Guvernul a aprobat mai multe acte normative pentru efectuarea recensământului populaţiei şi locuinţelor

188
Guvernul a aprobat mai multe acte normative pentru efectuarea recensământului populaţiei şi locuinţelor - mczoptq0mczoyxnopti5ytaxntkyyzyx-1643630878.jpg
Guvernul a aprobat, în şedinţa de azi, mai multe hotărâri cu privire la recensământul populaţiei şi locuinţelor din ţara noastră, acte normative care cuprind clarificări şi simplificări în activitatea de recenzare, de natură să asigure un plus de accesibilitate pentru populaţie şi de cointeresare pentru personalul de recenzare, scrie Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă remis AGERPRES de Executiv, una dintre hotărâri se referă la forma şi conţinutul instrumentarului Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor din România în anul 2021.

"Reglementările incluse în Hotărârea de Guvern asigură desfăşurarea recensământului la standardele şi nevoile de informaţie statistică la nivel naţional. Atât forma şi conţinutul chestionarului, cât şi clasificările şi nomenclatoarele ce vor fi utilizate în recensământ răspund în totalitate cerinţelor şi standardelor UE. Chestionarul este conceput în format electronic, în două versiuni corespunzătoare celor două metode de colectare directă a datelor de la populaţie: autorecenzare online şi interviu faţă-n faţă asistat de calculator. Ambele versiuni corespund în conţinut chestionarului martor în forma tipărită aşa cum este prezentat în Anexa 1 a prezentei Hotărâri a Guvernului. Cele trei Nomenclatoare aprobate prin prezenta Hotărâre a Guvernului - al etniilor şi limbilor materne, al religiilor şi al instituţiilor de învăţământ din România - răspund integral necesităţilor naţionale şi angajamentelor internaţionale asumate de România", se arată în comunicat.

Un alt act normativ aprobat de Guvern se referă la specificaţiile tehnice pentru transmiterea datelor din sursele administrative pentru efectuarea Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor din România în anul 2021.

Hotărârea aprobată contribuie la reducerea sarcinii de răspuns a populaţiei, prin preluarea, în scopul prelucrării statistice, a datelor stocate deja în bazele de date administrative ale mai multor autorităţi şi instituţii publice cum ar fi Ministerul Afacerilor Interne (Direcţia pentru evidenţa persoanelor şi administrarea bazelor de date; Inspectoratul General pentru Imigrări; Direcţia Generală de Paşapoarte; Inspectoratul General al Poliţiei Române), Ministerul Finanţelor (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală), Ministerul Muncii şi al Protecţiei Sociale (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă; Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială; Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii; Inspecţia Muncii), Ministerul Justiţiei (Administraţia Naţională a Penitenciarelor; Autoritatea pentru Cetăţenie), Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură).

Cea de-a treia hotărâre aprobată luni reglementează o serie de aspecte privind plata recenzorilor pentru autorecenzarea asistată, a recenzorilor, recenzorilor şefi şi a coordonatorilor la nivel de municipiu, sector al municipiului Bucureşti, oraş sau comună.

Totodată, este stabilită modalitatea de plată şi tarifele diferenţiate (7 lei pentru completarea unui chestionar pentru recenzarea persoanei şi 3,5 lei pentru un chestionar pentru recenzarea locuinţei), mai scrie Agerpres.

Pagina a fost generata in 0.2631 secunde