Doar cinci orașe din România au elaborat hărțile de zgomot

474

Articole de la același autor

Autoritățile locale trebuie să întocmească hărți de zgomot, adică să măsoare zgomotul ambiental. După realizarea lor, se vor realiza planuri de acțiune care să conțină măsuri concrete de reducere a decibelilor. Se pot lua măsuri pentru redirecționarea traficului pentru diminuarea zgomotului în anumite zone, de sincronizare între semafoare pentru stabilirea undei verzi, se pot impune restricții de viteză. O altă soluție ar fi crearea unei rețele funcționale de piste de biciclete care să poată fi utilizată pentru deplasare.

Traficul intens, principala sursă de poluare fonică
Sursele principale de poluare fonică pe timpul zilei sunt traficul intens și zonele industriale prost amplasate. Traficul aerian și cel feroviar complică, de asemenea, sănătatea noastră. Printre cele mai dese consecințe ale expunerii îndelungate la un zgomot de peste 50 dB se remarcă trauma sonoră, care poate duce la slăbirea auzului și la apariția zgomotelor în urechi. Aceste efecte sunt ireversibile și pot conduce la pierderea totală a capacității auditive.
Din cele nouă aglomerări, care s-au stabilit la nivelul României (București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Constanța, Galați, Craiova, Brașov și Ploiești), doar cinci au realizat hărțile de zgomot, conform informațiilor primite de la Serviciul Relații Publice din Ministerul Mediului, acestea sunt București, Cluj-Napoca, Timișoara, Galați și Craiova.
Orașul Ploiești, care cuprinde și localitățile Brazi, Blejoi și Bărcănești, urmează să finalizeze harta strategică de zgomot. Iașiul și Brașovul au în curs de elaborare hărțile, iar Constanța a demarat procedura de atribuire a contractului de prestări servicii în vederea elaborării proiectului.
Până în prezent, România a raportat Comisiei Europene hărțile strategice de zgomot pentru trei aglomerări: București, Galați și Craiova, urmând sa raporteze până la sfârșitul lunii iulie 2008 și studiile pentru aglomerările Timișoara și Cluj-Napoca.
Pe plan local, în mai 2007, Compania Națională de Căi Ferate a depus la Agenția Regională de Mediu Galați harta de zgomot pentru tronsonul Palas - Saligny.
În luna decembrie 2007, Primăria Constanța a demarat procedura de achiziție publică pentru întocmirea hărților de zgomot. "Din cauza contestațiilor formulate în repetate rânduri de către ofertanți, nici până în prezent nu s-a întocmit vreo hartă pentru municipiul Constanța", precizează directorul executiv al Agenției Regionale pentru Protecția Mediului Galați, Carmen Sandu. În schimb, s-a depus harta de zgomot pentru stațiunea Mamaia și Sat Vacanță.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a întocmit hărți de zgomot pentru trei sectoare de drumuri: DN 39 - 5+635 - 13+205; DN 2A - 185+700 - 196+200; DN 2A - 196+200 - 205+411 la sfârșitul lui 2007.
În iunie 2008, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit contractul de achiziție publică de servicii pentru Portul Constanța. Termenul preconizat pentru predarea hărților este trimestrul IV al acestui an.
Principala problemă întâmpinată în România o reprezintă numărul scăzut de firme de consultanță care au experiență în realizarea hărților de zgomot în spațiul UE și în special în România, se arată în răspunsul primit de la Ministerul Mediului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.841 secunde