernizeze şi să refacă trotuarele, stâlpii de iluminat. Nu este necesar să îl şi îngusteze. Cu siguranţă traficul va fi afectat, mai ales că este singura arteră care face legătura cu intrarea în oraş şi centrul oraşului. Va fi haos pe şosea din cauza traficului şi în cartier din cauza lipsei parcărilor”, ni s-a plâns Alin V., un constănţean care locuieşte chiar pe bulevardul 1 Mai.



Parcări subterane şi supraterane, etajate

Sunt şi locuitori ce privesc cu ochi buni modernizările, dar care consideră că autorităţile trebuie să ofere soluţii şi pentru maşinile rezidenţilor. „Nu avem nimic împotrivă să desfiinţeze parcările de pe bulevard. Şi noi trăim aici şi vrem ca oraşul să fie frumos şi aerisit. Însă nu poţi să iei astfel de măsuri fără să dai ceva în schimb. Adică trebuie făcute alte parcări, pentru populaţia care trăieşte aici şi care plăteşte taxe şi impozite. Să găsească terenuri şi să facă urgent. Pentru că în secolul vitezei şi al confortului lumea nu poate renunţa la maşină oricât ar vrea primăria să ne convingă asta!”, ne-a declarat şi Marian Ionescu, un alt constănţean din zonă.



Deocamdată, autorităţile locale nu au anunţat planuri pentru a construi noi parcări în zona de sud a oraşului. Potrivit specialiştilor care au elaborat, în 2019, Ghidul de regenerare urbană a cartierelor comuniste din Constanţa, pe bulevardul 1 Mai ar putea fi desfiinţate 576 de locuri şi pe Şoseaua Mangaliei – 14 locuri. În locul lor, noile parcări ar putea fi amenajate în subteran, sub unităţile de învăţământ, în curţile unor instituţii, pe domeniul public, în locul unor foste hale industriale sau chiar la centrele comerciale.



Aceştia au identificat spaţii în apropierea intersecţiei şi parcului de la Gară, unde poate fi realizată o parcare subterană, cu două niveluri şi 90 de locuri şi una supraterană cu trei niveluri şi 192 de locuri. De asemenea, în zona stadionului Portul, ar putea fi construită o parcare supraterană cu două niveluri şi 92 de locuri.



Comentează știrea

Cola
16 noiembrie 2021
Indrajuns

Dacă vindeți 3 din 4 tigăi, veți realiza ca orașul constanta are locuri de parcare indeajuns. Cei cu mașini de firma, sa le lase in parcul companiei.

stere
17 noiembrie 2021
Vai vai

Opaa.. o sa fie oferte la tigai..vw si haudii...

Andrei Nicolae
17 noiembrie 2021
Nerealist

"trăim în secolul vitezei" ? Mulți merg puțin peste viteza unei biciclete cu 30-40 km/h și se consideră vitezomani dar nu ar renunța la mașină. Ar fi bine ca trecerile de pietoni să fie pe pasarelă și să ridice limita de viteză la 70 km/h, atunci se va fluidiza traficul.

braniste george
17 noiembrie 2021
parcari

De ce masinile de firma gareaza la domiciliul soferului si nu la sediul firmei cum scrie la lege ?autobuze mari iau locul autoturismelor proprii

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5387 secunde