Stațiunea Mamaia va ajunge în curând doar un cartier rezidențial al Constanței. Rând pe rând, spațiile verzi au fost transformate în terenuri bune de construit și pe ele au fost ridicate blocuri și hoteluri care mai de care mai urâte.
Acum, a venit și rândul parcărilor vechi să dispară. În locul lor, vor răsări alte blocuri și hoteluri, sperăm la fel de reușite din punct de vedere arhitectural, care vor spori criza locurilor de parcare din stațiune. Cu toții suntem familiari cu haosul din timpul verii, când nici turiștii și nici constănțenii pur și simplu nu au unde să-și lase automobilul.
De data aceasta, i s-a pus cruce parcării din fața Hotelului Parc, pe bulevardul Mamaia. Nu este un teren foarte generos, dar se pare că este suficient pentru a prezenta interes imobiliar. SC Oil Depol SRL a inițiat elaborarea unui plan urbanistic zonal pentru acest perimetru, cuprins între bulevardul Mamaia și aleile de acces din fața Hotelului Parc. Argumentul este cât se poate de clar: "Se cere includerea funcțiunilor legate de locuire".
Anunțul de intenție a fost publicat pe site-ul Primăriei Constanța. Deocamdată nu se precizează ce anume intenționează să construiască societatea respectivă pe parcarea respectivă, câte etaje va avea clădirea "cu funcții legate de locuire" și nici dacă va fi bloc cu apartamente sau hotel. Cert este însă că în zonă nu se va mai putea parca și sunt în pericol și spațiile verzi din imediata apropiere a terenului.
Reamintim că, în urmă cu doi ani, a dis-părut și parcarea de la Cazino, pe partea cu lacul. Investitorii au spus inițial că vor ridica acolo o parcare supraterană multietajată. Se pare însă că între timp s-au răzgândit și că vor să valorifice
altfel imobilul. Deocamdată, este doar un schelet de beton, însă, cel mai probabil, va deveni un bloc sau un hotel.
Se caută soluții pentru înmulțirea locurilor de parcare
Deși vizavi de clădirea cu pricina, Primăria Constanța a reușit să construiască într-adevăr o parcare supraterană multietajată, cu fonduri europene, aceasta este insuficientă pentru aglomerația de mașini din timpul sezonului estival.
În noul Plan Urbanism General și Planul de mobilitate durabilă a Polului de Creștere Constanța, autoritățile încearcă să rezolve această problemă. Astfel, se propune construirea de parcări de tip Park & Ride, la intrare în stațiunea Mamaia, cel mai probabil în zona urcării în telegondolă, dar și la ieșirea spre Năvodari, unde sunt mai multe terenuri disponibile. Varianta parcării de la telegondolă este însă viabilă numai în zilele fără aglomerație și dacă ajungi dis-de-dimineață, pentru că locurile sunt insuficiente pentru numărul mare de mașini. Iar pentru cele din nordul stațiunii este puțin probabil că oamenii vor parcurge toată aglomerația din zonă pentru a-și lăsa mașina la ieșire și a o lua apoi pe jos.
"Cine își lasă mașina în parcare va primi un tichet, cu care să beneficieze de reducere la închirierea de biciclete sau reducere la biletul pentru transportul în comun. Dacă se dezvoltă o politică de colaborare cu mai mulți agenți economici, așa cum se întâmplă în majoritatea orașelor turistice, primești un carnețel de vouchere cu care, dacă ai folosit autobuzul sau bicicleta, ai discount-uri la muzee, magazine, restaurante și așa mai departe", propune primarul Decebal Făgădău.