Flota comercială a României, acum 20 de ani. Trei marinari ai Navrom au pus în pericol un avion mexican

282
Flota comercială a României, acum 20 de ani. Trei marinari ai Navrom au pus în pericol un avion mexican - flota34-1565656808.jpg
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele publicate în ziarul nostru, la acea vreme.




În rarele ocazii când mai face schimburi de echipaje, companiei Navrom îi este foarte greu să găsească personal competent, disciplinat. Profesioniștii îi refuză ofertele, considerându-le neserioase. Ei știu că CNM Navrom este falimentară, cu întregul patrimoniu sub sechestru și conturile blocate, că nu are cum să își respecte angajamentele față de salariați. Faptul că echipajele schimbate pe 26 de nave ale Navrom, în urmă cu mai bine de o lună, au fost abandonate pur și simplu, ne mai fiind aprovizionate cu alimente și apă, îi determină să fugă de această companie ca de dracu. 
Cei care se încumetă, totuși, să se îmbarce sunt navigatorii disperați, care, din diverse motive (profesionale sau disciplinare), nu sunt acceptați de celelalte companii. În aceste condiții, nu este de mirare că "recruții" trimiși să asigure schimbul de echipaj devin eroii unor scandaluri de pomină, așa cum s-a întâmplat cu trei marinari trimiși la cargoul "Oituz", în Mexic.
Iată ce relatează agentul navei: "Membrii echipajului au sosit astăzi pe aeroportul Mexico City, dar într-o stare deranjantă (beți). Comandantul aeronavei a raportat la Poliție, serviciului de siguranță națională și autorităților de frontieră că, în timpul zborului, aceștia le-au provocat o serie de probleme echipajului de zbor și pasagerilor, punând în pericol avionul. 
O dată ce ei au plecat de la aeronavă, au fost arestați și interogați. Autoritățile de frontieră și Poliția au sugerat că este oportun să fie repatriați. Datorită costurilor implicate de repatriere și bunei noastre relații cu autoritățile, în urma angajamentelor celor trei membri ai echipajului, s-a acceptat să-i luăm, pe riscul nostru, la Coatzacoalcos cu același avion. Comandantul va fi informat asupra situației și, dacă cei trei vor provoca incidente, vor fi repatriați."
Pentru a se evita arestul, firma de agenturare United Sea Services Mexico a cheltuit suma de 2.000 dolari sub formă de "compensații pentru autorități și Poliție", bani care trebuie recuperați de la compania Navrom.
19.10.1998




Compania Navrom a acceptat reorganizarea și lichidarea judiciară


Consiliul de administrație al Companiei Navrom a luat cunoștință de cererea de lichidare judiciară introdusă de Bancorex la Judecătoria Constanța. "Fiind de notorietate imposibilitatea de plată a companiei, ca și blocarea procesului de vânzare a navelor către operatorii privați, în unanimitate am fost de acord să acceptăm reorganizarea și lichidarea judiciară și să nu contestăm decizia Bancorex. Judecătorul sindic va trebui să găsească soluții de a aproviziona navele și a menține viața la bord" - ne-a declarat Ionel Chițu, directorul general al CNM Navrom.
Consiliul de administrație a apreciat că, din motive economice și umanitare, este mult mai util pentru companie să pregătească planul de reorganizare judiciară împreună cu Bancorex. Chițu consideră că, prin transferarea întregii puteri de decizie în mâinile judecătorului sindic, se pot vinde rapid câteva nave, obținându-se astfel fondurile necesare întreținerii celorlalte nave și a echipajelor.
Trecerea la reorganizarea judiciară nu va permite aplicarea Ordonanței nr. 9. Salariații de la uscat și echipajele își vor putea recupera salariile și diurnele restante, din ultimele șase luni dinaintea începerii procedurii de reorganizare și lichidare, din vânzarea activelor.
Referindu-se la măsura de lichidare a companiei  Navrom, Adrian Mihălcioiu - vicepreședintele Sin¬dicatului Liber al Navigatorilor - a apreciat-o ca fiind greșită și imposibil de realizat. "Legea nr. 64 privind procedura reorganizării și lichidării judiciare se poate aplica societăților care au bunurile, activele pe teritoriul României. În flotă, navele companiilor sunt răspândite în străinătate, unele fiind grevate de datorii și având șomeri la bord, care trebuie plătiți și hrăniți. Vânzarea navelor se poate întâmpla doar dacă se sting datoriile în piață. Noi susținem restructurarea companiei Navrom, care ar fi mai puțin dureroasă pentru statul român, pentru că acesta scoate mai puțini bani din buzunar. Lichidarea Navrom va fi un mare bluf, pentru că nu se va pune în practică niciodată", a afirmat Mihălcioiu. (23.10.1998)


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.2151 secunde